printlogo


کد خبر: 176016تاریخ: 1396/3/4 00:00
رویدادها

«عطر عربی» منتشر شد
مجموعه داستان «عطر عربی» که به زندگی و زمانه رزمندگان مدافع حرم می‌پردازد توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. این مجموعه، چهارمین مجموعه «قصه زمانه» شهرستان ادب و شامل 14 داستان کوتاه به انتخاب زنده‌یاد فیروز زنوزی‌جلالی است که در 228 صفحه منتشر شده و به بازار کتاب می‎آید. نویسندگان این داستان‌های خواندنی در عطر عربی، به زندگی مدافعان حرم در میدان جنگ و بیرون از میدان می‌پردازند. چگونگی حضور در میدان جنگ، مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیرامون دفاع‌مقدس، تاثیرات حضور در جنگ بر زندگی خانواده‌های رزمندگان مدافع حرم، مسائل محور مقاومت و به طور کلی زندگی و زمانه مدافعان حرم درون‌مایه اصلی این داستان‌هاست. گفتنی‎ است داستان‌های «عطر عربی» را نویسندگان خوش‎فکر و توانمند مرتبط با موسسه
فرهنگی - هنری شهرستان ادب نوشته‌اند. از میان 50 داستان کوتاه بررسی‎شده برای انتشار در عطر عربی، زنده‎یاد استاد فیروز زنوزی جلالی 14 داستان را برای این کتاب برگزیدند. حامد جلالی، پرستو علی‌عسگرنجاد، شروین وکیلی، امیرحسین روح‎نیا، زهره عارفی، نرگس روزبهانی، زهرا ثابتی، مهدی نورمحمدزاده، اعظم عظیمی، ابراهیم اکبری‌دیزگاه، مهدی کفاش، علی‌اصغر عزتی‌پاک، محمد قائم‌خانی و سیدحسین موسوی‌نیا نویسندگانی هستند که در این مجموعه اثری از آنها منتشر شده است. «عطر عربی» آخرین یادگار فیروز زنوزی جلالی، نویسنده نامدار برای ادبیات داستانی ایران است. این مجموعه را این نویسنده برجسته، 2 ماه پیش از فوت، در مقام دبیر مجموعه بازخوانی و تایید کرد و برای چاپ به شهرستان ادب سپرد.

«آتشی در نیستان» دیجیتالی شد
آلبوم موسیقی «آتشی در نیستان» با آواز «شهرام ناظری»، در آستانه سی‌امین سال انتشارش، به صورت نسخه دیجیتال منتشر شد. به گزارش  تسنیم، آلبوم ماندگار «آتشی در نیستان» با صدای استاد شهرام ناظری، یکی از ارزشمندترین آثار موسیقایی است که 3 دهه پیش به انتشار رسیده و کماکان همراه و نوازشگر گوش و قریحه ایرانیان دوستدار موسیقی اصیل تا به امروز پیش آمده است. این اثر بر پایه هم‌نوازی سه‌تار در سال 1367، با صدای «شهرام ناظری» و سرپرستی و آهنگسازی «جلال ذوالفنون» اجرا شده‌ است. برخورداری از ریتم صحیح، متنی قوی و لحنی سوزان در این آلبوم، باعث شده تا آتش در نیستان اثری بی‌بدیل باشد و آن را به یکی از ماندگارترین آثار استاد ناظری بدل کند.

یک روز با مجری «جیوگی»
«مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری» کارگاه یک روزه برگزار می‌کند. به گزارش تسنیم، مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری به همراه برنامه تلویزیونی «جیوگی» روز جمعه 5 خرداد ماه کارگاه یک روزه برنامه‌سازی تلویزیونی برگزار می‌کند. میلاد دخانچی، مجری و سردبیر برنامه‌های «دلینک»، «گره» و «جیوگی» مدرس این کارگاه است. این کارگاه مخصوص کسانی است که تجربه فعالیت در حوزه رسانه‌های شنیداری و تصویری را دارند. کارگاه یک‌روزه برنامه‌سازی تلویزیونی روز جمعه در مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری برگزار می‌شود. برای حضور در این کارگاه از کانال اطلاع‌رسانی @Jivegitv  استفاده کنید. گفتنی است ظرفیت این کارگاه محدود است.

«رادیو ترتیل» افتتاح شد
نشست خبری افتتاح رادیو ترتیل و تشریح برنامه‌‌های ماه مبارک رمضان و طرح فراگیر تابستانی قرآن کتاب زندگی با حضور احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن روز چهارشنبه 3 خرداد برگزار شد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسمی  مدیر رادیو قرآن گفت: نیاز مخاطبان رادیو قرآن به ترتیل قرآنی بوده است به همین خاطر این موضوع را گسترش خواهیم داد. وی ادامه داد: از ساعت 6 صبح روز گذشته  رادیو ترتیل افتتاح شده است و همزمان با 28 شعبان  رادیو ترتیل با جز 28 قرآن کریم کار خود را آغاز کرد. این جز 16 بار تکرار می‌شود و تا ساعت 12 شب ادامه دارد و از 12 شب تا 6 صبح همزمان با رادیو قرآن از رادیو ترتیل پخش می‌شود. مدیر رادیو قرآن درباره برنامه‌‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد: 25 عنوان برنامه برای ماه  مبارک رمضان داریم و حدود 500 ساعت برنامه خواهیم داشت. در  ضمن با برنامه‌ ضیافت در 28 و 29 شعبان به پیشواز ماه مبارک رمضان خواهیم رفت.
 


Page Generated in 0/0062 sec