printlogo


کد خبر: 176026تاریخ: 1396/3/4 00:00
اخبار

قیمت‌ نجومی میوه در برخی میوه‌فروشی‌ها
در حالی که میوه‌های نوبرانه تابستانه کم‌کم وارد بازار می‌شود اما زیاده‌خواهی برخی میوه‌فروشان سبب شده میوه‌هایی همچون زردآلو و توت‌فرنگی تا کیلویی 23 هزار تومان هم برچسب قیمت بخورد.
به گزارش فارس، اگر می‌خواهید مجموعه‌ای از میوه‌های نوبرانه فصل را تهیه کنید، توصیه می‌شود مراکز عرضه تره‌بار شهرداری را انتخاب کنید، چرا که پس از اجرای طرح دستچین در این مراکز می‌توان میوه باکیفیت درجه یک را به قیمت خریداری کرد، در حالی که همین میوه‌ها در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به 3 برابر قیمت فروخته می‌شود. به عنوان مثال هر کیلو زردآلوی دستچین در تره‌بار 7300 تومان قیمت خورده در حالی که تا کیلویی 23 هزار تومان هم در مغازه‌ها به فروش می‌رسد، یا هر کیلو توت‌فرنگی 7700 تومانی تا کیلویی 17 هزار تومان و انگور شیلی به عنوان میوه‌ای لوکس در بازار تجریش کیلویی 40 هزار تومان فروخته می‌شود.
 

واردات «کیا» و «بنز» ممنوع شد
نمایندگی‌های کیا و بنز هنوز موفق به تمدید اعتبار خود برای واردات خودرو نشده اند
و عملاً واردات این محصولات متوقف شده است. به گزارش تسنیم، براساس اعلام وب‌سایت «دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور» از آذرماه سال گذشته اعتبار شرکت واردکننده خودروهای کیا به اتمام رسیده و عملاً از آن تاریخ در لیست جدید خودروهایی که مجوز ثبت‌سفارش داشتند اسم این خودرو حذف و توقف واردات آن اعمال شده است. در حال حاضر 6 ماه از اتمام نمایندگی واردات این خودرو در کشور می‌گذرد اما هنوز نمایندگی موفق به تمدید اعتبار خود برای واردات خودروهای کیا نشده است.


در مؤسسات غیرمجاز سپرده‌گذاری نکنید
معاون نظارتی بانک مرکزی با هشدار دوباره به مردم برای عدم سپرده‌گذاری در موسسات مالی غیرمجاز گفت: برای سرمایه‌گذاری مطمئن، اسامی موسسات معتبر را در سایت بانک مرکزی چک کنید. فرشاد حیدری در گفت‌وگو با مهر، از تداوم برنامه‌های بانک مرکزی برای نظارت بر موسسات مالی و اعتباری خبر داد و گفت: بانک مرکزی برنامه جامعی برای برخورد با موسسات اعتباری غیرمجاز تدارک دیده است و تمام موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها را به صورت مداوم پایش کرده و با متخلفان برخورد خواهد کرد. وی افزود: بر همین اساس به آنها توصیه می‌شود به موسسات غیرمجاز مراجعه نکرده و از سپرده‌گذاری در آنها خودداری کنند؛ در غیر این صورت مسؤولیت هرگونه مشکل در منابع مالی و سپرده‌های آنها، به عهده خودشان است. وی تاکید کرد: موسسات غیرمجاز، متخلف و متجاوز به قانون هستند و بشدت با آنها برخورد خواهد شد؛ البته اسامی بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز نیز در وب‌سایت بانک مرکزی موجود است. حیدری گفت: برخی موسسات اعتباری غیرمجاز و تعاونی‌های اعتباری، تخلفاتی از جمله معاملات صوری و مخدوش و پرداخت نرخ‌های سود غیرواقعی انجام می‌دهند.


جمع آوری میوه‌های قاچاق
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از جمع‌آوری مقادیر قابل ملاحظه‌ای میوه قاچاق از مناطق شمالی تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر پوراحمدنژاد افزود: گشت‌های عملیاتی این ستاد دیروز مقادیر قابل ملاحظه‌ای میوه قاچاق را از مناطق شمالی تهران جمع‌آوری کردند. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: این عملیات در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر عرضه میوه قاچاق گران‌قیمت در برخی مناطق شمال تهران انجام شد. وی افزود: برخی میوه‌ها با قیمت بسیار بالا به مشتریان عرضه می‌شد که در پی جمع‌آوری آن تذکر جدی به واحدهای عرضه‌کننده از جمله 2 پاساژ شمال تهران که سابقه تخلف نیز داشتند داده شد.
 


Page Generated in 0/0140 sec