printlogo


کد خبر: 176028تاریخ: 1396/3/4 00:00
اخبار

دولت توانایی رفع چالش ارتباط بانکی را ندارد
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گفت: سلطه آمریکا بر بسیاری از بانک‌های جهانی مانع برقراری ارتباط بانک‌های مختلف دنیا با بانک‌های ایرانی است و از دولت برای حل این مساله نمی‌توان انتظار زیادی داشت. سید‌رضی حاجی‌آقا‌میری در گفت‌وگو با فارس، درباره خواسته فعالان اقتصادی و بخش بازرگانی از دولت دوازدهم گفت: آقای روحانی به طور مستمر و در مقاطع مختلف زمانی و حتی از آغاز به کار دولت یازدهم نسبت به خصوصی‌سازی، اجرای اصل 44 و واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی تأکید داشت اما در عمل به جهت ساختار اقتصادی کشور این اتفاق نیفتاده است. وی در پاسخ به این سوال که خواسته شما درباره تبادلات بانکی از دولت دوازدهم بویژه بعد از برجام چیست، افزود: آنچه برجام انجام داده لغو تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای بوده است اما ما با تحریم‌های دیگری مانند تحریم‌های حقوق‌بشری مواجهیم که به برجام هم مرتبط نیست. حاجی‌آقامیری با تأکید بر اینکه اینگونه تحریم‌ها هم برای برقراری ارتباطات بیشتر بانکی باید حل شود، گفت: اما نکته مهم این است که بانک‌ها در سطح جهان عمدتا زیر سلطه بانک‌های آمریکایی هستند و شکل ارتباط فعلی ما با ایالات متحده آمریکا هم مانع ارتباط بانک‌های سایر کشورها با ایران می‌شود. وی افزود: آمریکای جهانخوار هم با توجه به سلطه‌اش اجازه ارتباط بانک‌ها را به ما نمی‌دهد و بنابراین مقصر عدم برقراری کامل ارتباطات بانکی ایران با دنیا دولت نیست، بلکه شیطان بزرگ آمریکاست.


یارانه خانوارهای نیازمند تغییری نمی‌کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یارانه خانوارهای نیازمند تغییر نکرده و قطع نمی‌شود، گفت: آنچه افزایش می‌یابد، مستمری آنها بوده که طبق مصوبه مجلس است. محمد خدابخشی در گفت‌وگو با فارس، درباره اینکه گفته شده یارانه 3 برابری که از اول سال برای نیازمندان یارانه‌بگیر وصل شد، از خردادماه قطع خواهد شد و مستمری افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: افزایش مستمری خانوارهای نیازمند طبق ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه بوده که در تبصره 14 قانون بودجه سال 96 نیز عنوان شده و اعتبار 4 هزار میلیارد تومانی از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها برای آن در نظر گرفته شده است. وی تأکید کرد: دولت نمی‌تواند یارانه اقشار نیازمند را قطع کند و حتی گفته شده مستمری آنها از این محل نیز افزایش یابد. خدابخشی ادامه داد: شیوه پرداخت یارانه و مستمری در اختیار دولت بوده و براساس جدول تبصره 14 قانون بودجه، باید هزینه شود. همچنین مجوز پرداخت یارانه به دولت داده شده و با رعایت ملاحظات هزینه می‌شود.


زولبیا و بامیه  12 هزار تومان
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی با تأکید بر اینکه مردم زولبیا و بامیه را از قنادی‌های دارای مجوز خریداری کنند از تصویب و ابلاغ قیمت هرکیلو زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان خبرداد. علی بهر‌ه‌مند در گفت‌وگو با فارس، گفت: با مصوبه اتاق اصناف ایران قیمت زولبیا و بامیه برای فروش در ماه مبارک رمضان امسال 12 هزار تومان تصویب و ابلاغ شد. وی افزود: پیشنهاد اتحادیه برای افزایش قیمت 15 درصد بود که پس از بررسی‌ انجام‌شده در نهایت با افزایش حدود 8 درصدی قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته موافقت شد. وی با تأکید بر اینکه مردم زولبیا و بامیه را از شیرینی‌فروشی‌های دارای جواز کسب تهیه کنند، افزود: واحدهای مجاز قنادی به شکل کاملا بهداشتی زولبیا و بامیه را پخت می‌کنند اما واحدهای غیرمجاز؛ زولبیا و بامیه‌ خود را خریداری می‌کنند که معمولا عرضه‌کنندگان در این بخش زولبیا و بامیه را در مکان‌هایی مانند گاوداری‌ها پخت می‌کنند و سپس به واحدهای غیرمجاز مثل نان‌فانتزی و آب‌میوه‌فروشی‌ها می‌فروشند.
 


Page Generated in 0/0152 sec