printlogo


کد خبر: 176030تاریخ: 1396/3/4 00:00
نبض جامعه

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران:
۱۵ خرداد نتیجه افزایش نرخ کرایه‌ها مشخص می‌شود
عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از تعیین تکلیف نهایی نرخ کرایه‌ها تا ۱۵ خرداد خبر داد. به گزارش مهر، ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه از مهلت در نظرگرفته شده برای تعیین تکلیف نرخ کرایه‌ها گذشته است، اظهار کرد: مدت زمان زیادی از بررسی افزایش نرخ کرایه‌ها می‌گذرد اما هنوز پاسخ نهایی را از شورای حل اختلاف دریافت نکرده‌ایم. وی افزود: مسکوت ماندن افزایش نرخ کرایه‌ها موجب شده برخی رانندگان خودسرانه کرایه‌ها را افزایش بدهند، از این رو انتظار می‌رود در اسرع وقت و برای جلوگیری از هرج و مرج در نرخ کرایه‌ها به این موضوع رسیدگی شود. عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: دریافت کرایه اضافی بابت روشن کردن کولر نوعی تخلف است که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده این موضوع به سامانه ۱۸۸۸ گزارش بدهند. وی تأکید کرد: از رانندگان تقاضا داریم با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و گرمای هوا تجهیزات سرمایشی ماشین را از شهروندان دریغ نکنند. قناعتی با اشاره به آخرین پیگیری‌ها برای نرخ کرایه‌ها تأکید کرد: براساس آخرین پیگیری‌ها تا ۱۵ خرداد مقرر شده نتیجه نرخ کرایه‌ها را روشن کنند.

از بین رفتن سالانه 5 میلیون هکتار از جنگل‌های کشور
قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 5 میلیون هکتار از جنگل‌های کشور به عنوان ذخایر ژنتیک هستند اما متاسفانه سالانه از دست می‌روند و اینها ثروت جهانی هستند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ناصر مقدسی در مراسم بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی و گردشگری پایدار افزود: امسال روز جهانی تنوع زیستی محیط‌زیست با عنوان تنوع زیستی و گردشگری پایدار نامگذاری شد که مساله گردشگری پایدار یک بحث جهانی است و صنعت رو به رشدی دارد و در برنامه ششم توسعه نیز از لحاظ استراتژیک جایگاه بالایی برای آن در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: مساله گردشگری پایدار نقطه مقابل گردشگری سنتی و توریسم است که به مرور زمان با رویکرد یکجانبه‌گرایانه و اهداف اقتصادی بتدریج در مقابل گردشگری قرار گرفته است. قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بتدریج روش‌های سازگار و اعتدالی برای وضع تنوع زیستی کشور باید جایگزین شود، چراکه وضع تنوع زیستی شرایط خوبی ندارد و سالانه
12 درصد پرندگان، 25 درصد پستانداران و حدود 30 درصد از خزندگان در خطر انقراض هستند و حدود 5 میلیون هکتار از جنگل‌ها که به عنوان ذخایر ژنتیک مطرح هستند سالانه از دست می‌روند.

اعلام زمان ثبت‌نام الکترونیکی کتب درسی کلاس اولی‌ها
مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ثبت‌نام الکترونیکی کتب درسی پایه اول ابتدایی و پایه هفتم سمپاد از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود. لیندا نیک‌روش درباره خرید الکترونیکی کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی  به مهر گفت: ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اول ابتدایی از ۱۵ تیرماه سال ۹۶ آغاز می‌شود و تا ۱۷ شهریور ماه ادامه دارد. وی افزود: همچنین دانش‌آموزان پایه هفتم سمپاد نیز باید در تاریخ یادشده نسبت به ثبت‌نام کتب درسی خود اقدام کنند. مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان باید از طریق سامانه http://www.irtextbook.ir نسبت به خرید کتاب‌های درسی اقدام کنند. نیک‌روش یادآور شد: دانش‌آموزان می‌توانند با وارد کردن شماره دانش‌آموزی یا کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود نسبت به پرداخت وجه کتب اقدام و کد پیگیری دریافت کنند. دانش‌آموزان پس از آغاز سال تحصیلی با ارائه کد پیگیری به مدرسه کتاب‌های درسی خود را دریافت می‌کنند.


Page Generated in 0/0053 sec