printlogo


کد خبر: 176042تاریخ: 1396/3/4 00:00
اخبار

ترامپ پیام سلمان را به نتانیاهو رساند
منابع خبری اعلام کردند، رئیس‌جمهوری آمریکا نامه‌ای را از طرف شاه عربستان به نخست‌وزیر رژیم اسرائیل تحویل داده است. ملک سلمان در پیام خود به بنیامین نتانیاهو بر آمادگی عربستان برای عادی‌سازی کامل روابط خود با اسرائیل درصورت تصمیم‌گیری جدی تل‌آویو در این زمینه، تأکید کرده است. به نوشته روزنامه صهیونیستی معاریو، از محتوای این پیام برمی‌آید که عربستانی‌ها معتقدند: «وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهیم، عربستان آماده برقراری روابط با اسرائیل است. البته درصورتی که تل‌آویو تصمیمی شجاعانه درباره حل و فصل قضیه فلسطین بگیرد».

اسلحه فلسطینی‌ها به سوی ترامپ
هزاران نفر از اهالی نوار غزه در تظاهراتی علیه سفر رئیس‌جمهور آمریکا، به اراضی اشغالی فلسطین اظهارات او را مبنی بر اینکه مقاومت برابر اسرائیل نوعی تروریسم است محکوم کردند و شعار «مقاومت، تروریسم نیست» سر دادند. در تظاهرات روز سه‌شنبه، شماری از مبارزان سازمان جبهه مردمی آزادی فلسطین سلاح‌های خود را به سوی مجسمه ترامپ نشانه گرفته بودند و در خیابان‌های غزه می‌گرداندند و همزمان هزاران فلسطینی شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل سر می‌دادند. در همین حال فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز اظهارات اسرائیلی ترامپ را محکوم کرد. معترضان همچنین بی‌تفاوتی ترامپ را نسبت به برخورد خشن رژیم تل‌آویو با زندانیان فلسطینی در حال اعتصاب غذا‌ محکوم کردند.

دیدار ترامپ با پاپ
رئیس‌جمهور آمریکا در سومین بخش از نخستین تور خارجی خود وارد واتیکان شد و با رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد. دونالد ترامپ در این دیدار 30 دقیقه‌ای با فرانسیس اول در دفترش در کتابخانه مخصوص کاخ آپوستل کلیسای واتیکان در رم، نسبت به دیدار رهبر کاتولیک‌ها ابراز افتخار کرد، حال آنکه 2طرف سال گذشته در جریان کارزار انتخاباتی ترامپ جدل لفظی داشتند. پس از دیدار دوجانبه پاپ و ترامپ، هیاتی 12 نفره از جمله همسر، دختر و داماد ترامپ و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نیز به آنها ملحق شدند. جالب اینکه ملانیا ترامپ که در دیدار از کشور مسلمان عربستان سعودی از روسری استفاده نکرده بود، اینجا در واتیکان در دیدار با پاپ یک روسری توری بر سر داشت. در این دیدار پاپ فرانسیس نسخه‌ای از بخشنامه «لو داتو سی» که درباره محیط‌زیست نوشته شده و مدالی از زیتون سبز که نماد صلح است، به ترامپ هدیه کرد. ترامپ نیز با اهدای کتاب‌های مارتین لوترکینگ، رهبر جنبش سیاهان آمریکا به رهبر کاتولیک‌های جهان شگفتی همه را برانگیخت. این در حالی است که او بارها به نژادپرستی و اظهارنظرهای‌نژادی علیه سیاهان متهم شده است.


منچستر، منطقه جنگی
به دنبال انفجار تروریستی خونین دوشنبه‌شب شهر منچستر نه تنها در این شهر بلکه در اغلب نقاط بریتانیا وضعیتی شبیه حکومت نظامی برقرار شده و نیروهای امنیتی در تمام اماکن حساس و پرتردد مستقر شده‌اند. به گزارش رویترز، ترزا می، ‌نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد تهدید امنیتی در پی حمله منچستر به بالاترین سطح ممکن یعنی «بحرانی» افزایش یافته که به معنی قریب‌الوقوع بودن یک حمله است. می با اشاره به استقرار پلیس و نیروهای امنیتی برای دستگیری عوامل مرتبط با این حادثه افزود نمی‌خواهد مردم را بی‌جهت نگران کند اما انگلیس سال‌هاست که با «تهدید جدی تروریست» مواجه است. این در حالی است که به گفته او حتی امکان استقرار واحدهای ارتش در منچستر وجود دارد. پس از ارتقای وضعیت اضطرار این کشور به بالاترین درجه، وست‌مینستر نیز دیروز تمام بازدیدهای عمومی از ساختمان پارلمان را  لغو کرد. از طرف دیگر اسکاتلندیارد با  اعلام هویت عامل انتحاری  او را سلمان عبیدی، 22 ساله معرفی کرد که اصالتی لیبیایی داشته است. او متولد 1994 منچستر است و والدینش پناهندگانی بودند که در دهه 1990 میلادی از لیبی به بریتانیا آمدند. در همین حال پلیس منچستر یک مرد 23 ساله را نیز به ظن نقش داشتن در این بمب‌گذاری بازداشت کرد. جالب اینکه سلمان در منطقه «والی رنج» منچستر بزرگ شده یعنی نزدیک دبیرستان دخترانه‌ای که به دلیل فرار 2 دانش‌آموز دختر و ملحق‌شدن‌شان به گروه تروریستی داعش در سوریه در سال 2015 معروف شده بود.
 


Page Generated in 0/0067 sec