printlogo


کد خبر: 176069تاریخ: 1396/3/6 00:00
اخبار

تورم اردیبهشت به 9/8درصد رسید
نرخ تورم در اردیبهشت‌ماه با 3/0 درصد افزایش به 8/9 درصد رسید. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اردیبهشت‌‌ماه 1396 به عدد 1/266رسید که نسبت به ماه قبل 2/0 درصد افزایش یافت. نرخ تورم در 12 ماه منتهی به اردیبهشت 1396 نسبت به 12 ماه منتهی به اردیبهشت 1395 معادل 8/9 درصد است. این شاخص در اردیبهشت 1396 نسبت به اردیبشهت 1395 (تورم نقطه به نقطه) معادل 8/11 درصد افزایش داشته است.


مدیرعامل سابق بانک سرمایه ممنوع‌الخروج شد
کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اخیراً مدارکی را به دست آورده‌اند که براساس آن مدیرعامل سابق بانک سرمایه ممنوع‌الخروج شده است. اسدالله عباسی، عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌وگو با تسنیم، از ممنوع‌الخروج شدن محمدرضا خانی، رئیس سابق بانک سرمایه خبر داد و گفت: در تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مدارکی به دست آمده که براساس آن مدیرعامل سابق بانک سرمایه با نظر مراجع ذی‌صلاح ممنوع‌الخروج شده است. وی  با بیان اینکه مدارک به دست آمده در اختیار قوه قضائیه قرار داده می‌شود تا اقدامات لازم صورت گیرد، ادامه داد: اینکه آقای خانی بازداشت شود به نظر مراجع ذی‌صلاح بستگی دارد. گفتنی است، 4 مهر 1395 به پیشنهاد هیات‌مدیره  بانک سرمایه و تایید بانک مرکزی، محمدرضا خانی، عضو هیات مدیره این  بانک، به مدیرعاملی بانک سرمایه منصوب شده بود که در پی استعفای وی در تاریخ 29 فروردین 1396، علیرضا پویان‌شاد جایگزین او شد.


برنج ایرانی؛ کیلویی ۱۲ هزار تومان
نرخ هر کیلو برنج با کیفیت طارم، هاشمی و دم‌سیاه ۱۲ هزار تومان، شیرودی ۸ و ندا ۷ هزار تومان است، از این ‌رو تفاوت آشکار قیمت برنج در تهران را دستگاه‌های مربوط باید نظارت کنند.  به گزارش تسنیم، علی اکبریان، نایب‌رئیس انجمن برنج با اشاره به نرخ برنج ایرانی در شمال گفت: با توجه به تغییر ذائقه ایرانی‌ها در چند سال اخیر نسبت به مصرف و فراوانی برنج ایرانی در انبار‌ها افزایش قیمتی در ماه رمضان نخواهیم داشت. به‌گفته وی با توجه به فراوانی برنج ایرانی در کارخانه‌ها و آستانه فصل برداشت برنج دلیلی مبنی بر امتناع در عرضه وجود ندارد. اکبریان از سرانه مصرف 36 کیلو برنج خبر داد و گفت: بر اساس آمار تولید داخل سالانه، نیازمند واردات 800 هزارتن برنج باکیفیت هستیم.


سقف تولید نفت ایران  3/8میلیون بشکه
براساس تمدید 9 ماهه توافق، سقف تولید نفت ایران همچنان 3 میلیون و 797 هزار بشکه در روز تعیین شده است. اوپک و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت از جمله روسیه در نشست ۱۷۲ بر سر تمدید توافق نوامبر ۲۰۱۶ این سازمان مبنی بر کاهش یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت برای بازه زمانی ۹ ماه آینده به اجماع رسیدند. ایشان توافق کردند طرح کاهش روزانه 8/1 میلیون بشکه از تولید خود را تا 9 ماه دیگر یعنی تا پایان ماه مارس 2018 تمدید کنند. قرار است کمیته‌ای در ماه جولای در مسکو میزان پیشرفت در اجرای این طرح را برآورد کند. همچنین در نشست اخیر، با توافق همه اعضا، کشور گینه استوایی که سومین تولیدکننده بزرگ نفت در قاره آفریقاست به‌عنوان جدیدترین عضو اوپک انتخاب شد و تعداد کشورهای عضو اوپک به 14 کشور رسید. وزیر انرژی روسیه گفت، تولیدکنندگان نفت در حال حاضر قادر به جلوگیری از کاهش سریع قیمت نفت هستند و یک کمیته فنی در این زمینه ایجاد شده است. وی درباره اینکه آیا روسیه آمادگی دارد تولید خود را بیش از 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد گفت، این بستگی به اهدافی دارد که مشارکت‌کنندگان در طرح توافق کاهش تولید برای خود تعیین می‌کنند.


Page Generated in 0/0057 sec