printlogo


کد خبر: 176080تاریخ: 1396/3/6 00:00
اخبار

«حمید آخوندی» درگذشت
حمید آخوندی، تهیه‌کننده و جانباز دوران دفاع‌مقدس پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. به گزارش مهر، حمید آخوندی، تهیه‌کننده آثار تلویزیونی و سینمایی صبح دیروز ۵ خردادماه درگذشت. این تهیه‌کننده، جانباز دوران دفاع‌مقدس بود. مقرر شده است مراسم تشییع وی صبح روز شنبه ۶ خرداد ساعت ۹:۳۰ از مقابل مسجدالرسول تهران واقع در نازی‌آباد برگزار شود. تهیه‌کنندگی آثاری چون روز سوم، پایان خدمت، ماهور و برنامه «صندلی داغ» در کارنامه وی دیده می‌شود. او همچنین دستیار کارگردان در فیلم‌های «باشگاه سری» و «سفر به چزابه» و مشاور کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «لبه تیغ» و مشاور فیلمنامه و بازیگر فیلم «پناهنده» بوده است.

رقابت تیتراژها در رمضان سیما
عمده تیتراژ‌های ماندگار محصولات نمایشی تلویزیون به ایام مناسبتی تعلق دارد. ماه رمضان در صدر پراهمیت‌ترین ایام مناسبتی همواره محل عرضه آثار ماندگار خوانندگان مطرح کشور در تلویزیون بوده است. امسال نیز برنامه‌ها و سریال‌های ماه رمضان به صدای خوانندگان برجسته ایرانی مزین شده است. برنامه «ماه‌عسل» امسال با صدای محمدعلیزاده میهمان خانه‌های مردم می‌شود. وی سال گذشته با قطعه  «برادر» خواننده بهترین تیتراژ تلویزیونی در سال 95 از نگاه مخاطبان شد. علیزاده در شب‌های قدر نیز برای برنامه تلویزیونی «ماه عسل»، قطعه‌ای را در وصف حضرت علی(ع) خواند که مورد توجه بینندگان قرار گرفت. همچنین سینا شعبانخانی خوانده تیتراژ پایانی این برنامه خواهد بود. محمد اصفهانی نیز خواننده تیتراژ «نفس» سریال ماه رمضانی شبکه 3 سیما به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان شد. حامد همایون هم با خوانندگی تیتراژ برنامه «دعوت» به مجری‌گری نیما کرمی و زینب زارع، نخستین تجربه خود در تلویزیون را ثبت خواهد کرد. علی زندوکیلی هم با سریال «زیرپای مادر» میهمان مخاطبان شبکه یک سیما در ایام ماه رمضان خواهد بود.

«هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» در آستانه تولید
کارگردان زیر سقف دودی گفت: روی فیلمنامه جدیدی به نام «هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» کار می‌کنم که مشکلات پسران را به تصویر می‌کشد ولی هنوز زمان شروع فیلمبرداری مشخص نیست. به گزارش فرهنگ‌نیوز، پوران درخشنده گفت: در حال نگارش فیلمنامه‌ای با موضوع بررسی مشکلات پسران هستم ولی هنوز مشخص نیست چه زمانی تولید فیلم را شروع کنم. وی افزود: اسم فیلم جدید «هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» است و مشابهت اسمی زیادی با فیلم  «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» دارد، با این حال الان زود است درباره این تشابه اسمی صحبت کنم. کارگردان  زیر سقف دودی  بیان داشت: در طول دوران فعالیتم در عرصه فیلمسازی بیشتر حول مسائل و مشکلات اجتماعی ورود کرده‌ام و قطعا فیلمنامه جدیدم هم مشکلات پسران را به تصویر خواهد کشید. وی درباره زمان اکران  زیر سقف دودی خاطرنشان کرد: این فیلم قرار است همزمان با اکران‌های عید فطر امسال در گروه آزادی به اکران عمومی درآید.

نانوایی که سوژه فیلم شد
نانوایی که در محل کارش کتابخانه راه‌اندازی کرد، جلوی دوربین رفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس سندی، مستندساز درباره جدیدترین فعالیت خود گفت: در حال فیلمبرداری مستندی با نام موقت «ناصر» هستیم که روزهای پایانی آن است. وی افزود: لوکیشن‌های این مستند کوتاه که کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و پژوهشگر آن خودم هستم، در رشت و داخل یک نانوایی است. وی ادامه داد: قصه «ناصر» راجع به نانوایی با نام ناصر دلباسی است که داخل نانوایی خود کتابخانه‌ای راه انداخته و در اصل این حرکت نو را پایه‌گذاری کرده است.

«حسین علیزاده» برترین موسیقیدان سال کره‌جنوبی شد
حسین علیزاده از سوی بنیاد موسیقی جهانی کره‌جنوبی جایزه بهترین موسیقیدان سال را دریافت کرد. به گزارش فارس، دومین جایزه Asian world music Award توسط بنیاد WMC) World Music center) به حسین علیزاده اهدا شد. این بنیاد که با عنوان مرکز موسیقى جهان فعالیت می‌کند هر 2 سال یک بار  طی مراسمی از هنرمندانی که باعث ارتباط کشورشان با دیگر نقاط جهان، بویژه کشورهای آسیایی شده‌اند تقدیر می‌کند.


Page Generated in 0/0064 sec