printlogo


کد خبر: 176081تاریخ: 1396/3/6 00:00
رویدادها

آرمان‌ها  با دفاع‌مقدس ماندگار شد
محسن مومنی‌شریف پیرامون دیدار با رهبر انقلاب و برنامه‌های «شب‌های خاطره دفاع‌مقدس» گفت: بی‌شک حوزه هنری مبدع مکتب نوین خاطره‌نگاری است و امروز شاهد هستیم که مورد استقبال مردم هم قرار می‌گیرد. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در پایان سخنان خود از حوزه هنری به‌خاطر اهتمام در کارها و زنده نگاه داشتن خاطره‌ها تشکر کردند، گفت: ایشان در فرازی از سخنان خود فرمودند خاطره رزمندگان ما ثروت ملی است و از صاحبان خاطره خواستند آنها را بیان کنند. مومنی‌شریف ادامه داد: مقام معظم رهبری در ادامه به کتاب هم اشاره کرده و فرمودند: «کتاب‌هایی که درباره خاطرات دفاع‌مقدس نوشته یا فیلم‌هایی که در این‌باره ساخته می‌شوند، فراتر از یک اثر هنری یا ادبی صرف هستند و این آثار در واقع تزریق سیمان به پایه‌های انقلاب و هویت ملی و پیشرفت کشور است تا این پایه‌ها مستحکم‌تر و ماندگارتر شوند». رئیس حوزه هنری گفت: آرمان‌ها به واسطه دفاع‌مقدس ماندگار شد اما دست‌هایی در کار است که می‌خواهند این موارد فراموش شود لذا بیان خاطرات موجب می‌شود بدخواهان به هدف خود نرسند و آرمان‌های انقلاب زنده بماند و به نسل بعد منتقل شود.

آغاز فیلم حاتمی‌کیا در فرودگاه ارتش
فیلمبرداری جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «به وقت شام» اوایل هفته آینده در فرودگاهی مربوط به ارتش در تهران شروع می‌شود. به گزارش مهر، فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که پیش از این قرار بود نیمه خردادماه کلید بخورد، اوایل هفته آینده و در ماه مبارک رمضان جلوی دوربین می‌رود. فیلمبرداری این اثر در فرودگاه ارتش در تهران آغاز و سپس در اصفهان و دمشق انجام می‌شود. این فیلم روایتگر داستان هواپیمای کمکی از ایران به سوریه است که برای نشستن در فرودگاه دمشق دچار مشکلاتی می‌شود. «به وقت شام» با سرمایه‌گذاری سازمان اوج و به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی ساخته می‌شود. در این فیلم که با موضوع تروریست‌هاست، بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر و... به ایفای نقش می‌پردازند.

«سی ‌شب با شهدا»  در کهف‌الشهدا
مراسم شب‌زنده‌داری شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب در جوار شهدای گمنام کهف‌الشهدای تهران برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، همزمان با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی مراسم شب‌زنده‌داری شب‌های ماه مبارک رمضان با عنوان «سی‌ شب با شهدا» هر شب با حضور عموم مردم روزه‌دار و شب‌زنده‌دار در جوار شهدای گمنام کهف‌الشهدای ولنجک تهران برگزار می‌شود. این مراسم از شب اول ماه مبارک رمضان به مدت 30 شب از ساعت 23 الی یک بامداد با سخنرانی حجج‌السلام سیدکمیل باقرزاده، محمود ابوالقاسمی، نصرت‌الله فاطمی‌امین و حمزه محمدی و نوای دلنشین موسی علی‌نژاد و میثم احمدی‌پور و تلاوت قرآن توسط علیرضا طاهری در جوار مزار شهدای گمنام کهف‌الشهدا واقع در ولنجک، انتهای بلوار دانشجو برگزار می‌شود. کهف‌الشهدای تهران میزبان 4 شهید گمنام و شهید تازه شناسایی شده، مجید ابوطالبی است. سال 1386 بعد از تدفین پیکر مطهر 5 شهید گمنام در کهف‌الشهدای تهران، رهبر معظم انقلاب همزمان با شب لیله‌الرغائب در جوار این شهیدان حضور پیدا کرده و مزار مطهرشان را زیارت کردند.

آلبوم علیرضا قربانی بزودی در بازار
آلبوم «فروغ» با صدای «علیرضا قربانی» و موسیقی  سامان صمیمی بزودی منتشر خواهد شد. به گزارش هنرما، علیرضا قربانی در تازه‌ترین پیام خود در صفحه مجازی‌اش از انتشار این آلبوم در آینده‌ای نزدیک خبر داده است. او نوشته: «بزودی آلبوم موسیقی «فروغ» با تلاش و وسواس فراوان مجموعه‌ای از دوستان ارزشمند موزیسین برای انتشار و عرضه به پیشکش شما مردم عزیز ایران آماده خواهد شد». گفتنی است هنوز زمان دقیقی از سوی دست‌اندرکاران آلبوم فروغ برای انتشار این اثر عنوان نشده اما انتظار می‌رود این مجموعه تا دهه اول خرداد به بازار عرضه شود. نام جدیدترین آلبوم علیرضا قربانی برگرفته از قطعه‌ای به همین نام با شعری از «فروغ فرخزاد» است که بهمن‌ماه سال گذشته منتشر شد و مخاطبان از آهنگ و موزیک‌ویدئوی پرستاره‌اش استقبال بسیار خوبی به عمل آوردند. همچنین گفته‌ می‌شود یک قطعه دیگر از آلبوم جدید علیرضا قربانی هم به تصویر کشیده شده و قرار است طی هفته‌های آینده ویدئوی آن منتشر شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec