printlogo


کد خبر: 176093تاریخ: 1396/3/6 00:00
نبض جامعه

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا:
تهرانی‌ها رکورد محرومیت از گواهینامه را زدند
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: در طول سال ٩٥ نزدیک به ٦٥٠ گواهینامه در تهران بزرگ توسط پلیس راهور ضبط شده است. به گزارش فارس، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه سال ٩٥، استانی که بیشترین تعداد گواهینامه‌های ضبط شده را به خود اختصاص داد، تهران بزرگ بود و نزدیک به ٦٥٠ جلد گواهینامه در آن ضبط شد، گفت: در رتبه دوم استان اصفهان با ضبط ٥٧٤ جلد گواهینامه و در رتبه سوم استان زنجان با ضبط ٢٩٢جلد گواهینامه قرار داشت. سرهنگ احمد کرمی‌اسد در پاسخ به این سوال که محرومیت از رانندگی چه مراحلی دارد، توضیح داد: این پروسه ٣ مرحله دارد؛ در مرحله اول، اگر متخلف به دلیل تخلفات بیست‌گانه، ٣٠ نمره منفی کسب کند به مدت ٣ ماه حق رانندگی ندارد. بعد از ٣ ماه با پرداخت جریمه مربوط مجددا می‌تواند وارد چرخه ترافیک شود. اگر مجددا ٢٥ نمره منفی کسب کند وارد مرحله دوم شده و به مدت ٦ ماه از رانندگی محروم می‌شود. بعد از ٦ ماه، باز با پرداخت جریمه مربوط می‌تواند فرصتی برای رانندگی داشته است.

پیش‌بینی رگبار و باران برای ۴ استان
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در بخش‌های شمالی آذربایجان‌های غربی و شرقی، گیلان و ارتفاعات کرمان رگبار و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. به گزارش مهر، احد وظیفه درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: در بخش‌های شمالی آذربایجان‌های غربی و شرقی، گیلان و ارتفاعات کرمان، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان رضوی و برخی نقاط گیلان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه (امروز) در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست. به گفته وظیفه، به سبب وزش باد شدید، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود و در سایر نقاط کشور طی 3 روز آینده پدیده قابل‌توجهی نخواهیم داشت.

تدابیر ترافیکی پلیس برای ماه رمضان
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در معابر و بزرگراه‌های پایتخت را تشریح کرد. سرهنگ حسن عابدی درباره تدابیر ترافیکی پلیس برای ایام ماه مبارک رمضان  به ایسنا اظهار کرد: ساعت پایان طرح زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان با 2 ساعت کاهش به ساعت 17 رسیده است. بنابراین طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان هر دو در روزهای غیرتعطیل هفته به استثنای پنجشنبه‌ها از ساعت 6:30 آغاز و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت و در روزهای پنجشنبه نیز در ساعت 13:30 به پایان می‌رسد. وی با اشاره به حجم ترافیک در ساعات منتهی به اذان مغرب اظهار کرد: علاوه بر اینکه برای مدیریت ترافیک در این ساعات، ساعت پایان طرح زوج و فرد را کاهش دادیم تعداد نیروهای پلیس راهور در معابر را نیز تقویت کرده و آنان نسبت به روان‌سازی ترافیک و تسهیل آمد و شد اقدام خواهند کرد. جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از استقرار ماموران پلیس راهور در اطراف تفرج‌گاه‌ها، اماکن تفریحی و فرهنگی، اماکن زیارتی، مجتمع‌های تجاری و... خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تردد پس از اذان مغرب افزایش یافته و تا ساعاتی از بامداد نیز ادامه خواهد داشت، ماموران ما در اطراف این مراکز حضور داشته تا علاوه بر اینکه اقدام به روان‌سازی ترافیک می‌کنند با تخلفات احتمالی نیز برخورد لازم انجام شود.


Page Generated in 0/0053 sec