printlogo


کد خبر: 176377تاریخ: 1396/3/11 00:00
صعود پرسپولیس به جمع 8 تیم برتر آسیا
بازگشت غرور

پرسپولیس بعد از 2 بازی سخت مقابل لخویا و با برتری یک بر صفر در مجموع 2 بازی رفت و برگشت به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
2 بازی برابر لخویا بسیار سخت بود. از آن جهت که این تیم در حمله تیم بسیار پرقدرتی بود. لخویا در همه بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که دوتایش هم در مقابل استقلال خوزستان بود، موفق شده بود گل بزند. این تیم در تمام بازی‌های خانگی این فصل لیگ ستارگان قطر هم موفق شده بود به حریفانش گل بزند. به همین دلیل به نظر می‌رسید خط دفاع پرسپولیس کار سختی برابر این تیم و مهاجمانش داشته باشد. همین‌طور هم شد. لخویا در بازی رفت یک بار و در بازی برگشت 2 بار تیر دروازه پرسپولیس را لرزاند و بویژه در بازی‌ برگشت فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آورد اما بازی کم‌نقص، شجاعانه و منطقی مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس به بازیکنان لخویا اجازه نداد گل بزنند. این شاهکار پرسپولیس بود که البته کمی خوش‌شانسی هم چاشنی‌اش شد. اما اهمیت کار پرسپولیس وقتی مشخص می‌شود که بدانیم حسین ماهینی در پست غیرتخصصی دفاع چپ و محمد انصاری در پست غیرتخصصی دفاع میانی بازی می‌کردند. محسن ربیع‌خواه هم در هر دو بازی هافبک دفاعی پرسپولیس بود. با این اوصاف باید به مدافعان، دروازه‌بان و البته مربیان پرسپولیس به خاطر این موفقیت‌ تبریک گفت.
آقای قابل اعتماد
بخش مهمی از نتیجه خوب پرسپولیس در دوحه، به لطف عملکرد فوق‌العاده مدافعان این تیم به‌دست آمد. جلال حسینی، صادق محرمی و حسین ماهینی، عملکرد بسیار خوبی داشتند اما آمار محمد انصاری، شگفت‌انگیز بود. پسر خوب پرسپولیسی‌ها، بهترین بازی‌اش را برای مهم‌ترین بازی فصل گذاشت تا تیمش، با نتیجه‌ای فوق‌العاده دوحه را ترک کند. او علاوه بر زدن دو تکل موفق و بلاک کردن یک شوت، 12 بار توپ را از حریف پس گرفت و مالکیت آن را به هم‌تیمی‌هایش داد. 9 بار هم انصاری، مسیر پاس‌های حریف را قطع کرد. با وجود عملکرد دفاعی پررنگ، انصاری در این مسابقه فقط یک خطا انجام داد و در ازای آن هم یک خطا از حریف گرفت. در توپ‌های هوایی هم انصاری 3 نبرد انجام داد که هر سه را برد و اجازه نداد بازیکنان حریف روی سرش هد بزنند. آمار انصاری، در دوئل‌های رو در رو هم عالی بود. او 7 بار، با بازیکنان حریف درگیر شد که 6 پیروزی داشت و فقط یک دوئل را واگذار کرد. انصاری از 50 باری که توپ را دریافت کرد، فقط 15 بار با پاس بازیکنان خودی بود و در بقیه موارد، توپ را از بازیکنان حریف گرفت. 35 عملکرد دفاعی موفق که او را تبدیل به موفق‌ترین بازیکن زمین کرد و اجازه نداد بازیکنان لخویا، ضربات‌شان را به دروازه بیرانوند برسانند.
طارمی تلافی کرد؟
حرکت ترکیبی با وحید امیری، دریبل تماشایی آخر و فرستادن توپ زیر پاهای چیکو فلورس، مهدی طارمی را به موثرترین بازیکن در جریان به ثمر رسیدن گل حساس پرسپولیس در قطر تبدیل کرد. تا اینجا به نظر می‌رسید دیگر همه هوادارها، پنالتی بد او در مسابقه رفت را از یاد برده‌اند و برای بخشیدن این بازیکن آماده هستند. طارمی اما برای طارمی‌شدن، دست به کار شد. او 2 بار با تعلل در مقابل دروازه حریف، 2 فرصت طلایی را از دست داد تا کار لخویا تمام نشود و تیم جمال بلماضی شانس بازگشت به بازی را داشته باشد. مهدی می‌توانست اضطراب را از هواداران تیمش بگیرد و ضربه کاری را به حریف وارد کند اما با سهل‌انگاری هم سرنوشت مسابقه را پیچیده کرد و هم موجب شد ستایش‌ها از او بعد از گل اول تیم برانکو، جهت دیگری پیدا کند. طارمی با تاثیر روی گل، پنالتی‌اش را تلافی کرد اما دوباره بهانه‌های دیگری برای عصبانی‌کردن هواداران پرسپولیس به‌وجود آورد. شاید وقتی قرمزها مرحله یک‌چهارم نهایی را آغاز می‌کنند، این بازیکن دیگر در باشگاه نباشد. آیا او همچنان برای تلافی‌کردن فرصت خواهد داشت؟
بازگشت ایران و عربستان به قله
با برگزاری 2 بازی سه‌شنبه‌شب، تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب مشخص شدند. پرسپولیس از ایران، الاهلی و الهلال از عربستان و العین از امارات 4 تیمی هستند که از منطقه غرب به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌اند. اما سال گذشته در این مرحله ایران و عربستان نماینده‌ای نداشتند. در فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا، لکوموتیو ازبکستان، العین و النصر از امارات و الجیش از قطر به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده بودند و در کمال تعجب ایران و عربستان هیچ نماینده‌ای در این مرحله نداشتند اما با درخشش پرسپولیس، الهلال و الاهلی، دوباره قدرت‌های سنتی و کهن این قاره یعنی ایران و عربستان به دوران اوج خود بازگشته‌اند.
داورزنی: مشکلی با سرپرست پرسپولیس نداریم
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: هیچ اختلافی با سرپرست پرسپولیس نداریم و این انتظار وجود دارد که این باشگاه برنامه سال جدید خودش را خوب ببندد. محمدرضا داورزنی، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس به دلیل اختلافی که با شما داشته از سمت خود استعفا کرده، اظهار داشت: این خبر صحت ندارد هیچ استعفایی از او به دست ما نرسیده است. طاهری سفت و سخت کارش را انجام می‌دهد و وزارت ورزش و من مشکلی با او نداریم. طاهری روی اسپانسر اختلاف‌نظر دارد و اگر قرار است اسپانسر جدیدی بیاورد می‌تواند برنامه‌هایش را در این‌باره به وزارت ورزش ارائه کند. مسؤولیت اداره باشگاه با مدیرعامل است و اجرای برنامه‌ها نیز بر عهده اوست. اگر قرار است طاهری اسپانسری را که 19 ماه با او کار کرده تغییر دهد می‌تواند برنامه‌اش را به ما بدهد. معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره برد پرسپولیس مقابل لخویا در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: پرسپولیس عالی جنگید، من به زحمتکشان این تیم و همین‌طور ملت بزرگ ایران که جوانانی غیرت‌مند دارد تبریک می‌گویم. پرسپولیس با وجود فشاری که رویش بود دل میلیون‌ها هوادار را شاد کرد. داورزنی همچنین درباره نتیجه استقلال مقابل العین گفت: شرایط تیم‌ها با هم فرق می‌کند، درباره نتیجه استقلال دوستان فنی باید نظر دهند اما پرسپولیس کاملا جنگید و برد شیرینی کسب کرد. من به طاهری تبریک می‌گویم. وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود باخت سنگین  استقلال باز هم از افتخاری حمایت می‌کنید، تصریح کرد: با یک باخت نباید اظهارنظر کرد این تیم نایب قهرمان لیگ ایران شده و با وجود مشکلاتی که در جذب بازیکن داشت تا این مرحله بالا آمده است. ما نظارت اجمالی داریم اما بحث فنی بر عهده هیأت مدیره هر دو باشگاه است. هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس زحمت کشیدند، از مجموعه کادر هر دو تشکر می‌کنم و امیدوارم برنامه خودشان را در سال جدید ارائه کنند و تیم‌های‌شان را خوب ببندند. ما از طاهری انتظار داریم برنامه سال 97-96 خود را پر و پیمان ببندد و برنامه مالی خودش را درباره اسپانسر به ما ارائه دهد.
 


Page Generated in 0/0050 sec