printlogo


کد خبر: 176386تاریخ: 1396/3/11 00:00
اخبار

تولید خودروهای بی‌کیفیت ادامه دارد
جدیدترین گزارش‌ها از کیفیت انواع خودرو نشان می‌دهد، خودروهای تک‌ستاره همچنان در این رتبه درجا می‌زنند و تغییری در کیفیت آنها به وجود نیامده است. به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، اردیبهشت‌ماه 1396 تعداد 64219 دستگاه خودرو تولید شد که 99 درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی در کشور در این ماه شامل 42 مدل خودرو در گروه سبک و
7 مدل در گروه سنگین است. در  بخش سواری در سطح قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان خودروهای نیومزدا 3 و گرند ویتارا، در سطح قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان خودروهای هیوندای آی20  و کیا سراتو، در سطح قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان خودروی هیوندای آی10  و در سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان خودروهای رنو ساندرو، تندر 90 اتوماتیک و پارس تندر با اخذ 3 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. براساس این ارزیابی خودروهای پژو پارس، 405 خراسان، پارس مازندران، پژو پارس فارس، سمند تبریز، ام‌وی‌ام 110 مدل اس، تیبا X131،2، x132، X111 در رده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان همچنان تک ستاره هستند و تغییری در کیفیت آنها به‌وجود نیامده است.


ثبات قیمت هندوانه و سبزی
برخلاف روال سال‌های گذشته هندوانه و سبزی در ماه رمضان سال جاری افزایش قیمتی نداشته اما پیاز در میادین مرکزی میوه و تره‌بار به قیمت ۳ هزار تومان به فروش می‌رسد. حسین مهاجران، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: 2 محصول پرمصرف هندوانه و سبزی افزایش قیمتی ندارد. وی افزود: قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میادین مرکزی میوه و تره‌بار مانند قبل از شروع ماه رمضان 400 تا هزار تومان است که در سطح شهر نیز حداکثر باید با 35 درصد افزایش قیمت به فروش برسد. وی ادامه داد: هر کیلوگرم سبزی‌خوردن نیز در میادین مرکزی میوه و تره‌بار هزار و 500 تا 2 هزار تومان و سبزی آش به قیمت هزار تا هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد که در مقایسه با ماه گذشته 500 تومان در هر کیلوگرم کاهش قیمت داشته است. وی تصریح کرد: قیمت پیاز در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته به طوری که هر کیلوگرم از این محصول در میادین میوه و تره‌بار به 3 هزار تومان رسیده است. مهاجران گفت: افزایش قیمت پیاز در بازار به دلیل آن است که این محصول تنها از دزفول تأمین می‌شود اما با آمدن پیاز اصفهان تا 2 هفته دیگر قیمت پیاز کاهش می‌یابد.


تعیین قیمت واقعی برگ سبز چای
رئیس اتحادیه تعاونی چایکاران کشور گفت: تعیین قیمت واقعی برگ سبز چای از جمله مطالبات مهم چایکاران این مرز و بوم است.
به گزارش رادیو اقتصاد، ایرج هوسمی با اشاره به این جمله که در حال حاضر خرید تضمینی برگ سبز چای کمتر از قیمت واقعی است، افزود: شکوفایی اقتصاد بخش کشاورزی در گرو خرید محصولات کشاورزی به قیمت واقعی است. رئیس اتحادیه تعاونی چایکاران بر ضرورت تعیین قیمت واقعی خرید تضمینی چای در کشور تاکید کرد و گفت: اگرچه در 4 ساله اخیر قیمت برگ سبز چای 125 درصد افزایش پیدا کرده ولی هنوز تا دستیابی به وضعیت مطلوب راه زیادی مانده است. وی حجم تولید فعلی چای کشور را 30 هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: این میزان یک پنجم چای مورد نیاز مصرف داخلی است. وی با تاکید بر اینکه تولید 50 درصد چای مورد نیاز جامعه توجه و حمایت جدی دولتمردان را می‌طلبد، افزود: ظرفیت تولید چای در کشور بسیار بالاست بنابراین با استمرار حمایت‌های دولت می‌توان میزان تولید این محصول را به مرز 70 هزار تن در سال رساند. وی در ادامه با اشاره به این جمله که میزان تولید چای ممتاز در کشور سالانه 5 تا 10 درصد است، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت این چای در بازار به ازای هر کیلو 25 تا 45 هزار تومان است.


Page Generated in 0/0066 sec