printlogo


کد خبر: 176387تاریخ: 1396/3/11 00:00
سرخط خبر

 سیدحمید کلانتری، معاون تعاون وزیر کار با اشاره به پیگیری اهداف برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش سهم بخش تعاون گفت: در تفاهمنامه این معاونت با صندوق بازنشستگی کشوری با به‌کارگیری ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل از بازنشستگان در تشکیل و توسعه تعاونی متشکل از بازنشستگان و فرزندان آنها استفاده خواهیم کرد.
 در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون انرژی مجلس، نفت‌خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام از شمول مالیات فروش مستثنا شد و مالیات انواع بنزین و سوخت هواپیما
۳۰ درصد، نفت‌گاز و نفت سفید ۱۵ درصد و نفت کوره و گاز مایع ۱۰ درصد تعیین شد.
 با ورود سازمان حمایت و پیگیری‌های انجام‌شده در راستای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان؛ اضافه وجوه اخذشده در قبوض تلفن ثابت، بابت حداقل کارکرد و بدهی معوق ثبت‌نام تلفن ثابت، جمعا به مبلغ ۸۸ میلیارد ریال به مشترکان بازگشت داده شد.
 براساس مصوبه هیات دولت، در راستای بهبود محیط کسب‌وکار، کاهش زمان اخذ انواع مجوزها و تعامل بیشتر بین سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی مکلف به راه‌اندازی انواع پنجره‌های واحد الکترونیکی شده‌اند.
 وزیر صنعت گفت: تفکیک بخش صنعت و بازرگانی بستگی به کارشناسی و نظر آقای رئیس‌جمهور دارد.
 شرکت رجا به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تسهیلات و طرح‌های جدید تخفیف در بلیت قطارهای خود را در قالب طرح منزلت برای متقاضیان سفر اعلام کرد. بر این اساس از تاریخ ۶ لغایت ۳۱ خردادماه سال جاری، همه مسافران بالای ۶۰ سال از ۳۰ درصد تخفیف در تهیه بلیت قطارهای این شرکت بهره‌مند می‌شوند.
 شرکت ملی نفت امارات بیش از ۴ میلیارد دلار از بدهی خود با ایران را که به خرید نفت و گاز از ایران در دوره پیش از تحریم است، تسویه کرد؛ در همین حال بانک مرکزی ایران ۴ میلیارد و یکصد میلیون دلار از بدهی شرکت ملی نفت امارات را دریافت کرده است.  
 منابع حاصل از وصول اقساط مسکن‌مهر به عنوان منابع کمکی صرف راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن یکم شد.
 ایران با افزایش تولید از ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در سال ۲۰۱۵ به ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۶، توانست جایگاه خود را در رتبه چهاردهم جهان تثبیت کند. مجموع تولید جهانی فولاد از هزار و ۶۲۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۵ به هزار و ۶۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت.
 سیدمجتبی موسویان، مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه، سازمان توسعه تجارت قاره آسیا را مهم‌ترین بازار صادراتی ایران دانست و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از کل بازار وارداتی کشوری چون افغانستان در اختیار ایران قرار دارد.
 


Page Generated in 0/0049 sec