printlogo


کد خبر: 176393تاریخ: 1396/3/11 00:00
نبض جامعه

مرکز پایش آلودگی هوا اعلام کرد
پایتخت در دو قدمی هوای ناسالم
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۹۸ و در وضعیت «سالم» اعلام کرد. شاخص بالاتر از ۱۰۰ به عنوان هوای ناسالم شناخته می‌شود. به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «سالم» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۴۰)، ازن سالم (۵۹)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۸۰)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۱۱)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۶۴) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون سالم (۹۸) بوده است.

رئیس اداره محیط زیست آبادان:
گرد و غبار در آبادان به 3 برابر حد مجاز رسید
رئیس اداره محیط زیست آبادان از وقوع گردوغبار در آبادان تا 3 برابر حد مجاز خبر داد.
سیداحمد موسوی به فارس، اظهار کرد: طبق آخرین بررسی‌ها پدیده گردوغبار در شهرستان آبادان و جنوب غرب استان خوزستان، تا  ساعت 11 ظهر دیروز به‌ میزان 818 میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود. وی ادامه داد: این مقدار بیش از 3 برابر استاندارد پیش‌بینی شده است. رئیس اداره محیط زیست آبادان در پایان از بیماران ریوی خواست از خروج غیر اضطراری از منازل خود خودداری کنند. بنا بر اعلام اداره هواشناسی، سرعت باد در شهرستان نیز به بیش از 80 کیلومتر در ساعت رسید.

پیش‌بینی اعزام یک میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان‌نور
مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دور جدید اعزام دانش‌آموزان به مناطق راهیان‌نور کشور از 10 تیر ماه آغاز می‌شود و تا 20 شهریورماه ادامه دارد، از پیش‌بینی اعزام یک میلیون دانش‌آموز به این مناطق در سال جاری خبر داد. مهدی علی‌اکبرزاده، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش، درباره «اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور» به فارس اظهار داشت: به دلیل برگزاری امتحانات دانش‌آموزان، این اردوها تعطیل شده و از
10 تیرماه مجدداً اعزام‌ها آغاز می‌شود.وی ادامه داد: آخرین مرحله اعزام به مناطق راهیان نور تا 20 شهریور ادامه خواهد داشت و تا امروز 500 هزار دانش‌آموز به این مناطق اعزام شده‌اند، البته در این اعزام‌ها تفاوت در تعداد دانش‌آموزان اعزامی با حضور بیشتر و تفاوت حضور 25 هزار دانش‌آموز دختر نسبت به دانش‌آموزان پسر وجود دارد. مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در تابستان بیشترین اعزام دانش‌آموزان به مناطق شمال‌غرب و غرب کشور خواهد بود، گفت: ظرفیت پیش‌بینی شده اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در سال جاری یک میلیون دانش‌آموز است. علی‌اکبرزاده با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به مناطق راهیان‌نور دریایی، خاطرنشان کرد: در این اردوها رزمایش‌های خاصی با همکاری سپاه پاسداران و بسیج به صورت زنده و با جذابیت‌های هنری برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده برگزار می‌شود. وی درباره «طراحی برنامه‌های جذاب برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردوهای راهیان نور» تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها توسط قرارگاه فرهنگی امام حسن عسگری(ع) صورت می‌گیرد که این قرارگاه متشکل از کارشناسان آموزش‌وپرورش، بسیج و سپاه است. مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اهمیت امنیت سفر‌های دانش‌آموزان به مناطق راهیان‌نور برای آموزش‌وپرورش، یادآور شد: تلاش می‌کنیم وسایل حمل‌ونقل و اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان و تغذیه آنها شرایط مطلوبی داشته باشد.


Page Generated in 0/0053 sec