printlogo


کد خبر: 176433تاریخ: 1396/3/16 00:00
اخبار

در پی احراز تخلف در انتخابات
آرای 50 صندوق رأی شورای شهر مشهد بازشماری می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد می‌گوید پس از اعتراض برخی کاندیداها، هیأت نظارت بدوی حکم به بازشماری 30 صندوق رأی داد که در نتیجه این بازشماری، آرای اعضای لیست معتمدان انقلاب بین 5 تا 24 درصد افزایش یافت. علی‌اصغر نخعی‌راد در گفت‌وگو با فارس به تشریح نتیجه اعتراضات به روند انتخابات شورای شهر مشهد پرداخت و گفت: در نیمی از این صندوق‌ها بین 20 تا 100 برگ رأی با دستخط یکسان کشف شد که نام کاندیداهای لیست حامی دولت روی آن نوشته‌ شده بود. عضو شورای شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه 30 صندوق، تنها 5/2 درصد کل صندوق‌های اخذ رأی در شهر مشهد را تشکیل می‌دهد هیأت نظارت استان مصوب کرده است در گام دوم
50 صندوق دیگر نیز بازشماری شود. وی ادامه داد: چنانچه نتیجه بازشماری این 50 صندوق نیز همانند بازشماری اولیه باشد، 15 درصد صندوق‌ها بازشماری خواهد شد که این درصد، قابل‌ تعمیم به 100 درصد صندوق‌هاست. نخعی‌راد خاطرنشان کرد: متأسفانه فرمانداری و هیأت اجرایی سعی در مخفی کردن این موضوع دارند و می‌خواهند اعتراضات، تمام‌شده تلقی شود اما اینگونه نیست؛ هیأت نظارت مشهد و استان قانع نشده‌اند و ما خواستار ادامه بازشماری هستیم. در همین راستا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عوامل دولتی دخیل در انتخابات شورای شهر مشهد خواسته‌اند ضمن همکاری با هیأت نظارت بر انتخابات، از آرای مردم صیانت و حفاظت کنند.

مجبور به فروش گاز مجانی به امارات هم می‌شویم

عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه محکومیت ایران در پرونده کرسنت به فروش گاز مجانی به ترکیه به مبلغ 2 میلیارد دلار اول داستان است، گفت: ما در این پرونده مجبور به فروش گاز مجانی به امارات هم خواهیم شد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به محکومیت ایران به فروش گاز مجانی به ترکیه به مبلغ 2 میلیارد دلار، به فارس گفت: مقصر اصلی در ماجرای پرونده کرسنت قوه‌قضائیه است، دلیل آن هم این است که متأسفانه قوه‌قضائیه رسیدگی به این پرونده را آنقدر طول داد و رسیدگی نکرد و با متهمانش هم برخورد نکرد، تا آن کسانی که حداکثر سوءاستفاده را کرده بودند، بدون کوچک‌ترین محکومیت قضایی دوباره آمدند و سر کار گمارده شدند. وی افزود: رویکرد این دولت همین است،
4 سال قبل هم همین بوده و الان هم همین‌گونه است، ما انتظار دیگری از این دولت نمی‌توانیم داشته باشیم، این مسائل چیز جدیدی نیست، 4 سال است پرونده کرسنت باز است و همه می‌دانند اما قضیه را امنیتی می‌کنند و دستگاه قضا رسیدگی نمی‌کند به همین دلیل نتیجه آن محکومیت ایران به فروش گاز مجانی به ترکیه به مبلغ 2 میلیارد دلار می‌شود. قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: تازه این اول داستان است، ما در پرونده کرسنت با مشکلات جدی‌تر و بیشتری روبه‌رو خواهیم شد، 14 میلیارد دلار که در دادگاه لاهه جریمه شدیم و از طرفی مجبور خواهیم شد گاز مجانی به امارات هم بدهیم، 4 سال است این حرف‌ها به مردم گفته شده است.

روایت نقوی‌حسینی از جلسه با میرزاده
گفتیم پسرت از رؤسای دانشگاه آزاد‌ باج می‌گیرد، از ما شکایت کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: امروز باید مشخص شود چه کسانی در دانشگاه آزاد برای قراردادها حق کمیسیون می‌گرفتند؟ به میرزاده گفتیم پسر شما از رؤسای دانشگاه‌های آزاد باج می‌گیرد اما از ما شکایت کرد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: یک‌ بار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی (میرزاده) در فراکسیون ولایت در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی جلسه داشتیم و خیلی صریح و روشن به وی گفتم پسر شما از رؤسای دانشگاه‌های آزاد باج می‌گیرد و از آنان حمایت می‌کند. همچنین مدیران شما با دریافت امکاناتی از واحدها از جمله مرغ، گوشت و محصولات دیگر که جلوی در خانه‌های‌شان می‌گیرند، حکم می‌دهند. سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس افزود: اطلاعات زیادی درباره قراردادهای عمرانی، ساخت‌وسازها، شرکت‌هایی که کارهای خدماتی برای دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهند و... داریم؛ این توافقات و تفاهمنامه‌ها به چه شکلی بسته‌ شده است؟ چه کسانی نقش داشتند، چه کسانی حق کمیسیون آن را گرفتند؟


Page Generated in 0/0050 sec