printlogo


کد خبر: 176444تاریخ: 1396/3/16 00:00
نبض جامعه

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت  اعلام کرد
کاهش قیمت سفر به عتبات
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام‌های عتبات ویژه شب‌های قدر از
١٧ خردادماه آغاز می‌شود، گفت: قیمت سفرهای یک هفته‌ای به عتبات در مقایسه با پارسال
۲۵ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است. محسن نظافتی به فارس گفت: در ماه مبارک رمضان بسته‌های یک هفته‌ای، 10 روزه، 12 روزه و 15 روزه برای اعزام زائران داریم اما امسال اکثر زائران اعزام‌های یک‌هفته‌ای را انتخاب کرده‌اند. وی درباره کاهش قیمت کاروان‌های عتبات در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: قیمت سفرهای یک هفته‌ای نسبت به سال گذشته 25 تا 40 درصد کاهش داشته و متقاضیان برای نام‌نویسی می‌توانند به سامانه www.atabat.haj.ir مراجعه کنند. نظافتی عنوان کرد: اعزام‌های عتبات ویژه شب‌های قدر از ١٧ خرداد آغاز می‌شود. شب‌های قدر سالیان گذشته هزاران زائر ایرانی در شهرهای نجف و کربلا قرآن به سر گرفته و دعا می‌کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد
اجرای طرح «صیانت» در زندان‌های کشور
رئیس سازمان زندان‌ها از تهیه پیش‌نویس قانون «ممنوعیت ورود اشیای خاص به زندان» خبر داد و گفت: بر این اساس مشخص می‌شود اگر کسی اقدام به ورود موبایل، سیمکارت یا هر شی‌ء ممنوعه‌ای به داخل زندان کند مشمول چه مجازات‌هایی می‌شود.  اصغر جهانگیر با اعلام این خبر  به فارس گفت: معمولاً اشیای ممنوعه به شیوه‌های مختلفی وارد زندان می‌شود و امروز حتی از طریق هلی‌شات هم موبایل را وارد زندان می‌کنند. وی افزود: البته نظارت‌های ما درباره ورود اشیای ممنوعه به زندان توسعه پیدا کرده و بازرسی‌های نوبه‌ای و مستمر قوی‌تر شده است. رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما خلأ قانونی است، تصریح کرد: تا زمانی که ما قانونی برای ممنوعیت ورود موبایل به زندان نداشته باشیم شاهد مشکلات عدیده‌ای خواهیم بود. وی تأکید کرد: بر همین اساس پیشنهاد تصویب قانونی در این زمینه را به رئیس قوه قضائیه داده‌ایم تا از طریق معاونت حقوقی مجلس پیگیری شود. رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: در کنار اینها طرح «صیانت» را در زندان‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم و براساس آن اقدام به کنترل می‌کنیم، اگر کسانی به هر طریقی اشیای ممنوعه وارد کرده باشند از طریق افرادی که در داخل زندان داریم و حتی به کمک خود زندانی‌ها این قضیه بلافاصله به ما اطلاع داده می‌شود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور عنوان کرد
ضرورت ایجاد جاده اضطراری برای اربعین
سرپرست اورژانس کشور گفت:‌ در نشستی که با حضور نمایندگان کمیته‌های مختلف اربعین برگزار شد، کمیته بهداشت و درمان چند برنامه را برای فراهم کردن زیرساخت‌ها مطرح کرد. به گزارش «وطن امروز»، پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: در این نشست که با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف اربعین و نیز نمایندگان اورژانس کشور برگزار شد، برنامه‌های مختلف زیرساخت اربعین ۹۶ مطرح شد. وی گفت: سازمان اورژانس کشور نیز به منظور ارائه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان  به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع)  موارد پیشنهادی را برای تسهیل خدمات‌دهی مطرح کرد. کولیوند گفت: با توجه به اهمیت امدادرسانی هوایی و سرعت امدادرسانی، ایجاد پد فرود بالگرد در پایانه مرز خسروی پیشنهاد شده است. مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی عظیم اربعین و جمعیت و ازدحام کثیر زائران، ایجاد جاده اضطراری برای تردد خودروهای امدادی و عملیاتی از مهم‌ترین درخواست‌های مطروحه بهداشت و درمان است.


Page Generated in 0/0072 sec