printlogo


کد خبر: 176448تاریخ: 1396/3/16 00:00
آوای شهر

سازمان هواشناسی اعلام کرد
پیش‌بینی افزایش دما در کشور تا پایان هفته
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتا آرام تا پایان هفته همراه با روند افزایش دما در کشور است. احد وظیفه با اشاره به اینکه  بررسی آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتا آرام تا پایان هفته همراه با روند افزایش دما در کشور است، به مهر اظهار کرد: تنها در روز شنبه در برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز گاهی شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد خواهیم بود که این ناپایداری‌ها تنها به بخش‌هایی از شمال شرق کشور و ارتفاعات مرکزی البرز محدود می‌شود. وی افزود: خلیج‌فارس مواج است و از ارتفاع امواج و شدت وزش باد به‌طور نسبی کاسته خواهد شد و تنها در ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز گاهی ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

جراح و متخصص زنان مطرح کرد
تأثیر آلودگی هوا در بروز سرطان سینه
جراح و متخصص زنان با اشاره به تأثیر آلودگی هوا در بروز سرطان سینه گفت: قرار گرفتن در معرض هوای آلوده عامل خطری برای ابتلا به تومورهاست. الهام‌السادات هاشمیان‌نائینی درباره موضوع سرطان پستان به فارس اظهار داشت: مقالاتی که اخیراً توسط بسیاری از دانشمندان تدوین شده حاکی از این بوده که قرار گرفتن در معرض ذرات ریز هوای آلوده با تراکم بافت سینه در ارتباط بوده و عامل خطری برای ابتلا به تومورهاست. وی با بیان اینکه بافت سینه متراکم یکی از عوامل خطر شناخته شده در افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه است، گفت: براساس تحقیقات، احتمال اینکه زنانی با بافت پستان متراکم در معرض هوای آلوده قرار گیرند و دچار سرطان سینه شوند 20 درصد بیشتر است. این جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه برخی مواد شیمیایی موجود در هوای آلوده از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که کارکرد غدد درون‌ریز را برهم می‌زند، گفت: سیستم غدد درون‌ریز به صورتی است که هورمون‌هایی را در سطح بدن ترشح کرده بنابراین اختلال کارکرد غدد درون‌ریز فعالیت استروژن و عوامل رشد را تغییر می‌دهد که این امر می‌تواند به تکثیر سلول‌های سینه منجر شده و در این صورت تراکم بافت آن افزایش می‌یابد.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران:
برخورد با موتورسواران متخلف تشدید شد
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با تخلفات شبانه و تخلفات موتوسیکلت‌ها در تهران خبر داد.
سرهنگ حسن عابدی در این‌باره به ایسنا گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک‌ رمضان هستیم و فعالیت برخی واحدهای تفریحی، فرهنگی و غذایی تا حوالی اذان صبح ادامه دارد، شاهد آن هستیم که حجم ترافیک شبانه در معابر بیش از ایام دیگر سال است.
وی با بیان اینکه در همین راستا مأموران پلیس راهور در آماده‌باش هستند، تصریح کرد: روانسازی ترافیک یکی از مواردی است که مأموران انجام می‌دهند و طرح برخورد با تخلفات شبانه و بویژه تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انجام حرکات نمایشی با خودرو نیز همچنان ادامه دارد و تعطیل نشده است. به گفته عابدی، این طرح‌ در بزرگراه‌ها و معابر تهران اجرایی شده است. وی همچنین از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتوسیکلت‌سواران خبر داد و افزود: اجرای این طرح نیز در صبح و شب تشدید شده و همکاران من با موتوسیکلت‌سواران متخلف برخورد می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0054 sec