printlogo


کد خبر: 176450تاریخ: 1396/3/16 00:00
مردم همچنان چشم‌انتظار وعده‌های مسؤولان برای بهسازی جاده مرگ هستند
ضرورت اصلاح جاده آمل ـ چمستان

تعریض و بهسازی ۳۵ کیلومتر برزخی جاده آمل- چمستان در مازندران برای بومی‌های منطقه به یک رویا تبدیل‌شده و مردم این منطقه هرازگاهی در سوگ عزیزان‌شان در این مسیر مرگبار مویه می‌کنند. جاده آمل به چمستان در مازندران به طول ۳۵ کیلومتر بیشتر به جاده خون و مرگ شبیه شده است و ساکنان و کسبه‌ این محور همواره تصادف‌های مرگبار زیادی را مشاهده می‌کنند. در این محور که روزانه مسافران و اهالی زیادی تردد می‌کنند، نداشتن روشنایی، نبود شانه خاکی و عرض کم سبب شده ساکنان این منطقه شاهد تصادف زیادی در مسیر ۳۵ کیلومتری جاده آمل- چمستان باشند. در این محور که تاکنون هموطنان زیادی اعم از بچه‌های خردسال تا افراد مسن، نوعروس و تازه‌دامادها جان‌شان را از دست ‌داده‌اند، هر روز شاهد به سوگ نشستن خانواده‌های زیادی هستیم که همچنان چشم به تعریض و بازسازی مسیر دارند. به عنوان نمونه یک راننده خودروی سواری غیربومی که از جاده آمل- چمستان شناخت کافی ندارد، شباهنگام به دلیل نبود روشنایی کافی و سبقت غیرمجاز، زمانی که جاده عریض می‌شود به بتن جداکننده وسط جاده برخورد می‌کند و در همان لحظه جان خود را از دست می‌دهد. پدر این جوان ۲۲ ساله که در سوگ فرزند جوانش نشسته، به مهر می‌گوید: 2 سال پیش برای نخستین بار در یکی از روستاهای حاشیه محور آمل- چمستان ویلایی خریداری کردیم که در همان روزهای اول سکونت، این حادثه ناگوار برای ما اتفاق افتاد. یکی از حاشیه‌نشینان جاده آمل به چمستان با اشاره به تردد روزانه مسافران زیادی از این مسیر و لزوم توجه مسؤولان می‌گوید: تردد در این مسیر زیاد بوده ولی جاده پاسخگوی حجم تردد نیست. یکی از کسبه‌ محور آمل- چمستان که حدود ۲۵ سال است در این محور مشغول به فعالیت است، می‌گوید: چندین فرماندار و بخشدار و رئیس اداره راه در 2 شهرستان آمل و نور جابه‌جا شدند اما همچنان مردمان این منطقه چشم‌انتظار وعده‌ مسؤولان هستند تا آبادانی این منطقه را ببینند. این فرد ادامه می‌دهد تصادفات زیادی را مشاهده کردم، چه‌بسا خانواده‌هایی که بی‌سرپرست شدند و چه مادرانی که تک پسران‌شان که نان‌آور خانواده‌شان بودند را از دست دادند. وی نبود شانه خاکی و روشنایی کافی را عامل بیشتر تصادفات می‌داند و می‌گوید: ما در این جاده بسیار تصادفات منجر به فوت را شاهد بودیم و خواهش ما از خانواده‌ها این است که به فرزندان‌شان که از مهارت رانندگی برخوردار نیستند اجازه رانندگی ندهند تا حوادثی اتفاق نیفتد که موجب پشیمانی شود. عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده مردم آمل در مجلس نیز در گفت‌وگو با مهر گفت: بخش اعظم محور آمل به ولیسده در محدوده شهرستان آمل تعریض شد و از شرکت فرآورده‌های لبنی کاله تا روستای آغوذبن پیمانکار انتخاب شد که هم‌اکنون مشغول کار اولیه و طراحی هستند. نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه خارج محدوده شهر آمل بود به اتمام رسید، ادامه داد: برای محدوده داخل شهر در جهت کمک به شهرداری آمل، نزدیک به یک ماه قبل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در آمل بودجه برای محدوده داخل شهر آمل تخصیص یافت. یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه برای 4 پروژه بودجه‌ای یکجا از وزارت راه و شهرسازی به آمل اختصاص می‌یابد، افزود: برای 4 پروژه از قبیل چهاربانده کردن محور ولیسده به کلوده محمودآباد، ساخت زیرگذر بالاتر از رستوران مروارید ساحل و مجموعه ورزشی کاله در جاده هراز، ساخت پل روگذر قلعه‌کش و تعریض خیابان امام رضا(ع) بودجه‌ای به‌صورت یکجا تعیین شد که بزودی اختصاص می‌یابد. وی ادامه داد: قرارداد ساخت روگذر در قلعه‌کش ۲۰ میلیارد ریال است که دریافت شد و به این مبلغ بودجه دیگری اضافه خواهد شد اما تلاش‌ها برای کسب نظرات مسؤولان راه و شهرسازی آمل و استان مازندران به نتیجه‌ای نرسید، این در حالی است که بهسازی و تعریض مسیر ۳۵ کیلومتری چمستان- آمل از دغدغه‌های دیرینه مردم منطقه به شمار می‌رود و آنها امید دارند در دولت جدید به این مهم توجه و جامه عمل پوشانده شود.


Page Generated in 0/0061 sec