printlogo


کد خبر: 176459تاریخ: 1396/3/16 00:00
اخبار

«نفس» برای تنوع نیاز بود
مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما درباره بازخوردهای پخش سریال «نفس» گفت: عده‌ای فکر می‌کنند سریال‌های ماه رمضان حتما باید کمدی باشند، نمی‌دانم این فرضیه از کجا آمده است. اتفاقا تلویزیون چندین سال سریال‌هایی با مضامین ماورایی پخش می‌کرد و نخستین سال‌هایی که کمدی روی آنتن رفت عده‌ای باز اعتراض کردند که حرمت ماه رمضان شکسته می‌شود و کمدی در شأن این ماه نیست. سپس مخاطب به کمدی عادت کرد و حالا فکر می‌کند حتما در این ماه باید کمدی پخش شود. به گزارش مهر، وی با اشاره به پخش چند سریال کمدی در چند ماه اخیر از شبکه 3 توضیح داد: ما ماه‌های آخر سال ۹۵ سریال «لیسانسه‌ها» را پخش کردیم و بعد از آن
«دیوار به دیوار» را روی آنتن بردیم که آثاری کمدی بودند بنابراین برای تنوع هم لازم بود آنتن شبکه 3 سریالی مثل «نفس» را پخش کند و همه اینها از روی برنامه‌ریزی بود. روشن‌روان در پایان گفت: به طور مثال ما می‌توانستیم با یک سرعت بیشتر سریال کمدی «پنچری» را به این ماه برسانیم اما همانطور که گفته شد برنامه‌ریزی ما این بود که بعد از پخش چند اثر کمدی، سریال «نفس» را متناسب با روزهای خردادماه در ماه رمضان پخش کنیم که بهترین زمان برای این سریال هم است و در بازه زمانی دیگری شاید اینقدر بازخوردهای خوب نمی‌توانستیم داشته باشیم.

«زیرپای مادر»
 شبیه هیچ کدام از کارهایم نیست
کارگردان مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» گفت: چون کار فضای معنوی دارد و نکاتی که در آن تاکید می‌شود مربوط به تکریم خانواده و جایگاه مادر و احترام گذاشتن است، اثری متفاوت محسوب می‌شود. به گزارش فارس، بهرنگ توفیقی گفت: در حال حاضر که در اوایل پخش هستیم، حدود 20 قسمت را تدوین کامل کرده‌ایم و همزمان کارهای دیگر در مرحله انجام است. وی ادامه داد: آن چیزی که اساسا باعث شد در آن  به این نتیجه برسیم که کار مناسب برای ماه رمضان باشد، فکر می‌کنم فضای کلی حاکم بر کل سریال است. چون فضای معنوی دارد و نکاتی که در آن تاکید می‌شود مربوط به تکریم خانواده، جایگاه مادر و احترام گذاشتن به یکدیگر است که در درون فیلمنامه سعید
نعمت الله نهفته است. توفیقی اظهار داشت: کار کاملا ایرانی و به لحاظ شیوه روایت متفاوت است و فکر می‌کنم شبیه هیچ کار دیگری از کارهای خودم نیست و لحن خود را دارد. توفیقی ادامه داد: کار کردن برای تلویزیون یکی از محاسنش این است که مخاطبان گسترده‌ای دارید و در ماه مبارک رمضان گسترده‌تر هم می‌شود و برای هر کسی که سریال می‌سازد،‌ حجم بالای مخاطب جذاب و دوست‌داشتنی است. وی در پایان گفت: زیر پای مادر هیچ ربطی به هیچ کدام از کارهایم ندارد و در قلم سعید ویژگی‌هایی وجود دارد که ارتباط‌هایی به کارهای قبلیش دارد ولی کارهای من چارچوب‌هایی دارد که ارتباطی با یکدیگر ندارد.

آخرین جزئیات از «پایتخت‌5»
ضبط سریال «پایتخت۵» تا ۱۰ روز دیگر در شمال کشور ادامه می‌یابد و بعد از آن گروه به فرودگاه امام(ره) در تهران می‌آیند. به گزارش مهر، سریال «پایتخت‌۵» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری با مشارکت سازمان هنری اوج اواسط اردیبهشت ماه با ضبط نماهای هوایی از منطقه شیرگاه استان مازندران کلید خورد. الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت۵» بیان کرد: تا امروز ٢٥ درصد از کل سریال تصویربرداری شده است و حدود یک هفته تا ١٠ روز دیگر در شمال کشور کار خواهیم کرد و بعد از آن با یک پیش‌تولید کوتاه مدت به بازسازی لوکیشن‌های خارجی در داخل کشور اقدام می‌کنیم. سپس بخش‌هایی را که در کشور خودمان شرایط بازسازی‌اش وجود ندارد خارج از کشور تصویربرداری خواهیم کرد. غفوری درباره بدلکار سریال «پایتخت» امیرحسین خنجری هم اظهار کرد: این اتفاق همه اعضای خانواده «پایتخت» را نگران و متاثر کرد، خدا را شکر که لطف پروردگار شامل حال‌مان شد و این حادثه به خیر گذشت. اکنون آقای خنجری تحت درمان و حال عمومی وی خوب است و قطعا تا پایان مراحل درمان کنار او خواهیم بود. سریال «پایتخت۵» در این یک ماه اخیر در چند لوکیشن اصلی در استان مازندران از جمله شیرگاه (خانه نقی، خانه ارسطو، رودخانه، مسجد، آرایشگاه و...) بابل کنار، قائم‌شهر، ساری و... تصویربرداری شد و طبق برنامه ١٠ روز دیگر کار در شمال کشور ادامه خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0065 sec