printlogo


کد خبر: 176460تاریخ: 1396/3/16 00:00
رویدادها

خداحافظی مدیری از دورهمی
در روزهای گذشته اعلام شد تصویربرداری «دورهمی» به پایان رسیده‌ و پخش آن نیز تا شهریور به اتمام خواهد رسید. به گزارش
آی سینما، حمید رحیمی‌نادی تهیه‌کننده این برنامه گفت: هنوز مشخص نیست چه اتفاقی برای این برنامه بیفتد و سازمان صداوسیما تصمیم‌ نهایی را در این‌باره می‌گیرد اما احتمال اینکه این برنامه با حضور مجری دیگری به جای مهران مدیری روی آنتن برود وجود دارد. او همچنین رفتن مدیری به خاطر حواشی سیاسی اخیر را به کلی رد کرد. براساس اخبار منتشر شده، مهران مدیری کارگردان و مجری این برنامه قرار است تولید مجموعه جدیدی را - احتمالا در شبکه 3 سیما - به عهده بگیرد اما مشخص نیست «دورهمی» به پخش خود بدون حضور این چهره محبوب ادامه دهد یا نه. تهیه‌کننده دورهمی درباره خبرناگهانی به پایان رسیدن برنامه «دورهمی» و خبر تدارک تولید مجموعه‌ای جدید از سوی مدیری، گفت: «این خبر ناگهانی نبود، از قبل اطلاع داشتیم که باید 156 برنامه بسازیم. شاید برای مخاطب اعلام خبر پایان تصویربرداری مجموعه ناگهانی باشد، ولی ما براساس برنامه‌ریزی‌ها جلو رفته‌ایم و هیچ اتفاق ناگهانی نیفتاده است».

رضا صادقی به تئاتر می‌رود
کورش زارعی قصد دارد در سال جاری اثری موسیقایی - نمایشی را با حضور رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ و براساس قصه‌ای بومی از جنوب ایران به صحنه ببرد. به گزارش تسنیم، کورش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره جدیدترین برنامه و فعالیت خود در زمینه کارگردانی گفت: نمایشنامه‌ای توسط هادی حوری نگاشته شده که به موضوع ترور و مسائل تروریستی در جهان امروز می‌پردازد و به طور کلی موضوعی جهان‌شمول دارد. همچنین علی موسویان نیز پیش‌تر نمایشی آیینی درباره امام علی(ع) نوشته است. این دو نمایشنامه از جمله آثاری هستند که مایل به اجرای آنها هستم که البته هر دو کار به لحاظ تولید و اجرا حجیم و سنگین هستند. این کارگردان و بازیگر تئاتر یادآور شد: «سال گذشته با رضا صادقی خواننده مطرح موسیقی پاپ تصمیم گرفتیم اثری موسیقایی - نمایشی را با موضوع محرم و صفر و براساس موسیقی آیینی جنوب ایران تولید و اجرا کنیم. قصه این اثر هم براساس یکی از قصه‌های بومی جنوب با عنوان «قصه سبزه‌پری» است. در تلاش هستم تا سال جاری بتوانیم به همراه رضا صادقی این اثر را اجرا کنیم.» زارعی درباره سالن مدنظر برای اجرای این اثر موسیقایی - نمایشی، گفته است:  این کار برای اجرا نیازمند تالار وحدت است و امیدوارم شرایط برای اجرای این اثر در سال جاری فراهم شود.

«ربنا»ی تلگرامی منتشر شد
«ربنا» تنها رسانه تلگرامی ماه مبارک رمضان در اختیار روزه‌داران قرار گرفت. به گزارش تسنیم،  میثم افشار، مدیر پروژه ربات «ربنا» درباره علت و هدف راه‌اندازی این ربات اظهار کرد: با توجه به افزایش چشمگیر استفاده مردم از فضاهای مجازی بویژه تلگرام، کمبود چنین نرم‌افزاری آن هم در ماه مبارک رمضان احساس می‌شد، لذا تصمیم به راه‌اندازی ربات «ربنا» در فضای تلگرام با هدف شناساندن هرچه بهتر و بیشتر ماه رمضان و ایجاد سهولت در انجام فرائض الهی مسلمانان جهان اسلام گرفتیم. وی درباره بخش‌های مختلف این ربات نیز گفت: اوقات شرعی، ادعیه و مناجات،
شب قدر، بهداشت رمضان، آشپزی رمضان، ختم قرآن، پیامک رمضان و مسابقه عکس رمضان از بخش‌های ربات «ربنا» به شمار می‌رود. افشار با بیان اینکه درصدد تکمیل کردن بخش‌های دیگر این ربات از جمله بخش «تلاوت قرآن کریم» هستیم، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده بخش مربوط به تلاوت‌های قرآن کریم با صوت قاریان بین‌المللی همچون استاد پرهیزکار، منشاوی و عبدالباسط آماده و به بخش‌های دیگر این ربات افزوده می‌شود. ترجمه این تلاوت‌ها نیز به 2 زبان فارسی و انگلیسی درج خواهد شد. وی افزود: علاقه‌مندان جهت دریافت این ربات می‌توانند به نشانی تلگرام @rabbana-bot مراجعه کنند.

تجمع مستندسازان مقابل خانه سینما
تعدادی از اعضای انجمن مستندسازان امروز در تجمعی مقابل خانه سینما حضور می‌یابند تا به ضایع شدن حقوق صنفی خود اعتراض کنند. به گزارش مهر، در حالی که مدتی است انجمن صنفی کارگری کارگردان‌های سینمای مستند در وزارت کار ثبت شده و مورد تایید خانه سینما نیز قرار گرفته است اما این مساله به حذف انجمن قدیمی مستندسازان سینمای ایران منجر شده است. حال اعضای انجمن مستندسازان سینمای ایران قصد دارند ساعت ۱۱ صبح امروز  ۱۶ خرداد مقابل خانه سینما تجمع کنند.
 


Page Generated in 0/0066 sec