printlogo


کد خبر: 176466تاریخ: 1396/3/16 00:00
مشکل بزرگ استقلال برای قراردادها
همه باید تخفیف بدهند

مهدی طاهرخانی: فصل گذشته در چنین روزهایی بود که مدیرعامل وقت باشگاه استقلال بی‌تفاوت به هشدار جدی وزیر ورزش، شروع به راضی کردن ستاره‌های تیمش برای ماندن کرد. از یکسو باید امثال رحمتی و خسرو حیدری و امید ابراهیمی را برای تمدید راضی می‌کرد، از سوی دیگر باید مهره‌های مدنظر پرسپولیس مثل کاوه رضایی، کنعانی‌زادگان و فرشید باقری را به این سو می‌آورد. افشارزاده به کمک پندار توفیقی تقریبا در ماموریتش موفق بود. آنها تنها در راه جذب وحید امیری(کلیدی‌ترین مهره موجود) شکست خوردند و در 3 مورد متوالی (کاوه رضایی، کنعانی‌زادگان و فرشید باقری) موفق‌تر عمل کردند. آغاز کری‌خوانی آبی‌ها برای هواداران تیم رقیب از همان فصل نقل‌وانتقالات شروع شد. این خریدها به‌علاوه جذب بختیار رحمانی و آرش افشین، نوید یک استقلال پرمهره و رویایی را می‌داد.  اما وقتی به اصرار محمود گودرزی، وزیر وقت ورزش، سازمان لیگ، قیمت اصلی بازیکنان را منتشر کرد، وزارتخانه و اهالی فوتبال  با تعجب متوجه شدند استقلال در بسیاری از موارد بالاتر از سقف مصوب(حدود یک میلیارد تومان) به بازیکنانش داده است؛ از رحمتی و ابراهیمی گرفته تا کاوه رضایی و بختیار رحمانی. موضوعی که خشم وزیر را برانگیخت و موجب اخراج افشارزاده شد. گودرزی صریحا دستور کم کردن قراردادها را داد اما از آنجایی که همه‌چیز امضا شده بود از روز اول هم مشخص بود تخفیفی در کار نیست. نتایج بد منصوریان موجب شد، وزیر وقت ورزش در نخستین اقدام تلافی‌جویانه، بهرام افشارزاده را برکنار کند. البته  بزرگ‌ترین شانس استقلالی‌ها مربوط به کنار گذاشته شدن محمود گودرزی توسط رئیس‌جمهور بود، چرا که وزیر ورزش وعده داده بود در فصل بعد، شخصا روی قراردادها نظارت می‌کند و هیچ مدیری حق ندارد حتی در یک مورد تخلف کند.
با این وجود حالا سیدرضا افتخاری کار بسیار مشکلی را پیش‌رو دارد. شاید وزیر فعلی ورزش همانند گودرزی چندان روی قیمت‌ها حساس نباشد اما سیاست اصلی وزارت ورزش روی 2 باشگاه سرخابی، همان رعایت سقف است. پرسپولیسی‌ها برای تمدید قرارداد بازیکنان دانه‌درشت خود مشکل چندان زیادی ندارند، چرا که هیچ یک بالاتر از سقف نگرفته بودند اما استقلال برای حفظ کاوه و امید ابراهیمی کار بسیار سختی را پیش رو دارد.
با توجه به سن بالا و عملکرد ناامیدکننده خسرو حیدری قطعا این بازیکن برای آنکه در لیست منصوریان بماند تخفیف زیادی را می‌دهد و شاید به نصف قرارداد فصل قبلش هم رضایت دهد. مهدی رحمتی هم تقریبا چنین وضعیتی دارد، چرا که حتی زمزمه تغییر گلر در استقلال هم به گوش می‌رسد و 6 گل العین شاید به همین راحتی، جایگاه ثابت و دست‌نیافتنی رحمتی را دچار زلزله‌ای وسیع کند اما داستان کاوه و امید ابراهیمی به کل متفاوت است.
بهرام افشارزاده فصل قبل این فرصت را داشت تا با کم کردن رقم قرارداد‌ها هم جایگاه خودش را تثبیت کند و هم برای جانشینش، زمین هموارتری را به میراث بگذارد. اما استقلالی‌ها که آن روز برای فرشید باقری و کنعانی‌زادگان حدودا نفری نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه کردند و عجیب‌تر از همه برای مدافع درجه دویی مثل حاج‌محمدی یک میلیارد و 200 میلیون قرارداد نوشتند، حالا کار بسیار سختی را پیش رو دارند. همان ریخت‌وپاش‌های بی‌حساب و کتاب موجب شده حالا ستاره‌های جوان و خودساخته استقلال، همانند نورافکن و فرشید اسماعیلی برای تمدید قرارداد، پیشنهاد‌های بسیار بالایی را ارائه دهند.
باید دید اولا بعد از انتخاب هیات‌مدیره جدید استقلال، افتخاری همچنان به‌عنوان مدیرعامل در باشگاه می‌ماند یا نه، ثانیا در صورت ابقا، او چه راهکاری را برای حضور پر قدرت تیمش در فصل نقل‌وانتقالات پیش می‌گیرد. باشگاه پرسپولیس با جذب منشا و خلیل‌زاده و خبر بازگشت احمد نوراللهی، تا امروز حضور پرقدرتی را در بازار  داشته است. استقلالی‌ها نمی‌خواهند بازنده فصل نقل‌وانتقالات باشند ولی آنچه مدیران سابق برای آنان به جا گذاشتند زمینی آکنده از مین است. بمب‌هایی که فقط خودی‌ها را از پا می‌اندازد.
 


Page Generated in 0/0063 sec