printlogo


کد خبر: 176487تاریخ: 1396/3/17 00:00
اخبار

تغییرات جدید در انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس
هاشم میرزاخانی با حکم احسان محمدحسنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح،  میرزاخانی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صداوسیماست. وی رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بوده و همچنین، عضو شورای پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو شورای فیلمنامه و برآورد موسسه رسانه‌های تصویری بوده و عضویت هیات امنای مؤسسه سینما شهر را نیز در کارنامه خود دارد. میرزاخانی همچنین دبیری 4 دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران (دوره‌های ۲۷ تا ۳۰)، قائم مقام دبیر در بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و همچنین دبیری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت را برعهده داشته است. همچنین براساس احکام دیگری از سوی احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، چهره‌هایی چون احمدرضا درویش، شهریار بحرانی، پرویز شیخ‌طادی، مرتضی سرهنگی و سید احمد میرعلایی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس منصوب شدند.

ترجمه صربی «پشت سنگر موج»
کتاب «پشت سنگر موج» خاطرات حسین شریفی از جنگ تحمیلی به زبان صربی ترجمه و منتشر می‌شود. به گزارش فارس، کتاب «پشت سنگر موج» نوشته سیدقاسم یاحسینی توسط مترجم صرب دیان اسپاکوویچ به زبان صربی در حال ترجمه است و بزودی در کشور صربستان منتشر می‌شود. «پشت سنگر موج‌» خاطرات حسن شریفی است که یکی از پایه‌گذاران عملیات مقابله به‌مثل در خلیج‌فارس در سال‌های پایانی جنگ 8 ساله است. نویسنده «پشت سنگر موج» سعی داشته به گونه‌ای متفاوت و با نگاهی داستانی به وقایع و رخدادهای جنگ بپردازد. عنوان «پشت سنگر موج» نیز اشاره به جنگ‌های دریایی دارد که شهید نادر مهدوی و یارانش در آن شرکت داشتند. ترجمه کتاب «پشت سنگر موج» را می‌توان نخستین تلاش حرفه‌ای بخش خصوصی برای معرفی آثار ادبیات پایداری در خارج از ایران دانست. ویژگی دیگر این اتفاق ورود کتابی با محتوای استکبارستیزی و ادبیات پایداری ایران در کشورهای اتحادیه اروپایی است.

جشنواره فیلم کودک  تنها پدیده باقیمانده از سینمای کودک
کارگردان سینمای کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان را تنها پدیده باقیمانده از ژانر کودک و نوجوان در کشور دانست و گفت: اگر به‌دنبال زنده‌ماندن ژانر کودک و نوجوان در سینما هستیم باید اکران این ژانر در سینماها را ساماندهی کنیم.  به گزارش تسنیم، سیروس حسن‌پور، کارگردان سینما با تأکید بر اهمیت بالای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره‌ فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان که سالی یک بار برگزار می‌شود، مهم‌ترین اتفاقى است که در سینمای کودک باقی مانده و باید در حفظ و حمایت آن کوشا باشیم. وی در ادامه به 2 عامل مهم فیلمنامه و جریان اکران اشاره کرد و افزود: اگرچه باید توجه زیادی به توانایی فیلمنامه در برآورده کردن خواسته‌های کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها شود اما به نظر می‌رسد ایجاد شرایط مناسب برای اکران فیلم‌های تولیدشده در عرصه سینمای کودک اساسی‌ترین اقدام فعالان این عرصه به حساب می‌آید.

کارگاه «نقش بهشت» در حرم امام رضا(ع)
کارگاه کشوری تولید پوستر «نقش بهشت» در آستان مقدس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، کارگاه کشوری تولید پوستر «نقش بهشت» با موضوع نگاهی نو به نقوش و ارائه‌های معماری آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی الرضا (علیه‌السلام) برگزار می‌شود. زمان ثبت‌نام 16 تا 24 خرداد 1396 است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام فقط در سایت کانون هنر شیعی
shiaarts.ir اقدام کنند! تاریخ برگزاری کارگاه از 8 تا 11 تیرماه 1396 است و ظرفیت برای شرکت در کارگاه محدود است. تولید پوستر با نقوش و معماری حرم، اتفاقی بوده که به دفعات توسط هنرمندان رخ داده ‌است و این کار به درک بهتر مخاطب از هنر کمک شایانی می‌کند!


Page Generated in 0/0048 sec