printlogo


کد خبر: 176488تاریخ: 1396/3/17 00:00
رویدادها

تلویزیون دیگر مثل قبل نیست
امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با بیان اینکه برای مناسبت ماه رمضان در سینما و تلویزیون کم‌‌کاری کرده‌ایم، یکی از ضعف‌های مجموعه‌های رمضانی تلویزیون را نبود قصه‌های جذاب دانست. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، وی درباره آثار مناسبتی در سینما خاطرنشان کرد: متاسفانه سینمای ایران هیچ‌گونه فعالیتی در رابطه با ماه مبارک رمضان ندارد؛ این در حالی است که این اتفاق می‌تواند خیلی موثر باشد و ما حداقل سالی یک یا 2 اثر برای اکران در این ایام داشته باشیم تا سینمای‌مان را هم زنده نگه داریم. اما متاسفانه آنچه در این زمینه مطرح است این است که سینما بخش خصوصی است و افراد این بخش نمی‌توانند یک فیلم مناسبتی بسازند. تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «آشوبگران»، «سیب سرخ حوا» و «ضیافت» با انتقاد از مجموعه‌های تلویزیون در ایام ماه مبارک رمضان گفت: تلویزیون دیگر در بخش سریال‌سازی مثل دهه 80 در ماه مبارک رمضان خوب نیست؛ در حالی که آن سال‌ها ما سریال‌های ارزشمند و خوبی داشتیم که واقعا خیابان‌ها را خلوت می‌کرد و همه سر سفره افطارشان تلویزیون روشن بود اما متاسفانه دیگر آن سریال‌ها ساخته نمی‌شود، از طرفی هم موضوع سریال‌ها هیچ ربطی به ماه رمضان ندارد و فقط سرگرم‌کننده هستند؛ در نتیجه سینما هم که در این بخش فعال نیست و ما بسیار دست‌مان خالی است و کم‌کاری می‌کنیم.

«هجر یار» در موزه انقلاب اسلامی
نمایشگاه خوشنویسی «هجر یار» با آثاری از محمد علی مشایخی و با مضمون اشعار عرفانی حضرت امام خمینی(ره) از 16 خردادماه تا 4 تیرماه از ساعت 13:30 تا 22 در گالری فکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا، در این نمایشـــــگاه که به مناسبت بیست‌وهشتمین ســــالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگـــــذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برگزار شده 54 قطعه خوشنویسی به نمایش در آمده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه «هجر یار» به میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو، ضلع جنوبی ایستگاه متروی شهید حقانی، موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، گالری فکه مراجعه کنند.

«مل‌مل» شبانگاهی می‌شود
تهیه‌کننده برنامه کودک «مل‌مل» گفت: مدیران با توجه به محبوبیت این عروسک از ما خواستند در یک پارت شبانگاهی نیز روی آنتن برویم. به گزارش دیباچه، محمود سلامیان گفت: سری جدید «مل‌مل» به صورت یک برنامه تولیدی از شبکه کودک پخش می‌شود و این‌بار برای رده سنی ٣تا٦ سال در ساعات اولیه صبح روی آنتن شبکه کودک خواهد رفت. وی افزود: ارتباط خوبی که برنامه «مل‌مل» توانست با مخاطبان خود برقرار کند آن را وارد شبکه‌های مختلف تلویزیونی کرد تا  اینکه از سال ٩٥ وارد شبکه کودک شد و به صورت اختصاصی برای کودکان به نمایش در آمد. این تهیه‌کننده گفت: مدیران با توجه به محبوبیت این عروسک از ما خواستند در یک پارت شبانگاهی نیز روی آنتن برویم و به نوعی یک برنامه قصه‌گویی باشیم، این برنامه توسط «مل‌مل» و چند عروسک دیگر در حال گذراندن مراحل پیش‌تولید است.

حاشیه 26 منتشر شد
بیست‌وششمین شماره ماهنامه حاشیه ویژه خردادماه سال جاری، توسط مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
به گزارش فارس، در شماره بیست‌وششم ماهنامه حاشیه که با گفت‌وگوی ویژه و دیدار با آیت‌الله محمد یزدی یار باوفای امام و رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تیتر «می‌خواهند حوزه را به قبل از انقلاب برگردانند»، پرونده ماه با موضوع حوزه و تربیت سیاسی طلبه، گفت‌وگو با حجت‌الاسلام الهی‌راد، مدیر آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی(ره) با تیتر «نظام فکری، مقدمه تربیت سیاسی» و آثاری از حضرات آیات و حجج اسلام عبدالله جوادی‌آملی، علی‌اکبر رشاد، نجف لک‌زایی، صفدر الهی‌راد، سیدناصر میرمحمدیان و سیدمهدی حسینی منتشر شده است. ماهنامه حاشیه با قیمت ۳۵۰۰  تومان اول هر ماه منتشر می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این مجله بیست‌وششمین شماره و هفتمین سال چاپ خود را پشت‌سر می‌گذارد.


Page Generated in 0/0067 sec