printlogo


کد خبر: 176517تاریخ: 1396/3/17 00:00
اخبار

سنگین‌ترین موشک هند در فضا
سازمان تحقیقات هوافضای هند، عصر دوشنبه سنگین‌ترین موشک (جی‌اس ال‌وی نسل 3) ساخت این کشور را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. این موشک دارای 640 تن وزن و 43/43 متر طول است. این موشک که دارای یک ماهواره ارتباطی(جی ست 19) به وزن 3 تن است هند را قادر می‌سازد تا در ماموریت‌های فضایی آینده با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، با استفاده از موشک خود ماهواره‌های سنگین را به فضا پرتاب کند.

مونته‌نگرو به ناتو پیوست
 کشور کوچک مونته نگرو در جنوب شرق اروپا به طور رسمی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیوست. مسکو پیش از این از عضویت مونته‌نگرو و تلاش ناتو برای افزایش حوزه نفوذ خود در شرق اروپا انتقاد کرده بود.  با عضویت مونته‌نگرو در ناتو، شمار اعضای این نهاد نظامی اکنون به 29 رسیده است.

تیراندازی ملبورن کار داعش بود
نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید پلیس این کشور گروگانگیری مرگبار در جنوب شهر ملبورن را یک «عملیات تروریستی» برآورد می‌کند. در جریان گروگانگیری بامداد دوشنبه گروه تروریستی داعش، 2 تن کشته و 3 نیروی پلیس زخمی شدند. هویت گروگانگیر یعقوب خیری عنوان شده و نیروهای امنیتی می‌گویند نام او در پیوند با اتهام‌های مربوط به طرح حمله به یک پایگان نظامی در سیدنی در سال ۲۰۰۹ مطرح شده بود.

استعفای دیپلمات ارشد
در اعتراض به ترامپ
کاردار سفارت آمریکا در چین در اعتراض به تصمیم دولت کشورش استعفا کرد.گفته می‌شود دیوید رنک در اعتراض به خارج شدن واشنگتن از معاهده مقابله با گرمایش زمین کناره‌گیری می‌کند. رنک با 27 سال سابقه خدمت در وزارت خارجه آمریکا ژانویه گذشته به عنوان کاردار سفارت ایالات متحده به پکن اعزام شد و در حقیقت جزو چهره‌هایی است که با روی کار آمدن ترامپ ارتقا یافته بود.

کارگر اخراجی عامل کشتار اورلاندو
کشتار روز دوشنبه شهر اورلاندوی ایالت فلوریدای آمریکا توسط یک کارگر اخراجی خشمگین صورت گرفته است. به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از کلانتر اورلاندو، جان رابرت نیومن 45 ساله که 2 ماه پیش از کارخانجات فیاما در این شهر اخراج شده بود، دوشنبه در حالی که خشمگین بود به بخش اداری محل کار سابقش بازگشت و 5 نفر را با سلاح نیمه خودکار از پای درآورد و سپس خودکشی کرد. این فاجعه در جامعه آمریکا بازتاب بسیاری وسیعی داشته است بویژه که نیومن یک نظامی بازنشسته بود. کشتار توسط یک مرد بیکار خشمگین می‌تواند نشانه‌ای از شکست زودهنگام شعارهای ترامپ درباره اشتغال باشد.

صدور حکم اعدام 2 جوان بحرینی
رژیم آل‌خلیفه در ادامه سرکوب اعتراضات مردم بحرین حکم اعدام ۲ جوان را صادر کرد. به گزارش پایگاه مرآه‌البحرین، اتهام این دو جوان به نام‌های «سید احمد فؤاد العبار» و «حسین علی مهدی» قتل یک نیروی پلیس در منطقه کرباباد عنوان شده است. دادگاه منامه همچنین 2 نفر را در رابطه با این پرونده به حبس ابد و 5 نفر دیگر را به تحمل حبس 3 تا 7 سال محکوم کرد.

مراسم ارتحال امام در آمریکا
مراسم بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) با حضور مسلمانان و ایرانیان مقیم آمریکا در مسجد «مناسس» ویرجینیا، مسجد خاتم‌النبیین(ص) و مرکز تعلیمات اسلامی مریلند برگزار شد.
به گزارش تسنیم، در مراسم یادبود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد در مسجد مناسس، ابوالفضل ناهیدیان امام‌جماعت این مسجد از تأثیر امام خمینی(ره) در کشورهای مختلف صحبت کرد و خدامحوری امام را عامل سر تعظیم فرود نیاوردن او مقابل ابرقدرت‌ها دانست و گفت:« او کسی بود که با خدا معامله کرده بود و اثرات این اخلاص را نیز در احیای حرکت‌های اسلامی در شرق و غرب عالم از همان آغاز نشأت انقلاب اسلامی تا همین روزهای بیداری اسلامی به‌خوبی مشاهده می‌کنیم».
 


Page Generated in 0/0057 sec