printlogo


کد خبر: 176526تاریخ: 1396/3/17 00:00
اخبار

ورود کمیسیون انرژی مجلس به فروش گاز رایگان به ترکیه
رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی مجلس به این قضیه ورود کرده و تاکنون به جمع‌بندی نرسیده و به محض جمع‌بندی، موضوع رسانه‌ای خواهد شد. حسن بهرام‌نیا در گفت‌وگو با ایلام بیدار درباره فروش گاز مجانی به ترکیه گفت: از کانال‌های گوناگون پیگیر این مساله هستیم و هنوز به نتیجه قطعی
در این باره نرسیده‌ایم. وی اضافه کرد:‌ کمیسیون انرژی مجلس به این قضیه ورود کرده و تاکنون به جمع‌بندی نرسیده و به محض جمع‌بندی، موضوع رسانه‌ای خواهد شد.

پاسخگویی وزرا به سخنان نامزدهای انتخاباتی خلاف قانون بود
نماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از دخالت وزرا، فرمانداران و استانداران در انتخابات گفت: وزرا کـاندیداهای انتخابــات ریاست‌جمهوری را تخریب می‌کردند. به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در تذکری با استناد به ماده ۲۴ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: نخستین‌بار بود که در این انتخابات وزرا به صحبت‌های کاندیداها جواب می‌دادند، کاندیدایی حرفی می‌زد و 10 دقیقه تا یک ساعت بعد وزیر مربوط جواب می‌داد که این خبر کذب است. قاضی‌پور این اقدام را نماد تخریب کاندیداهای ریاست‌جمهوری خواند و گفت: تا امروز هیچ انتخاباتی به این وضع برگزار نشده است که استانداران، فرمانداران و وزرا آستین بالا بزنند تا از رئیس‌جمهور دفاع کنند. قاضی‌پور اظهار داشت: آقای طیب‌نیا و ظریف به عنوان وزیر جواب کاندیداهای ریاست‌جمهوری را می‌دادند که این امر برخلاف شرع و قانون است و اگر عرف شود، استبداد حاکم شده و عدالت از بین می‌رود.

لزوم برخورد جدی با متخلفان انتخابات توسط قوه‌قضائیه
نماینده مردم سنقر گفت: قوه‌قضائیه ضمن معرفی متخلفان به مردم با آنها به اشد مجازات برخورد کند، چراکه این افراد به نوعی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بودند. حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با بسیج، پیرامون تخلفات گسترده انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: مقام معظم رهبری از آرای مردم به عنوان حق‌الناس تعبیر کردند و کسی که امروز حق مردم را پایمال کند یقینا در آینده نیز به دنبال براندازی نظام خواهد بود و اگر باب تخلف باز و به صورت سازمان یافته شود و کسی هم با آن برخورد نکند آینده خطرناکی را برای کشور رقم خواهد زد. نماینده مردم سنقر در ادامه تاکید کرد: لذا رسالت قوه‌قضائیه و در وهله اول شورای محترم نگهبان این است که تخلفات  انتخاباتی را احصا و متخلفان را برای برخورد به قوه‌قضائیه معرفی کند تا قوه‌قضائیه نیز ضمن معرفی متخلفان به مردم با آنها به اشد مجازات برخورد کند، چرا که این افراد به نوعی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بودند.

اصلاح‌طلبان احتمالاً برای بستن «لیست مجلس» 5 میلیارد می‌گیرند
کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید با ادامه روند فعلی، اصلاح‌طلبان برای مجلس آتی از اعضایی که در لیست قرار می‌گیرند، 5 میلیارد اخذ می‌کنند. ناصر ایمانی در گفت و گو با فارس به نامه برخی چهره‌های اصلاح‌طلب که چندی قبل خطاب به عارف نوشته و انتشار یافت اشاره کرد و افزود: در آن نامه نکاتی مطرح‌شده بود مبنی بر اینکه نباید مسائل مالی در انتخابات تعیین‌کننده باشند، پاسخ به چرایی این نامه که حدود 2 ماه قبل از سوی چهر‌های اصلاح‌طلب و عمدتاً مشارکتی نوشته شد، می‌تواند مهم باشد و نشان‌دهنده نوعی احساس خطر است. کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باتوجه به اینکه آقای کرباسچی اعلام کرده این مبالغ (2 میلیارد) برای انتخابات شورای شهر از افراد گرفته‌شده، باید مشخص شود منابعش کجاست و چگونه تأمین‌شده است. وی تأکید کرد: اگر این موضوع صحت داشته باشد ما با یک‌روند خطرناک مواجهیم که ممکن است برای بستن لیست انتخابات مجلس در 2 سال آینده هم 5 میلیارد از کاندیداها طلب کند و در این صورت تنها افراد پولدار می‌توانند وارد مجلس شوند.


Page Generated in 0/0066 sec