وزارت بهداشت در واکنش به گزارش مورخ 6 خرداد «وطن امروز» باعنوان گلهمندی بیماران اردبیلی از نوبتدهی اینترنتی توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه میخوانید: سامانه نوبتدهی اینترنتی از 2 سال پیش به دنبال نارضایتیهای فراوان مردم از نوبتدهی حضوری و ازدحام بیماران در محل درمانگاه از ساعتها قبل و همچنین ایجاد عدالت در دسترسی عموم مردم حتی از نقاط دور به سیستم درمان ایجاد شد و پس از راهاندازی سیستم نوبتدهی اینترنتی تا حد قابل توجهی رضایتمندی در بین مراجعین ایجاد شده است، چرا که در حال حاضر کلینیکهای ویژه دانشگاه در سطح استان ماهانه پذیرای بیش از 75 هزار نفر از مراجعین برای ویزیت و خدمات تخصصی و فوقتخصصی میباشد. در این روش به طور معمول حدود 80-50 درصد ظرفیت پذیرش هر پزشک در سیستم نوبتدهی اینترنتی بارگذاری شده و بقیه برای بیماران ارجاعی از سایر پزشکان یا افراد ناتوان یا بدحال منظور میشود که به صورت حضوری پذیرش میشوند. در کنار نوبتدهی اینترنتی، بررسیهای لازم برای راهاندازی نوبتدهی تلفنی و همچنین اصلاح سیستم نوبتدهی اینترنتی برای اولویتبندی مراجعین در روزهای بعد نیز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین افزایش تعداد درمانگاهها، مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را بر آن داشته تا کلینیکهای ویژه توحید و امام رضا(ع) و کلینیک اقماری فردوس را راهاندازی کنند. نارضایتی از عدم دریافت نوبت تنها شامل برخی رشتههای فوق تخصصی و تعداد معدودی رشتههای تخصصی میباشد که به دلیل مراجعه مستقیم و غیرضروری بیماران از یک طرف و کمبود تعداد متخصص در این رشتهها از طرف دیگر باعث تکمیل سریع لیست پذیرش میشود که امید است با جذب تعداد کافی پزشکان متخصص و فوقتخصص در این رشتهها و راهاندازی سیستم ارجاع از بار مراجعین این پزشکان کاسته و زمینه رضایت بیشتر مراجعین فراهم شود. گفتنی است، مسائل مطرح شده در خصوص سوءاستفاده برخی مراکز کافینت در حوزه مسؤولیت این دانشگاه نبوده و انتظار میرود سازمانهای متولی این مراکز پیگیر تخلفات آنها باشند.
دکتر زارعنژاد، مشاور وزیر
و رئیس مرکز روابط عمومی