printlogo


کد خبر: 177687تاریخ: 1396/4/14 00:00
رویدادها

فیلم‌ کودک باید  لطافت کودکانه داشته باشد
کارگردان سینما و تئاتر کشور گفت: در فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان باید لطافت کودکانه وجود داشته باشد  و با روحیات کودکان و نوجوانان منطبق باشد در واقع فیلم برای آنها باشد. به گزارش تسنیم، قوی‌تن با اشاره به وضعیت سینمای کودک اظهار داشت: در فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان باید لطافت کودکانه وجود داشته باشد  و با روحیات کودکان و نوجوانان منطبق باشد در واقع فیلم برای آنها باشد. وی افزود: در فیلم‌ها سعی می‌کنم به اخلاق و ظرفیت‌های بچگانه توجه کنم و در آن به دنیای کودکان توجه ویژه‌ای دارم زیرا فیلم برای کودک و نوجوان ساخته می‌شود و باید این موضوع را مد نظر قرار دهم.  قوی‌تن خاطرنشان کرد: برای ساخت تاثیر‌گذار در ژانر کودک باید موضوع و سوژه خوبی در نطر گرفت تا این فیلم بتواند جنبه آموزش نیز به صورت غیر مستقیم به خود بگیرد.

رکوردی جدید برای«گلستان یازدهم»
«گلستان یازدهم»؛ خاطرات شهید علی چیت‌سازیان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شده است. بیش از ۵۲ هزار نسخه از این اثر در 5 ماه گذشته به فروش رسیده است. به گزارش تسنیم، کتاب «گلستان یازدهم»؛ خاطرات سردار شهید علی چیت‌سازیان به روایت زهرا پناهی‌روا، همسر شهید است که در بهمن‌ماه سال گذشته از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید. این کتاب با زبانی صادقانه به شرح زندگی یک ‌سال و هشت‌ماهه مشترک شهید چیت‌سازیان و همسرشان پرداخته است. فرمانده‌ای که در جبهه به دلیل مهارت‌های رزمی و شجاعتش به عقرب زرد معروف بود، در خانه با مادر و همسرش به اندازه‌ای با مهر و محبت رفتار می‌کرد که گویی این قلب رئوف هیچ‌گاه سابقه حضور در حرب و قتال را نداشت. «گلستان یازدهم» به زیباترین شکل توانسته‌ قسمت مهمی از نیمه پنهان زندگی شهید چیت‌سازیان را به مخاطبان معرفی کند.

جهان عرب نیازمند فیلم‌های بومی است
دیانا فارس، نویسنده و کارگردان سوری گفت: یکی از مشکلات دنیای عرب این است که در زمینه تولید فیلم‌های مطلوب ضعیف هستند و به همین دلیل کودکان به سمت تماشای فیلم‌های غربی کشیده می‌شوند. به گزارش فارس، دیانا فارس، نویسنده و کارگردان سوری در جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: فیلم‌های ایرانی یک پای ثابت جشنواره فیلم دمشق هستند و به نظرم سینمای ایران را می‌توان از مهم‌ترین سینماهای جهان
به شمار آورد. وی ادامه داد: این سینما تاریخی به قدمت تاریخ سینما دارد. این سینما خود را تثبیت کرده و حالا دیگر همه با سبک و سیاق سینمای ایران آشنا هستند. این فیلمساز سوری با اشاره به فعالیت‌های خود برای کودکان اظهار کرد: یک انیمیشن کار کردم، فیلمنامه آن را هم خودم نوشته بودم. این فیلم نخستین کار انیمیشن تاریخ سینمای سوریه به شمار می‌آید. فارس یادآور شد: در کشورهای عربی در زمینه تولید فیلم‌های مطلوب کودک کمبود‌هایی بسیاری داریم. کودکان هم به همین دلیل به سمت فیلم‌های غربی کشیده شده‌اند. کشیده شدن کودکان به سمت فیلم‌های غربی سبب می‌شود که با محیط و جامعه خود بیگانه شوند. به نظرم باید سینمای کودک برای کودکان عرب به وجود آید.

 فراخوان جشنواره تلویزیونی مستند
دبیرخانه جشنواره تلویزیونی مستند فراخوان فصل سوم و چهارم (پاییز و زمستان ۹۶) این جشنواره را منتشر کرد. به گزارش سینماپرس، براساس فراخوان جشنواره تلویزیونی مستند، آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال اثر برای شرکت در فصل سوم و چهارم این جشنواره ۳۱ مرداد خواهد بود. جشنواره تلویزیونی مستند به همت شبکه مستند به صورت فصلی برگزار می‌شود و در هر فصل آثار انتخاب‌شده توسط هیات انتخاب، در قالب یک برنامه تلویزیونی نمایش داده می‌شوند و بینندگان به آثار مورد نظر خود رأی می‌دهند. آثار بر مبنای زمان فیلم به سه بخش مستند کوتاه (زیر ۳۰ دقیقه)، مستند نیمه‌بلند (بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه) و مستند بلند (بالای ۶۰ دقیقه) تقسیم‌بندی می‌شود. پایان هر فصل در هر بخش به یک فیلم برگزیده هیات داوران و یک فیلم برگزیده مردمی تندیس و جایزه جشنواره اهدا می‌شود.
 


Page Generated in 0/0052 sec