printlogo


کد خبر: 177693تاریخ: 1396/4/14 00:00
کاپیتان بعدی شیاطین سرخ کیست؟

دله دانل: تاثیرگذاری‌اش در طول یک دهه گذشته در اولدترافورد انکارناپذیر است. بهترین گلزن تمام دوران باشگاه منچستریونایتد، از سال 2014 بازوبند کاپیتانی را در اختیار دارد اما بدشانسی‌اش این بود که زمانی کاپیتانی یونایتد به او رسید که قدرتش رو به زوال رفت. حالا این روزها وین رونی یک بازیکن حاشیه‌ای برای یونایتد است و تنها در بازی‌های پایانی فصل لیگ و آن هم در شرایطی که مورینیو تمرکز خود را روی قهرمانی در لیگ اروپا گذاشته بود، کمی برجسته شد. درباره اینکه او در این تابستان اولدترافورد را ترک می‌کند یا همچنان در جمع شیاطین سرخ می‌ماند، سوال‌های زیادی وجود دارد، اگرچه گفته می‌شود مورینیو ترجیح می‌دهد بازی‌های رونی را در تیم دیگری دنبال کند نه با پیراهن یونایتد! اگر رونی از منچستر جدا شود، مورینیو با یک معمای پیچیده مواجه می‌شود که باید خود به تنهایی آن را حل کند. چه کسی کاپیتان بعدی منچستریونایتد خواهد بود؟ در حال حاضر مایکل کریک 35 ساله کاپیتان دوم تیم است که قطعا فصل آینده به طور ثابت در ترکیب تیمش حضور نخواهد داشت بنابراین باید سراغ گزینه‌هایی برویم که به طور حقیقی می‌توانند کاندیدای بستن بازوبند کاپیتانی باشند. شاید اولین گزینه‌ای که به ذهن‌مان بیاید، کریس اسمالینگ باشد؛ مدافعی که از همان اولین روزهای حضورش در یونایتد به علت مصدومیت برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با مشکلاتی مواجه بود و کمتر توانست مانند یک ستاره در تیمش بدرخشد، بنابراین باید به دیگر نامزدهای این سمت توجه کرد.
داوید دخه‌آ
نه تنها دخه‌آ یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان است بلکه در میان هم‌تیمی‌هایش محبوبیت زیادی دارد. در حالی که رئال‌مادرید در این تابستان بار دیگر تا آستانه جذب دخه‌آ پیش رفت اما او به طرز تعجب‌آوری رغبتی برای این انتقال نشان نداد تا پس از تمدید قرارداد دوناروما با میلان، اکنون تیبو کورتوآ تنها گزینه قهرمان لالیگا برای پرکردن خلأ دروازه‌بان خود باشد. اکنون که دخه‌آ وفاداری‌اش را به یونایتد نشان داده، اعطای بازوبند کاپیتانی به او می‌تواند این دروازه‌بان اسپانیایی را برای مدت طولانی‌تری در اولدترافورد نگه دارد. او می‌تواند همه اتفاقاتی را که پیش رویش رخ می‌دهد ببیند و به راحتی از مسؤولیت رهبری تیمش از پشت خط دفاعی لذت ببرد.
آندره هررا
هررا از زمانی که به یکی از ارکان اصلی یونایتد تبدیل شد، محبوبیتش بین هواداران برای دستیابی به نقش کاپیتانی تیم افزایش پیدا کرد. او خواسته‌ها و فلسفه باشگاه را درک کرده است. مدیریت و اداره رسانه‌ها دیگر موضوعی است که کاپیتان منچستر باید خودش را با آن تطبیق دهد و از آنجایی که هررا خودش رشته خبرنگاری خوانده احتمالا کمتر از دیگر بازیکنان از این مساله خسته می‌شود. او از زمانی که مورینیو به اولدترافورد آمده، زندگی دوست‌داشتنی‌تری داشته و می‌تواند سال‌های زیادی را در تئاتر رویاها سپری کند.
پول پوگبا
سال گذشته یونایتد با ایده ساختن تیمی با محوریت پوگبا، از این بازیکن فرانسوی گران‌ترین بازیکن جهان را ساخت. ستاره سابق تیم یوونتوس ارزش خودش را برای تیم پذیرفته و حالا با توجه به مسؤولیت‌های یک ستاره جدید در اولدترافورد، در نقش خود رشد کرده است. پوگبا فصل آینده باید گل‌های حیاتی بزند و عملکرد بهتری مقابل رقبای اصلی یونایتد در لیگ جزیره داشته باشد اما پیش از این اولین چیزی که مورینیو نیاز دارد، خرید بازیکنی است که بتواند در خط میانی این هافبک 24 ساله را آزادتر کند. ممکن است پوگبا سال‌های آینده را با بستن بازوبند کاپیتانی یونایتد پشت سر بگذارد. او اکنون تلاش دارد فشار ناشی از یدک کشیدن عنوان گران‌ترین بازیکن دنیا را مدیریت کند و کاپیتانی یونایتد ممکن است او را شدیدا عصبی کند.
آنتونیو  والنسیا
اگرچه او در مهم‌ترین بازی فصل یعنی فینال لیگ اروپا مقابل آژاکس بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت اما والنسیا نمی‌تواند خیلی خوب انگلیسی صحبت کند و این برای کاپیتان آینده بزرگ‌ترین باشگاه لیگ برتر انگلیس نمی‌تواند ویژگی خوبی باشد. او پس از یک فصل پرفراز و نشیب با شایستگی جایزه بهترین بازیکن فصل یونایتد را تصاحب کرد، چراکه به خوبی خودش را با پست جدیدش یعنی مدافع کناری تطبیق داد و به عنوان رو به پیشرفت‌ترین بازیکن باشگاه شناخته شد. اگر از رونی و کریک صرف‌نظر کنید، والنسیا پس از ترک ویگان و پیوستن به یونایتد در سال 2009، به عنوان قدیمی‌ترین بازیکن تیم شناخته می‌شود. مورینیو یکی از طرفداران بازی این بازیکن اکوادوری است اما اینکه او را به عنوان کاپیتان اصلی تیم خود انتخاب کند یا نه، نیاز به زمان دارد.
 


Page Generated in 0/0065 sec