printlogo


کد خبر: 177701تاریخ: 1396/4/14 00:00
نبض جامعه

فرمانده مرزبانی استان کردستان اعلام کرد
کشف 30 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان
فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف 30 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی یک ماه گذشته در مرزهای این استان خبر داد. به گزارش فارس، سردار شیخی، فرمانده مرزبانی استان کردستان به تشریح عملکرد یک ماه گذشته مرزبانان این استان در مقابله با قاچاق کالا پرداخت و گفت: مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق در جهت حمایت از تولیدات ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های جدی این استان است. وی افزود: مرزبانان این استان در این رابطه 10 قاچاقچی و 28 عابر غیرمجاز و 11متجاوز مرزی را در سطح مرزهای استان دستگیر کرده و تحویل مراجع مسؤول دادند. فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: همچنین مرزبانان این استان طی ماه گذشته موفق به توقیف 12دستگاه خودروی قاچاقچیان شدند. سردار شیخی، توقیف
5 میلیون و 346 هزار و 580 نخ سیگار خارجی، 5 هزار و 900 لیتر مواد سوختی، 190 هزار و 580 عدد مواد محترقه و 997 هزار و 394 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی را از دیگر کشفیات مرزبانان این استان طی این مدت برشمرد. این مقام عالی‌رتبه مرزبانی در استان کردستان گفت: کارشناسان ارزش ریالی این کشفیات را 30 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:
امعا و احشای شهید رکن‌آبادی از بدنش خارج شده بود
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه امعا و احشای شهید رکن‌آبادی (یکی از شهدای فاجعه منا)‌ توسط عربستان سعودی از بدنش خارج شده بود، گفت: ما بعد از این موضوع درخواست پاسخ بابت علت فوت را کرده بودیم که هیچ جوابی از سوی طرف مقابل به ما داده نشد. به گزارش تسنیم، احمد شجاعی درباره اینکه خانواده شهید رکن‌آبادی (یکی از شهدای فاجعه منا) تأکید دارند که امعا و احشای پیکر این شهید توسط عربستان سعودی از بدنش خارج شده است، اظهار کرد: بله! امعا و احشای شهید رکن‌آبادی در عربستان سعودی کالبدشکافی شده بود و امعا و احشای او از بدن خارج شده است. وی ادامه داد:‌ البته طبق پروتکل بین‌المللی پیکرهایی که قرار است به کشورهای دیگر ارسال شوند کالبدشکافی شده و امعا و احشای آن مومیایی می‌شوند که درباره این شهید چنین اتفاقی افتاد. شجاعی تأکید کرد: عملیات کالبدشکافی در عربستان انجام گرفته بود و ما درخواست پاسخ بابت علت فوت را داشتیم که تاکنون هیچ جوابی به ما ارسال نشده و علت فوت شهید رکن‌آبادی را نمی‌دانیم. وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی کالبدشکافی را انجام داده و پیکر شهید رکن‌آبادی را مومیایی کرده بود و ما نمی‌دانیم علت فوت چه بوده است؛ در هر صورت پیکر بعد از ارسال بدون امعا و احشا بوده است.

برگزاری مسابقات ورزشی بازنشستگان کشور
نخستین جشنواره سراسری ورزشی بازنشستگان کشوری با حضور ورزشکاران بازنشسته کشوری درحال برگزاری است. به گزارش صداوسیما، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در این جشنواره گفت: در این جشنواره که از 12 تا 14 تیر در 5 رشته ورزشی دارت، شنا، شطرنج، تیراندازی با تفنگ بادی و تنیس روی میز برگزار می‌شود  319 بازنشسته زن و مرد از 31 استان کشور در این مسابقات به رقابت می‌پردازند. عباس رشیدی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری با حضور 5 هزار ورزشکار در اردیبهشت امسال در سراسر کشور برگزار شد، گفت: در این مسابقات 319 نفر از کل کشور به عنوان نفرات برتر برای حضور در مرحله نهایی و سراسری جشنواره ورزشی بازنشستگان در تهران معرفی شدند. وی افزود: از میان 319 نفر ورزشکار، 139 نفر زن و 180 نفر مرد در این مسابقات حضور دارند.


Page Generated in 0/0059 sec