printlogo


کد خبر: 177706تاریخ: 1396/4/14 00:00
کوتاه و گویا

حمید کریمیان، سازنده پویانمایی بزغاله‌های ابری  طی گفت‌وگویی درباره‌ ویژگی‌های این اثر سخن گفت: «مهم‌ترین دلیل انتخاب داستان بزغاله‌های ابری نوشته‌ افسانه شعبان‌نژاد، قوی بودن عنصر خیال و کودکانه بودن روح موجود در داستان بود». پویانمایی «بزغاله‌هاى ابرى» ساخته‌ حمید کریمیان برگرفته از کتابی به همین نام یکی از آثار به نمایش گذاشته شده در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان است.
رضا اسماعیلی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 از آغاز مرحله مقدماتی مسابقات بانوان محلات خبر داد. مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات از 15 تیر در 14 رشته ورزشی والیبال، بدمینتون، بسکتبال، داژبال، ایروبیک، فوتسال، آمادگی جسمانی، دارت، کاراته، تکواندو، تنیس روی میز، دو و میدانی و ژیمناستیک برگزار می‌شود.
عبدالمطلب توجهی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه یک گفت: با هدف تفکیک و تسهیل در تردد شهروندان مسیر ورود و خروج پارکینگ شهید همت تجریش با انجام  عملیات خشکه‌چینی  در محدوده میدان تجریش و مرقد مطهر صالح ابن موسی الکاظم(ع) ساماندهی شد.
حمید بهرامی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 از تدارک برنامه‌های آموزشی منع مصرف دخانیات و انجام تست ریه در اماکن عمومی خبر داد و افزود: این برنامه‌ها به همت اداره سلامت با هدف حساس‌سازی شهروندان و افزایش اطلاعات آنها نسبت به عوارض مصرف دخانیات و راه‌های پیشگیری از مصرف، از شنبه 10 تیر در اماکن عمومی از جمله خانه‌های سلامت، مراکز بهداشتی و درمانی، مساجد و حسینیه‌ها برگزار شد.
حجت‌الاسلام صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در نشست فصلی ائمه جماعت منطقه 9 گفت: شهرداری تهران در این 12 سال در همه بخش‌ها خدماتی بسیار خوبی را ارائه کرده و هر کس مختصر انصافی داشته باشد، با همه وجودش می‌تواند پذیرای این موضوع باشد که خدمات شهردار تهران جناب آقای قالیباف به اندازه چند برابر شهرداران پیشین بوده است.
عزیزالله نظری، شهردار منطقه 2 از توسعه فضای سبز شهری منطقه 2 با هدف ایجاد و توسعه کمی و کیفی فضای سبز پایدار و متنوع، تغییر گونه‌های گیاهی منطقه و استفاده از گونه‌های مقاوم و متناسب با آب و هوای گرم خبر داد.
علیرضا حسن‌زاده، رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی در نشست علمی «نوروز شبانی و نوروز صیادی» از سلسله نشست‌های «نوروز، تنوع فرهنگی و همبستگی ملی در ایران» که به همت پژوهشکده مردم‌شناسی در محل پژوهشگاه برگزار شد خبر داد.
علیرضا صادقی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران از راه‌اندازی دبیرخانه پایانه‌های مسافری کلانشهرهای کشور در این سازمان خبر داد و هدف از راه‌اندازی این دبیرخانه را بهره‌گیری دقیق و ساختارمند از همه تجربیات، دیدگاه‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در پایانه‌های کلانشهرهای کشور عنوان کرد.
مدیریت شهری منطقه 20 به مناسبت هفته بدون دخانیات 62 عنوان برنامه آموزشی و فرهنگی را در سراهای محله، مساجد و مراکز فرهنگی به اجرا درآورده است که ارائه مشاوره‌های رایگان از سوی تیم تخصصی مشاوران یکی از این اقدامات است.
زهرا انصاری، رئیس اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه21 از برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی در سرای محلات سیزده‌گانه این منطقه با هدف ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی شهروندان خبر داد. دوره آموزشی امداد و نجات و تکنیک‌های امدادگری در سوانح به همت کانون پزشکان با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان در 3 مرحله تئوری، پراتیک و بیمارستانی در خانه‌های سلامت سرای محلات سیزده‌گانه منطقه21 برگزار می‌شود.
با پایان ماه مبارک رمضان و عید شکرانه روزه‌داری، جشنواره غذاهای محلی در بوستان بهشت مادران برگزار شد. این جشنواره با حضور 20 استان، همراه با ارائه غذاها، صنایع دستی،  سوغات و لباس‌های محلی بانوان در بوستان بهشت مادران برگزار شد.
محمد شهرآباد، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه  11 گفت: از تعرض به عرصه میدان تاریخی حسن‌آباد جلوگیری می‌کنیم و در صورت تخلف، از ادامه عملیات ساخت ساختمان در این محدوده  مطابق ضوابط و مقررات جلوگیری خواهد شد. طبق ضوابط شهرداری در این محدوده  به ملک جواز
7 طبقه تعلق گرفته که با توجه به نامه سازمان میراث فرهنگی تعداد طبقات به 4 طبقه روی زمین کاهش یافته است.


Page Generated in 0/0048 sec