printlogo


کد خبر: 177717تاریخ: 1396/4/14 00:00
اخبار

برخی دستگاه‌ها ستاد انتخاباتی شده بودند
دبیر شورای نگهبان می‌گوید در انتخابات ریاست جمهوری در حالی که یکی از کاندیداها همه کارکنان و منصوبان خود را از تمام فعالیت‌های انتخاباتی منع کرده بود، برخی دستگاه‌های کشور ستاد انتخاباتی کاندیدایی دیگر شده بودند و همه مدیران و معاونان در خدمت وی درآمدند.  آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در دیدار کارکنان این شورا با اشاره به رخدادهای سیاسی، تصریح کرد: شورای نگهبان نباید مظلوم واقع شود. اینکه این نهاد را به سیاسی‌کاری متهم کنند و بگویند شورای نگهبان بر خلاف حق و عدالت عمل می‌کند، دور از انصاف است. رئیس مجلس خبرگان در قسمت دیگری از اظهارات خود ضمن گلایه از برخی رفتارهای انتخاباتی و تبلیغاتی، گفت: در جمهوری اسلامی نباید به گونه‌ای باشد که مثل غربی‌ها به هر قیمت رأی جمع کنند. البته باید از برخی عملکردهای خوب و درست در انتخابات نیز تقدیر کرد. دبیر شورای نگهبان افزود: در حالی که مسؤول یک نهاد همه کارکنان و منصوبان خود را از تمام فعالیت‌های انتخاباتی منع می‌کرد، از طرف دیگر شاهد بودیم برخی دستگاه‌های کشور ستاد انتخاباتی شده بودند و همه مدیران و معاونان در خدمت یک نامزد درآمدند. واقعاً اینها چه جوابی دارند؟ به هر حال این تخلفات به دستگاه قضایی منعکس شد که امیدواریم رسیدگی شود. رئیس مجلس خبرگان در انتها خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه انتخابات بالاخره به خیر و صلاح این مردم تمام شود. همه باید دعا کنیم دولت موفق به کار و خدمت شود. متأسفانه وضع کار و اشتغال خوب نیست. رهبری هم امسال را سال تولید و اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند و ما انتظار داریم دولت به دردها و مشکلات مردم برسد و در کابینه آینده از نیروهای انقلابی استفاده کند.

شمخانی خواستار شد
افزایش هماهنگی ایران و روسیه در مقابل مداخلات آمریکا در سوریه
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: افزایش هماهنگی میان ایران و روسیه به‌منظور جلوگیری از مداخلات غیرقانونی آمریکا در سوریه از ضرورت‌های غیرقابل اجتناب در مسیر همکاری تهران - مسکو است. امیر دریابان علی شمخانی در گفت‌وگوی تلفنی با نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه با اشاره به برخی اقدامات ماجراجویانه ایالات متحده آمریکا و بهانه‌جویی‌هایی که می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تنش در منطقه و تقویت جبهه تروریسم شود، افزود: افزایش هماهنگی میان ایران و روسیه به‌منظور جلوگیری از مداخلات غیرقانونی آمریکا در سوریه و جلوگیری از مخدوش شدن تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور از ضرورت‌های غیر قابل اجتناب در مسیر همکاری تهران و مسکو است. پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این گفت‌وگو با اشاره به برگزاری اجلاس آستانه5 در هفته جاری، بر ضرورت افزایش هماهنگی‌ها میان دو کشور به‌منظور تعیین سازوکارهای استقرار نیروهای ناظر بر آتش‌بس تأکید کرد و افزود: برای پیشبرد توافقات و حفاظت از آتش‌بس ایجادشده در سوریه، موضوع تعیین فرآیندهای اجرایی حفاظت از آتش‌بس و نظارت بر آن بسیار حائز اهمیت است.

رایزنی برای حضور کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه
پنجمین نشست بین‌المللی روند صلح در سوریه با حضور هیأت‌های 3 کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامن روند صلح در این کشور، طرف‌های سوری و نمایندگانی از سازمان ملل دیروز سه‌شنبه در آستانه پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرد. به گزارش «وطن امروز» در این دور از مذاکرات که موضوع آن، مناطق کاهش منازعه و حضور نیروهای کشورهای ضامن آتش‌بس در این مناطق است، نمایندگان اردن و آمریکا نیز به عنوان ناظر شرکت دارند. این نشست با برگزاری جلسه گروه کاری مشترک درباره مسائل مربوط به کاهش تنش‌ها در سوریه آغاز شد و پس از آن رؤسای هیات‌های شرکت‌کننده دیدارهای دوجانبه‌ای با یکدیگر داشتند.  در این دور از گفت‌وگوهای آستانه، حسین جابری‌انصاری با استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. دوطرف در این نشست درباره آخرین تحولات روند ژنو و روند آستانه در زمینه گفت‌وگوهای سوری - سوری، تثبیت آتش‌بس، توقف خشونت و اقدامات عملی زمینه‌ساز صلح گفت‌وگو و رایزنی کردند. ‌جابری‌انصاری همچنین با بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیأت اعزامی این کشور به مذاکرات آستانه ملاقات کرد.


Page Generated in 0/0054 sec