printlogo


کد خبر: 177734تاریخ: 1396/4/14 00:00
چهارگوشه

 تأمین سلاح تکفیری‌ها توسط اسرائیل
رژیم صهیونیستی، یک عضو ناتو و یک دولت شریک نظامی ناتو در زمره مهم‌ترین منابع تامین اسلحه برای تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه از جمله داعش و جبهه النصره است. به گزارش العالم، مرکز هماهنگی آشتی در سوریه دیروز با اعلام این خبر افزود ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی از منابع مختلف از جمله رژیم صهیونیستی، بلغارستان و اوکراین انجام می‌شود که هر سه آنها روابط نظامی و امنیتی ویژه‌ای با آمریکا و ناتو دارند. در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که اسرائیل به طور منظم به افراط‌گرایان درحال نبرد با ارتش سوریه در بلندی‌های جولان پول و سلاح می‌رساند. همچنین به نوشته روزنامه «نزاویسیمایا گازتا»، وزارت کشور کویت فاش کرده واردکنندگان اسلحه، سلاح و مهمات سامانه‌های توپ را در اوکراین می‌خرند و آنها را از طریق ترکیه به داعش می‌رسانند. بر اساس این گزارش، بلغارستان بزرگ‌ترین منبع برای مسلح کردن تروریست‌هاست و روزنامه‌نگاران بلغار موفق به کشف مهم‌ترین وسیله برای انتقال سلاح به داعش و جبهه النصره شده‌اند که چیزی نیست جز کشتی «ماریان دانیکا» که با پرچم دانمارک حرکت می‌کند. در زمان این انتقال تسلیحاتی رئیس ناتو یک دانمارکی بود. البته از آنجا که روزنامه «نزاویسیمایا گازتا»، متعلق به لیبرال‌های روسیه و حامی آمریکا و اسرائیل است، پررنگ کردن نقش اوکراین و بلغارستان در تامین سلاح برای تروریست‌های تکفیری همزمان با انتشار گزارش سازمان ملل درباره نقش رژیم صهیونیستی در این زمینه، می‌تواند معنادار باشد.

سومین نشست رهبران روسیه و چین در کمتر از یک سال
روسای جمهور روسیه و چین برای سومین بار در سال جاری میلادی دیدار کردند که این اتفاق کم‌سابقه از سوی رهبر کرملین یک رویداد بزرگ در روابط 2 کشور خوانده شد. شی جینگ پینگ که در مسیرش برای حضور در نشست جی20 در هامبورگ آلمان برای دیداری 2 روزه از مسکو وارد پایتخت روسیه شده بود، دوشنبه‌شب میهمان ضیافت شام رسمی ولادیمیر پوتین بود. به گزارش شینهوا خبرگزاری رسمی چین، در این دیدار دوطرف دیدگاه‌هایشان را درباره بحران‌هایی چون سوریه و شبه‌جزیره کره رد و بدل کردند و بر حل این بحران‌ها از طریق گفت‌وگو و مذاکره تاکید کردند. از طرف دیگر شی جینگ پینگ در این ضیافت شام که تبدیل به یک نشست رسمی شده بود بر حمایت دوطرف از یکدیگر در مسیر توسعه و همچنین دفاع از تمامیت ارضی و امنیت ملی تاکید کرد. همچنین به گزارش شبکه آرتی، در حاشیه این ضیافت شام قراردادی به ارزش 10 میلیارد دلار بین دوطرف به امضا رسیده است. در جریان دیدار شی از مسکو او به خاطر خدماتش در تقویت دوستی مردم روسیه و چین بالاترین نشان ملی روسیه را از دست پوتین دریافت کرد.

سقوط پهپاد رژیم صهیونیستی
منابع صهیونیستی از سقوط یک فروند پهپاد شناسایی اسرائیلی در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه خبر دادند. این منابع اعلام کردند که گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، روز دوشنبه این پهپاد را ساقط کرده‌اند. در همین حال برخی منابع بروز نقص فنی را به عنوان علت سقوط پهپاد اسرائیل عنوان کرده‌اند.

تصویب طرح تحریم اسرائیل در پارلمان اسپانیا
ائتلاف ترقی‌خواه پارلمان اسپانیا موفق به تصویب طرح تحریم رژیم صهیونیستی شد. ائتلاف چپگرای «اونیدوس پودموس» که متشکل از 3 حزب پودموس (می‌توانیم)، اتحاد چپ و اکو هست و بیش از
70 کرسی از 350 کرسی پارلمان اسپانیا را در اختیار دارد اعلام کرد طرح تحریم رژیم اسرائیل (BDS) را که تقدیم پارلمان کرده بود 27 ژوئن (هفته پیش) به تصویب رسیده است. این طرح حق دعوت به تحریم رژیم صهیونیستی، خارج کردن سرمایه‌های آن و نیز مجازات این رژیم در راستای دفاع از حقوق بشر را به رسمیت می‌شناسد. طبق اعلام ائتلاف ترقی‌خواه اسپانیا، این مواضع بدان معناست که دولت اسپانیا متعهد به حقوق انسانی یادشده بوده و در مقابل سختگیری‌هایی که در قبال فعالان معترض به نقض حقوق بشر انجام می‌شود، ایستاده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec