گروه اجتماعی: معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: وضعیت واگن مترو بحرانی است و از ظرفیت تمام کارخانههای واگنسازی و صنایع مرتبط استفاده میشود. به گزارش فارس، مازیار حسینی در حاشیه بازدید تعدادی از خبرنگاران از کارخانه واگنسازی گفت: مجموعه واگنسازی یکی از تخصصیترین مجموعههای شرکت مترو است. وی ادامه داد: میتوانیم با اتکا به ظرفیت این کارخانه تولیداتی داشته باشیم. به گفته حسینی، در شرکت واگنسازی شرکای ما چینی هستند اما محصول چینی تولید نمیکنیم و مطمئن باشید از محصول مورد نیاز مترو که در داخل کشور تولید میشود استفاده خواهیم کرد اما در برخی موارد حساس از بهترین برندهای روز دنیا استفاده میکنیم. معاون شهردار تهران تصریح کرد: ما با چینیها در قسمت بازرگانی شریک هستیم اما در بحث محصولات، تکنسین و ... 100 درصد نیروها ایرانی هستند. وی با تاکید بر این موضوع که با ایمنی و کیفیت شوخی نداریم، ادامه داد: در حال حاضر مترو در شهر تهران به یک مقوله غیرقابل برگشت و مهم بدل شده است. به گفته معاون شهردار تهران، با زیرساختهای فعلی میتوانیم میزان سفر را 5/2 برابر افزایش دهیم اما نیازمند تزریق واگنهای بیشتری هستیم و مطمئن باشید اگر تعداد واگنها افزایش یابد مترو به دلیل حجم جابهجایی جزو 5 متروی برتر دنیا قرار میگیرد. معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه سخنانش گفت: بزودی با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران 66 واگن وارد ناوگان حملونقل عمومی میشود. وی خاطرنشان کرد: 2 رام قطار نوسازی شده که از آبگرفتگی متروی تهران باقی مانده بود، 2 رام قطار نیز که به طور کامل اورهال شده و همچنین 2 قطار 2 طبقه و یک دستگاه لکوموتیو وارد چرخه حملونقل میشود. دقت داشته باشید که وقتی میگوییم اورهال، یعنی تعمیر کلی و 100 درصدی یک قطار و تصور نکنید که تنها تعمیرات جزئی روی قطار انجام میشود، بلکه همه قطعات قطار غیر از بدنه واگنها تغییر میکند. وی با بیان اینکه عمر مفید قطارها 30 سال است، گفت: در حال حاضر قطارهای متروی تهران 16 سال سن دارند و معتقدیم با نگهداری درست میتوان بیش از 30 سال نیز از قطارها استفاده کرد.