printlogo


کد خبر: 177812تاریخ: 1396/4/17 00:00
اخبار

در اطلاعیه‌ای اعلام شد
ولایتی در مراسم امضای قرارداد با توتال حضور نداشته است
در پی انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها، دفتر علی‌اکبر ولایتی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتشار خبر حضور در مراسم امضای قرارداد توتال غیر واقعی است. این اطلاعیه می‌افزاید: آقای ولایتی به هیچ عنوان در مراسم امضای قرارداد نفتی با شرکت توتال حضور نداشته و هیچ اطلاعی از کم و کیف این قراردادها نداشته و ندارد. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: خبر منتشر‌شده در برخی رسانه‌ها از اساس غیر واقعی است و انتظار می‌رود در این باره با دقت نسبت به انعکاس مطالب اقدام گردد.


ریاض تکیه‌گاه سیاسی قابل اعتمادی برای اعراب نیست
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل تاکید کرد: ریاض دیگر تکیه‌گاه سیاسی خوب و قابل اعتمادی برای اعراب نیست. حسین امیرعبداللهیان در پیامی توئیتری نوشت: « ٤ کشور که امروز در کنار عربستان و علیه قطرند هم توسط سعودی قربانی خواهند شد. ریاض دیگر تکیه‌گاه سیاسی خوب و قابل اعتمادی برای اعراب نیست».

وزارت ‌خارجه و میراث فرهنگی «مصادره اموال ایران» را پیگیری کنند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت‌ خارجه و میراث فرهنگی با قدرت مصادره آثار باستانی و اموال ایران را پیگیری کنند. سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران، درباره اینکه برخی اتباع آمریکایی به بهانه «قربانی تروریسم» سعی دارند با مصادره اموال و دارایی‌های ایران از جمله آثار هنری ما در خارج کشور به اصطلاح غرامت بگیرند، اظهار داشت: بخشی از این میراث فرهنگی و تاریخی ما در ایام طولانی‌‌مدت گذشته و پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به موزه‌های خارجی در آمریکا و اروپا منتقل شده است. وی ادامه داد: این آثار باستانی در موزه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی نگهداری می‌شود و برای برخی از آنها قرارداد منعقد شده و برخی دیگر قراردادهای‌شان به پایان رسیده و باید به داخل کشور بازگردانده شوند. نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های ما در حوزه بین‌الملل این است که نسبت به بسیاری از موضوعاتی که در مجامع بین‌المللی قضایی باید انجام دهیم، نقطه ضعف حقوقی داریم. وی بیان کرد: دولت، وزارت خارجه و میراث فرهنگی باید با قدرت موضوع (مصادره آثار باستانی) را پیگیری کنند.

رضایی: «آل‌سعود» عربستان را به اسرائیل دوم تبدیل کرده است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تبعات حملات بمب‌افکن‌های سعودی در یمن تاکید کرد: آل‌سعود، عربستان را به اسرائیل دوم تبدیل کرده است. محسن رضایی روز جمعه در اینستاگرام خود نوشت: نماینده مردم یمن در مجلس ترحیم مرحوم نیری گزارشی تکان دهنده از وضعیت این کشور داد. وی افزود: نماینده مردم یمن گفت بر اثر حملات بمب‌افکن‌های سعودی در جنگ 800 روزه، 400 هزار واحد مسکونی تخریب شده است و 32 هزار غیرنظامی از کودک و زن و مرد، شهید و مجروح شده‌اند، 240 هزار نفر بیماری وبا گرفته‌اند و تأسیسات، مدارس، مساجد و بیمارستان‌های بسیاری بمباران شده است. رضایی تاکید کرد: آل‌سعود، عربستان را به اسرائیل دوم تبدیل کرده است.

ایران حمله تروریستی داعش در منطقه سینا در مصر را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت عملیات تروریستی در منطقه سینای مصر نسبت به موج تازه عملیات تروریستی کور توسط شکست‌خوردگان داعش در نقاط مختلف جهان هشدار داد. بهرام قاسمی حمله تروریستی داعش در منطقه سینا در مصر را که به کشته و مجروح شدن چندین نفر انجامید محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد: پراکندگی و فرار تروریست‌ها در پی شکست‌های سنگین آنها در عراق و سوریه خطری جدی برای کل منطقه و جهان است که هرگونه مماشات یا استفاده ابزاری از آنها موج تازه‌ای از تروریسم کور را در مناطق مختلف جهان در پی خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0054 sec