printlogo


کد خبر: 177841تاریخ: 1396/4/17 00:00
رویدادها

معرفی برگزیدگان جایزه قلم زرین
پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین برگزیدگانش را معرفی کرد. به گزارش تسنیم، در مراسم پایانی پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین، برگزیده‌های این دوره از جایزه به شرح زیر معرفی شدند: در بخش شعر کودک و نوجوان مجموعه شعر «آسمان نقطه‌چین» سروده طیبه زرافشان به عنوان اثر تقدیری انتخاب شد. در حوزه شعر بزرگسال مجموعه شعر «گل‌های تاریکی» سروده سینا سنجری به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. در بخش پژوهش کتاب‌های داستان سیاسی «داستان انقلاب» نوشته محمد حنیف و همچنین کتاب «صد سال عشق مجازی» نوشته محمود فتوحی به صورت مشترک برگزیده شدند. در این دوره از جایزه قلم زرین در بخش داستان بزرگسال هیچ اثری از سوی هیات داوران به عنوان برگزیده یا شایسته تقدیر معرفی نشد. همچنین در این مراسم از تلاش‌های شاعرانه عباسعلی براتی‌پور با اهدای لوح و هدیه‌ای تقدیر شد.

«آیه» شصت‌ویکم منتشر شد
شصت‌ویکمین شماره ماهنامه «همشهری آیه» از سوی گروه مجلات همشهری منتشر شد. به گزارش مهر، ماهنامه همشهری آیه در پرونده شماره جدید خود به انتخاب الگوی کودکان و نوجوانان و تاثیر آن بر آینده آنها با عنوان «قهرمان من کیست؟» پرداخته است. در این پرونده تاثیرات انیمیشن‌ها روی کودکان، استفاده از چهره‌ای موفق به عنوان الگو، ‌ تاثیر خانواده‌ها بر الگوگیری فرزندان و انتخاب ناآگاهانه الگوها توسط کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با دکتر محسن ایمانی استاد دانشگاه و روانشناس کودک و نوجوان مورد بررسی قرار گرفته. ماهنامه همشهری آیه در شماره جدید خود گزارش ویژه‌ای درباره خرافات و محتوای دینی نادرست در فضای مجازی تهیه کرده است. در بخش دیگر این ماهنامه یادنامه‌ای درباره زندگی پربرکت آیت‌الله سیدعزالدین حسینی‌زنجانی در گفت‌وگو با فرزندان و شاگرد ایشان با عنوان «مرجع جوانان» منتشر شده است. شماره تیرماه همشهری آیه گفت‌وگوهای ویژه خود را به حجت‌الاسلام دهنوی روحانی محبوب، ‌«حلیمه شیخ» مادر خانواده‌ آمریکایی که برای حفظ قرآن به ایران آمده‌اند و دکتر مهدی کریمی زند که در کودکی چند ساعتی بعد از مرگ دوباره زنده شده و امروز استاد دانشگاه است، ‌اختصاص داد.  همچنین گزارشی از بحرالمیت با عنوان «مرده بد بو»  که به دریای مرده معروف است در این شماره منتشر شد. همشهری آیه با قیمت 2 هزار و پانصد تومان منتشر شده است.

افتتاح شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) به ۳ زبان
شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. به گزارش  فرهنگ نیوز، این شبکه ماهواره‌ای به مناسبت اتحاد و همبستگی رسانه‌های کشورهای اسلامی و با پشتیبانی آستان مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) روی ماهواره «نایل ست» قرار گرفته است. شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) از اسفندماه سال 95 به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است و به صورت زنده به پخش برنامه‌های حرم مطهر رضوی می‌پردازد. این شبکه ماهواره‌ای، حضور زائران مشتاق امام رضا(ع) از سراسر جهان را انعکاس می‌دهد. پخش کلیپ‌های جذاب تصویری و برنامه‌های معرفتی درباره شخصیت، کرامت و مقام حضرت ثامن الحجج(ع) نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار این شبکه قرار دارد. این شبکه به 3 زبان عربی، فارسی و انگلیسی، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را پوشش می‌دهد و علاوه‌بر ایران، شیعیان و مسلمانان سراسر جهان و بویژه شیعیان مظلوم بحرین، لبنان، عراق و سایر بلاد اسلامی نیز از مخاطبان اصلی این شبکه خواهند بود.

در حمایت از هموطنان ارمنی صورت گرفت
نامه نمایندگان مجلس به وزیر ارشاد برای توقف اکران 2 فیلم
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توقف اکران 2 فیلم «اکسیدان» و «مادر قلب اتمی» را خواستار شدند.
به گزارش فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی تأکید کردند: اخیراً اکران 2 فیلم سینمایی مبتذل به نام‌های «اکسیدان» و «مادر قلب اتمی» سبب نگرانی جمعی از نمایندگان مجلس را فراهم آورده است. براساس این گزارش، اکران 2 فیلم «اکسیدان» و «مادر قلب اتمی» که آخرین روزهای اکران خود را سپری می‌کنند، با انتقاد جامعه‌‏ ارامنه و مسیحیان کشورمان همراه است. پیش از این، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز این دو فیلم را در سینماهای خود اکران نکرد.


Page Generated in 0/0054 sec