printlogo


کد خبر: 177950تاریخ: 1396/4/19 00:00
نبض جامعه

دادستان عمومی و انقلاب کرمان خبر داد
کشف بزرگ‌ترین محموله مرفین قاچاق در شرق کرمان
دادستان عمومی و انقلاب کرمان از کشف بیش از 1800 کیلوگرم مرفین در مبادی ورودی شرق استان کرمان خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اعلام این خبر گفت: میزان دقیق مرفین کشف شده یکهزار و 869 کیلو گرم بوده که حوالی ظهر امروز(دیروز) از داخل یک دستگاه کامیون در یکی از مبادی ورودی شرق استان کرمان کشف و ضبط شد. وی افزود: این محموله بزرگ‌ترین محموله کشف شده مرفین در امسال بوده است. به گفته دادستان کرمان، یک راننده کامیون به عنوان متهم در این رابطه دستگیر شده است. سالاری گفت: گویا این محموله قرار بوده از طریق خاک ایران به خارج از مرزها منتقل شود البته تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

اجازه خروج به کدام زائران حج داده نمی‌شود؟
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: در صورتی که متقاضی حج تمتع مساله اعتیاد خود را به پزشکان مرکز اعلام کند، راهکار ترک اعتیاد توسط متخصصان مرکز پزشکی به وی تجویز خواهد شد، در غیر این صورت از پذیرش برگه تایید صلاحیت پزشکی معذوریم. به گزارش تسنیم، علی مرعشی درباره اعزام زائران معتاد به حج تمتع اظهار داشت: با توجه به اینکه ممکن است در بین متقاضیان حج تمتع افرادی باشند که اعتیاد دارند، به همین منظور الزامی است که این افراد مساله اعتیاد خود را به پزشکان و سرکاروان‌ها اعلام کنند، در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوند. مرعشی با اشاره به اینکه تاکنون در بین متقاضیان حج تمتع موردی مبنی بر اعتیاد مشاهده نشده، تصریح کرد: اگر همکاران در حین تست و معاینات پزشکی به مساله‌ای در زمینه اعتیاد مشکوک شوند، تست اعتیاد از زائران به سایر معاینات پزشکی حجاج اضافه می‌شود و با مشاهده چنین مواردی، مرکز پزشکی حج جمعیت هلال‌احمر از اعزام افراد مبتلا به اعتیاد به حج تمتع خودداری خواهد کرد. مرعشی گفت: در صورتی که متقاضی حج تمتع مساله اعتیاد خود را به پزشکان مرکز اعلام کند، راهکار ترک اعتیاد توسط متخصصان مرکز پزشکی به وی تجویز خواهد شد، در غیر این صورت از پذیرش برگه تایید صلاحیت پزشکی معذوریم. مرعشی ادامه داد: گیت‌های بازرسی کشور به هیچ‌وجه اجازه خروج فرد معتاد را نمی‌دهند، چراکه خروج اینگونه افراد باعث تضعیف اعتبار کشور خواهد شد و در عربستان نیز بشدت قانون سختگیرانه‌ اعمال می‌شود که در صورت مشاهده افراد معتاد، حبس و خروج حجاج را به همراه خواهد داشت. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در پایان یادآور شد: تیم‌های پزشکی جمعیت هلال‌احمر پس از صدور روادید و به محض اخذ ویزا به منظور بررسی وضعیت درمانگاه‌ها به کشور عربستان سفر می‌کنند.

جریمه ۱۶ هزار میلیاردی قاچاقچیان کالا و ارز
شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی در سال ۹۵، قاچاقچیان کالا و ارز را افزون بر ۱۶ هزار میلیارد ریال جریمه کردند. به گزارش تسنیم، سال گذشته 53 هزار و 534 پرونده قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیرات حکومتی در سراسر کشور شده و 53 هزار و 891 پرونده نیز رسیدگی و مختومه شده است. بر اساس این گزارش، شعب تعزیرات، قاچاقچیان کالا و ارز را در سال 95 به پرداخت 16 هزار و 415 میلیارد و 30 میلیون و 714 هزار و 304 ریال جریمه نقدی محکوم کردند.   در مجموع سال گذشته 517 هزار و 333 پرونده وارد شعب تعزیرات شده که از این تعداد، 418 هزار و 213 مورد مربوط به کالا و خدمات، 45 هزار و 586 مورد مربوط به بخش بهداشت، دارو و درمان و 53 هزار و 534 مورد مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز بوده است.  همچنین شعب تعزیرات سال گذشته جمعاً
26 هزار و 97 میلیارد و 475 میلیون و 440 هزار و 503 ریال متخلفان را جریمه کردند که از این رقم، افزون بر 9 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش کالا و خدمات، 596 میلیارد ریال مربوط به بخش بهداشت، دارو و درمان و بیش از 16 هزار میلیارد ریال نیز مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز است.
 


Page Generated in 0/0051 sec