printlogo


کد خبر: 177955تاریخ: 1396/4/19 00:00
کوتاه و گویا

محمدحسن طالبیان، معاون میراث ‌فرهنگی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، اعلام کرد: «در جریان چهل‌و‌یکمین اجلاس کمیته میراث ‌جهانی که در شهر کراکف لهستان در حال برگزاری است، شهر تاریخی یزد با اجماع اعضای کمیته این اجلاس جهانی در فهرست میراث‌ جهانی یونسکو ثبت شد. این نخستین شهر تاریخی است که کشورمان توانسته به ثبت جهانی برساند.
با هدف فرهنگسازی کاهش استعمال دخانیات و ارائه خدمات و مشاوره پزشکی به شهروندان، 27 ایستگاه سلامت در هفته ملی بدون دخانیات در محلات شمال تهران راه‌اندازی شد.
بیست‌وچهارمین «تولد ماه» به مناسبت زادروز  اکبر عالمی امروز با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.
نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی با نگاهی مستند به زندگی زنان کارتن‌خواب، یکم مرداد در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود. این نمایش تعاملی در ساعت‌های ۲۰ و۳۰ دقیقه و ۲۲ از یکم تا ۲۱ مرداد به روی صحنه می‌رود.
امیرحسین عساری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 13 از بررسی مجدد وضعیت ایمنی مجتمع‌های تجاری، مسکونی و اداری در شرق تهران خبر داد و گفت: در این راستا شهرداری منطقه 13 از تمام توان خود برای ایمن‌سازی مراکز تجمع شهروندان استفاده می‌کند.
جمال بافرانی، شهردار منطقه 21 از اجرای بیش از 30 عنوان برنامه فرهنگی، ترویجی و آموزشی با شعار «دخانیات تهدیدی برای توسعه سلامت» در سرای محلات سیزده‌گانه، مدارس منتخب و مساجد محوری این منطقه همزمان با هفته بدون دخانیات خبر داد.
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، برای محافظت از پوست در گرما و افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه کرد از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. مصطفی اسماعیلی گفت: برای محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از ضدآفتاب‌ها توصیه می‌شود، همانطور که اشعه خورشید در درازمدت باعث سرطان پوست می‌شود، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب نیز تاکید می‌شود. اسماعیلی در ادامه گفت: ضدآفتاب‌ها جهت جلوگیری از اثرات مضر آفتاب روی پوست استفاده می‌شود و به 2 نوع فیزیکی و شیمیایی طبقه‌بندی می‌شود.
 


Page Generated in 0/0066 sec