مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری تبریز و حومه از ارزیابی فنی دومرحلهای قطارهای متروی تبریز به طور روزانه خبر داد. یعقوب وحیدکیا با اعلام این مطلب گفت: هریک از قطارهای متروی تبریز برای اعزام به خط اصلی و شروع به خدماتدهی، روزانه و عموماً در دو مرحله توسط کارکنان مستقر در سالنهای پایانه مورد بررسی و ارزیابی فنی قرار میگیرند. وی اظهار داشت: پرسنل فنی مرتبط با ناوگان قطار شهری برای آنکه قطار ساعت 7 صبح امکان مسافرگیری داشته باشد باید حداقل چند ساعت قبل از زمان شروع مسافرگیری، اقدام به بررسی و تست بیش از دهها مورد فنی کنند. وی تصریح کرد: پس از اطمینان از شرایط ایمنی و حصول آمادگی با لحاظ استانداردهای تعریف شده، قطارها به خط اصلی اعزام میشوند و اگر به لحاظ فنی و ظاهری در زمان سرویسدهی مشکلاتی پیش آید، نظر به اینکه انجام تعمیرات در آن لحظه مقدور نخواهد بود، این قطار از خط اصلی خارج شده و روانه پایانه میشود تا قطار جایگزین تست شده وارد خط اصلی شود. وی با بیان اینکه قطارها همه روزه در 2 مرحله «شستوشوی تر و خشک» میشوند، تصریح کرد: جهت رفاه حال مسافران و حفظ زیبایی و آراستگی ظاهری قطارها پس از اتمام ساعات کار مترو، همکاران تا پاسی از شب اقدام به خشکشویی و ترشویی قطارها میکنند. وحید کیا اضافه کرد: تمام قطارهایی که در طول روز خدماترسانی کردهاند، پس از پایان ساعات کاری نیز دوباره مورد ارزیابیهای فنی قرار گرفته و براساس لیستی که تهیه شده تجهیزات مورد بررسی قرار میگیرد. وحیدکیا ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر تبریز با پایان ماه مبارک رمضان بلیتفروشی در ایستگاههای مترو آغاز شده و در تمام ایستگاهها کارت بلیتهای الکترونیکی توزیع شده است. مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری تبریز قیمت بلیتهای تکسفره مترو را 5000 ریال عنوان و خاطرنشان کرد: طبق پیشبینیهای به عمل آمده در صورت بهرهبرداری کامل و با بهرهگیری از تمام ظرفیت مترو عواید ناشی از بلیتفروشی مترو تنها 10 تا 20 درصد از هزینههای قطارشهری را تامین خواهد کرد.