printlogo


کد خبر: 178111تاریخ: 1396/4/22 00:00
اخبار

شیخ‌طادی سریال «شهید باکری» را می‌سازد
پرویز شیخ‌طادی گفت: قصد ساخت یک سریال 13 قسمتی را با موضوع زندگی شهید باکری دارم. طرح را به صداوسیما ارائه دادم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز شیخ‌طادی، کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت ساخت «امپراتور جهنم» اظهار داشت: بنیاد سینمایی فارابی در بخشی از این اثر سهیم است. ما منتظریم بنیاد سینمایی فارابی سهم خود را پرداخت کند تا کار جلوه‌های ویژه فیلم را انجام دهیم. این کارگردان درباره کار جدید خود بیان کرد: هنوز مشغول کاری نیستم اما همه کارگردان‌ها تصمیم دارند فیلم بسازند. من نیز قصد ساخت یک سریال 13 قسمتی را با موضوع زندگی شهید باکری دارم. طرح را به صداوسیما ارائه دادم؛ پذیرفته شده و قرارداد هم بسته‌ایم. منتظر دریافت بودجه هستم تا ساخت این سریال آغاز شود.

برگزاری یکصدوسیزدهمین «دگر خند»
دفتر طنز حوزه هنری یکصدوسیزدهمین نشست از سلسله ‌نشست‌های «دگر خند» را برگزار می‌کند. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نشست «دگر خند» با حضور گیتی صفرزاده، علی زراندوز و عبدالله مقدمی دوشنبه، 26 تیرماه ساعت 17 در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار خواهد شد. همچنین این نشست با معرفی کتاب «دور دنیا با زیرشلواری» اثری از عبدالله مقدمی همراه خواهد بود. علاقه‌مندانی که می‌خواهند در یکصدوسیزدهمین نشست «دگر خند» حضور داشته باشند به نشانی: خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ، حوزه هنری، سالن زنده‌یاد امیرحسن فردی مراجعه کنند.

تولید بازی رایانه‌ای «دهقان و حکمران»
جدیدترین محصول واحد تولیدات رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب یک بازی با نام «دهقان و حکمران» بزودی وارد بازار می‌شود. به گزارش مهر، دهقانی در تلاش برای دست یافتن به هدف بزرگی وارد قصر حاکم می‌شود اما او در دل دالان‌های پیچ در پیچ قصر گم می‌شود و مخاطبان باید به او کمک کنند تا با حل معماها راه اصلی را پیدا کند. علاقه‌مندان می‌توانند این بازی را به قیمت ۱۰هزار تومان خریداری کنند. شمارگان این اثر ۱۰هزار نسخه است و ساخت موسیقی آن را نیما عظیمی‌نژادی و انیمیشن را سیانوش نصیری‌زیبا بر عهده داشته‌اند و ناظر کیفی آن اعظم سروریان است.

«دلرباعی» منتشر شد
مجموعه‌ای از سروده‌های طنز بهاء‌الدین خرمشاهی با عنوان «دلرباعی‌ها» منتشر شد. به گزارش تسنیم، جدیدترین اثر از بهاء‌الدین خرمشاهی، قرآن‌پژوه و حافظ‌شناس با عنوان «دلرباعی‌ها» از سوی نشر مروارید منتشر شده است. همانطور که از عنوان کتاب برمی‌آید، اثر جدید خرمشاهی مجموعه‌ای است از رباعی‌های او با بن‌مایه‌های طنز در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی. «دلرباعی‌ها» مجموعه 200 رباعی طنزآمیز با موضوعات شعر و شاعری، ازدواج، عشق، دست‌شکستگی، فیش حقوقی، دین‌پژوهی، سفرنامه، مرگ‌اندیشی، نقیضه (طنزآمیز) شعر خیام و... است که در 134 صفحه منتشر شده است. خرمشاهی در دلرباعی آورده است:
از عهد شباب شعرپایی کردم
با شعر بس احساس رهایی کردم
یک ناشر خوب دل ربود از کف من
من هم به کلام دلرباعی کردم

اکران «فراری» اواخر تابستان
فیلم سینمایی «فراری» ساخته علیرضا داوودنژاد اواخر تابستان به نمایش عمومی درمی‌آید. به گزارش فارس، «فِراری» با رویکرد آسیب‌شناسی جامعه و قشرهای مختلف و عوامل خودشیفتگی کاذب و عدم تناسب زندگی بین طیف‌های متفاوت با قهرمان خود گلنار به دل شهر می‌زند. محسن تنابنده و ترلان پروانه بازیگران اصلی این فیلم هستند. علیرضا داوودنژاد در گفت‌وگو با فارس، درباره زمان اکران فیلم گفت: با توجه به شرایط اکران به نظرم اواخر تابستان فیلم اکران می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است:  گلنار (ترلان پروانه) در پی یافتن یک ماشین فراری قرمز به تهران می‌آید تا شاید به آرزوهای خود برسد. نادر (محسن تنابنده) با آگاهی از موقعیت گلنار تلاش می‌کند او را به واقعیت‌های زندگی بازگرداند اما... .


Page Generated in 0/0127 sec