printlogo


کد خبر: 178114تاریخ: 1396/4/22 00:00
گوهرشادنامه

انتشار «ضربه دوازدهم» با صدای حجت اشرف‌زاده  
نماهنگ «ضربه دوازدهم» به مناسبت ۲۱ تیرماه، سالروز قیام مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی تولید شده است. موسیقی این اثر را آریا عظیمی‌نژاد آهنگسازی و تنظیم کرده و حجت اشرف‌زاده، خواننده کشورمان شعر «ضربه دوازدهم» اثر محمدمهدی سیار را با صدای زیبای خود خوانده است. نماهنگ این اثر به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالله حاجی‌محمدی توسط معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری مشهد مقدس تهیه شده و در آن به صورت نمادین قیام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم در صحن حرم رضوی(ع) به دستور رضاخان تصویر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این نماهنگ را در پایگاه اینترنتی راه نوا به آدرس www.rahnava.ir مشاهده کنند.

«یک خانم محترم» در تلویزیون
مستند «یک خانم محترم» همزمان با هفته عفاف و حجاب از رسانه ملی پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، مستند 40 دقیقه‌ای «یک خانم محترم» به کارگردانی «مریم‌السادات مومن‌زاده» به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب و هشتادمین سالروز قیام گوهرشاد، امروز  پنجشنبه 22 تیرماه ساعت 19:45 دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود. مستند «یک خانم محترم» درباره محترم‌سادات قاضی، بانویی کاشانی است که در جریان کشف حجاب رضاخانی به شهادت می‌رسد و نوه او که در صحنه حاضر بوده، این واقعه را روایت می‌کند. این مستند، لوح افتخار هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار را در کارنامه خود دارد.

 «خاطرات سیاسی بهلول» در بازار کتاب
گوهرشاد به خاک و خون کشیده شد. بهلول زبان به کام نگرفت. برآشفت، توفید و دم و دستگاه رضاخانی را به لرزه انداخت. پیرمرد گنابادی که هیچ کس فکر نمی‌کرد با آن قد و قامت ریز بتواند دستگاه نظامی پهلوی را آشفته کند، پا به دوران دشواری می‌گذاشت. پشت سرش خون بود و پیشِ رویش زندان‌های غریب افغانستان. با همسر باردارش چه کند؟ با تنهایی زندان چه کند؟ با غربت چه کند؟ او صبورتر از آن بود که خرد شود. شرح این صبوری را در خاطراتش روایت کرده است. «خاطرات سیاسی بهلول » روایتی از روزهای سخت و دشوار شیخ محمدتقی بهلول گنابادی است. این کتاب توسط محمدتقلی بهلول نوشته و در بازار کتاب منتشر شده است.

هدیه انتشارات انقلاب اسلامی به مناسبت روز عفاف
انتشارات انقلاب اسلامی امکان دانلود رایگان کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی» را همزمان با هفته عفاف و حجاب فراهم کرد. به گزارش تسنیم، کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی» نخستین دفتر از مجموعه‌ای 5 جلدی با عنوان «نقش و رسالت زن» است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. کتاب از 5 فصل با عناوین؛ عفت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بی‌بندوباری و روش برخورد با بی‌بندوباری تشکیل شده است. از مهم‌ترین مسائل حائز اهمیت این اثر استخراج آن بخش از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که به‌طور خاص به بحث پیرامون مقولاتی نظیر؛ نظر اسلام درباره شخصیت زن و نحوه بروز و ظهور اجتماعی آن، حجاب و عفاف، نقد دیدگاه غرب درباره‌ زن و پیامدهای مبتذل آن در جامعه کنونی غرب، اهمیت حفظ کانون گرم خانواده و مجموعه‌ای از توصیه‌های کلی و جزئی دقیق و حساب‌شده‌ معظم‌له که آن را در خلال بیانات عمومی یا در مراسم قرائت خطبه‌های عقد جوانان بیان کرده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از طریق پایگاه www.book-khamenei.ir دریافت کنند.

«محترم بانو» منتشر شد
قطعه «محترم بانو» با موضوع شهیده حجاب، سیده محترم بانو قاضی به مناسبت سالروز قیام مسجد گوهرشاد توسط باشگاه ترانه و موسیقی راه منتشر شد. به گزارش تسنیم، قطعه‌ محترم بانو با صدای علی نصیرنژاد، شعری از حامد عسکری و با ملودی و تنظیم رهام شناسا تولید شده است. سیده محترم بانو قاضی از شهدای کشف حجاب رضاخانی است. این بانوی کاشانی طی سفر زیارتی به مشهد مقدس توسط ماموران رژیم پهلوی به علت داشتن حجاب، مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفته و پس از چند روز به شهادت می‌رسد.


Page Generated in 0/0159 sec