printlogo


کد خبر: 178141تاریخ: 1396/4/22 00:00
عملیات نجبا در مثلث مرزی عراق- سوریه- اردن
مصری‌الیوم: عراق با پول اعراب ویران شد

روزنامه مصری‌الیوم در کنایه به حمایت برخی شیخ‌نشین‌های عرب از تروریست‌ها بویژه گروه داعش، نوشت: «عراق با پول اعراب ویران شد.» این روزنامه متعلق به مخالفان ملی‌گرای دولت السیسی در گزارش روز چهارشنبه خود نوشت: «تروریست‌ها با پول اعراب به جنگ عراق رفتند و با این پول، عراق ویران شد، بنابراین امروز فقط به عراق به خاطر پیروزی در موصل تبریک می‌گوییم [نه دیگر کشورهای عربی] و از سقوط داعش در این شهر که مرکز تروریسم شده بود، شادمان هستیم.  بالاخره یک روز گروه تروریستی داعش نابود و عراق آزاد خواهد شد و پرچم این کشور در سراسر خاکش به اهتزاز در خواهد آمد.  روزی فرا خواهد رسید که پیروزی بزرگ را تبریک بگوییم».
عملیات نجبا
دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی «نُجَبا» در ایران گزارش داد رزمندگان مقاومت اسلامی بخش‌های وسیعی از صحرای جنوب شرقی سوریه واقع در مثلث عراق، سوریه و اردن را آزاد کردند. در این عملیات که اخیراً صورت گرفت، رزمندگان مقاومت چند منطقه مهم از جمله 3 روستای ام‌الرحیل، أبوخشبه و برکه المیاه را از لوث وجود تروریست‌های تکفیری داعش آزاد کردند. فرماندهی نیروهای نجبا در سوریه سخنی از شمار تلفات تروریست‌ها به میان نیاورد اما اعلام کرد این عملیات موفقیت‌‌آمیز با اسارت یکی از عناصر داعش همراه بوده است. گفتنی است، پس از رسیدن الحشدالشعبی به مرز عراق و سوریه، صیانت بخشی از کمربند مرزی این دو کشور به رزمندگان مقاومت اسلامی نجبا- به دلیل حضور چند ساله آنان در کشور سوریه برای انجام عملیات جهادی با موافقت دولت سوریه- محول شده است.
آمریکا در موصل هزار غیرنظامی را کشت
روزنامه «آی» چاپ انگلیس، در گزارشی نوشت شاهدان عینی تاکید کرده‌اند ائتلاف آمریکایی از قدرت نظامی بیش از حد در موصل استفاده کرده است. در این گزارش آمده است: «قصی» 47 ساله یکی از شاهدان عینی است که می‌گوید در محله آنها عناصر داعش زیادی حضور نداشتند اما بمب‌های زیادی را بر سرشان ریختند و بین 600 تا 1000 نفر کشته شدند. سعد عامر از پرسنل داوطلب پزشکی در شرق و غرب موصل نیز گفت: حملات هوایی به منطقه شرق موصل کم ولی دقیق بود اما این حملات به غرب شهر زیاد و بدون نظم و سازماندهی بود.
سقوط یک راکت در کربلا
منابع عراقی اعلام کردند یک راکت صبح چهارشنبه به محله نیسان از توابع شهرک الحسینیه در شمال شرق کربلا اصابت کرده است. به نقل از این منابع معلوم نیست چه گروهی این راکت را شلیک کرده و هنوز میزان تلفات هم مشخص نیست. همچنین کمیته امنیتی شورای استانداری کربلا دیروز از کشف و ضبط یک خودروی بمب‌گذاری شده در شمال کربلا خبر داد. کربلا جزو استان‌های امن عراق است اما برخی مواقع ممکن است انفجارها یا حملاتی جزئی این استان را هدف قرار دهد.


Page Generated in 0/0058 sec