printlogo


کد خبر: 178144تاریخ: 1396/4/22 00:00
چهارگوشه

شبکه جاسوسی ده‌ها هزار نفری چین در آمریکا
نشریه آمریکایی واشنگتن فری‌بیکن  از شبکه جاسوسی گسترده چین در ایالات متحده و به کارگیری هزاران آمریکایی در نقش جاسوس برای پکن خبر داد. یکی از شهروندان مخالف دولت که روابط نزدیکی با بخش نظامی و اطلاعاتی این کشور دارد مدعی شده شبکه جاسوسی پکن در آمریکا متجاوز از 25 هزار افسر اطلاعاتی و بیش از 15 هزار نفر عامل اطلاعاتی از بین شهروندان آمریکاست که از سال 2012 به این سو سرگرم فعالیت‌های جاسوسی در آمریکا هستند.

شهادت 2 جوان فلسطینی در جنین
در درگیری‌های بامداد دیروز فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست در شهر جنین، 2 جوان 20 و 16 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و 3 نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این درگیری پس از آن آغاز شد که اسرائیلی‌ها به شهر جنین، در شمال کرانه باختری یورش برده و اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

حکومت نظامی در کشمیر
با اوج گرفتن مجدد ناآرامی و تنش در کشمیر تحت کنترل هند اگر چه دیروز در شهر سرینگر حکومت نظامی اعلام شد اما مردم این منطقه در اعتراض به ممنوعیت آمد و شد به خیابان‌ها آمده و با نیروهای دولتی هند درگیر شدند. به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از بازرس کل پلیس کشمیر هند، درگیری‌ها از شامگاه سه‌شنبه با حمله نیروهای هندی به دهکده‌ای در غرب منطقه برای یافتن شبه‌نظامیانی که در قتل 6 هندو نقش داشتند آغاز شد که تا بامداد ادامه یافت و در نهایت این سه تن در پوشش لباس پلیس اوایل صبح چهارشنبه کشته شدند. با انتشار این خبر ساکنان منطقه به‌رغم حکومت نظامی بیرون آمده و به سمت نیروهای پلیس و سربازان هندی سنگ پرتاب کرده و شعارهایی علیه حکومت هند سر دادند که پلیس هم علیه آنها به شلیک گاز اشک‌آور متوسل شد و حکومت نظامی را تمدید کرد. بسیاری از فروشندگان سرینگر به نشانه اعتراض مغازه‌های‌شان را تعطیل کرده‌اند.

اعتصاب غذای بانوی بحرینی در زندان
منابع بحرینی از اعتصاب غذای ابتسام الصائغ در زندان خبر دادند. الصائغ پیش از این بارها مورد تهدید مستقیم و غیرمستقیم از سوی شخصیت‌های وابسته به نظام آل‌خلیفه قرار گرفته و در پی موجی از تهدیدهای سازمان‌یافته که در شبکه‌های مجازی بحرین توسط نزدیکان دولت بحرین علیه وی شکل گرفته بود، ماه گذشته به دستگاه امنیت ملی بحرین احضار شد و پس از بازجویی 12 ساعته بر اثر شدت آزار و اذیت روحی و جسمی در بیمارستان بستری شد. تاکنون سازمان‌های مختلف حقوق بشری بین‌المللی درباره بازداشت الصائغ و انتقال وی به سلول انفرادی ابراز نگرانی کرده‌اند.

رزمایش بزرگ ناتو در شرق اروپا
رزمایش بزرگ ناتو در شرق اروپا در حالی آغاز شده که 25 هزار نیروی نظامی از 22 کشور شریک و متحد این ائتلاف در آن حضور دارند. در بیانیه منتشر شده در وب‌سایت رسمی ارتش آمریکا آمده است: رزمایش موسوم به «نگهبان شمشیر 17» بزرگ‌ترین رزمایش در منطقه دریای سیاه است که تحت امر ارتش آمریکا در منطقه شرق اروپا و در تاسیسات آموزش نظامی «نووو سلو» در جنوب بلغارستان آغاز شده است. رزمایش امسال علاوه بر دریای سیاه در مجارستان و رومانی نیز برگزار می‌شود و تا 20 جولای سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

لغو سفر ترامپ به لندن
با اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس جی20 اعلام کرده بود بزودی به لندن سفر می‌کند اما منابع مطلع در انگلیس می‌گویند این سفر قطعاً در سال ۲۰۱۷ انجام نخواهد شد. کمپینی در انگلیس آغاز به کار کرده که هدف آن گرفتن امضا از مردم و فعالان مدنی برای جلوگیری از ورود ترامپ به خاک این کشور است. از سوی دیگر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز با اوضاع چندان مناسب سیاسی در داخل روبه‌رو نیست و گرفتار مشکلات ناشی از بریگزیت است.
 


Page Generated in 0/0059 sec