printlogo


کد خبر: 178152تاریخ: 1396/4/22 00:00
اخبار

وزیر بهداشت:
قرار نیست درباره تمام مرگ‌ومیرها توضیح دهیم
وزیر بهداشت در واکنش به فوت یک بیمار مبتلا به «ای‌بی» گفت: یکی از بیماران فوت و ادعا شده که مورد پذیرش قرار نگرفته، اگر واقعا این اتفاق افتاده، قانون وجود دارد و حتما باید شکایت کنند. سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خبری مبنی بر فوت یک بیمار مبتلا به بیماری «ای‌بی» که گفته می‌شد در بیمارستان مورد پذیرش قرار نگرفته، گفت: سالانه 390 هزار مرگ و میر داریم و قرار نیست درباره همه آنها توضیح دهیم. در حال حاضر حوزه سلامت مردم مشکلات زیادی دارد. وی تصریح کرد: اکنون هم یکی از بیماران فوت و ادعا شده که مورد پذیرش قرار نگرفته است. اگر واقعا این اتفاق افتاده، قانون وجود دارد و حتما باید شکایت کنند اما نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم و باید اجازه داد دستگاه‌های اجرایی کارشان را انجام دهند. وی افزود: ما هر بار که جلوی دوربین می‌آییم می‌خواهیم اخبار امیدوارکننده به مردم بدهیم نه اینکه مردم را ناامید کنیم. اگر هم تخلفی رخ داده باید به پزشکی قانونی، نظام پزشکی و قوه قضائیه مراجعه کرده و حتما پیگیری کنید. به گزارش فارس، «نفیسه» دختر 27 ساله مبتلا به بیماری «ای‌بی» روز گذشته به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی در یکی از بیمارستان‌های دولتی درگذشت.

تمدید مقررات تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج تا پایان سال ۱۴۰۰
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور با بیش از۸ سال غیبت تنها تا پایان سال جاری مهلت تردد و تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خواهند داشت. به گزارش مهر، سردار ابراهیم کریمی از تمدید مقررات تردد مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: همه مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل 3 سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند حداکثر ۲ بار در سال و در مجموع به مدت ۳ ماه به کشور تردد کنند. وی افزود: مشمولان متقاضی قبل از اولین ورود به کشور باید به نزدیک‌ترین نمایندگی ایران در کشور محل اقامت مراجعه کنند تا مهر ویژه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور در گذرنامه آنان ثبت شود. جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با تأکید بر اینکه مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که بیش از ۸ سال غیبت دارند، تنها تا پایان سال جاری می‌توانند به کشور تردد داشته باشند، گفت: این دسته از مشمولان باید تا پایان سال جاری (۹۶) نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، از طریق ثبت‌نام در قانون جریمه مشمولان غایب یا انجام خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

پژوهشگاه رویان نمادی از تفکر دانش‌بنیان است
نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس در بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: پژوهشگاه رویان یکی از نمادهای تفکر دانش‌بنیان و توجه به داشته‌های داخلی است. اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بازدید و در جلسه‌ای با اعضای این پژوهشگاه شرکت کردند تا از جدیدترین فعالیت‌ها و عملکرد این پژوهشگاه مطلع شوند‌. محمدحسن قربانی، نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس در ابتدای این جلسه اظهار کرد: امسال مصادف با برنامه ششم توسعه، توجه رهبر معظم انقلاب به تولید علم، اقتصاد مقاومتی و داشته‌های داخل و از سوی دیگر روی کار آمدن دولت دوازدهم است. وی با بیان اینکه طبق گزارش وزیر بهداشت سهم تولید علم و مقالات ایران در دنیا قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست، افزود: پژوهشگاه رویان یکی از نمادهای تفکر دانش‌بنیان و توجه به داشته‌های داخلی است. نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس با تأکید بر اینکه پژوهشگاه رویان باید با مجلس ارتباط زیادی برقرار کند، گفت: برداشت ما این است که همین نشست‌ها و ارتباطات می‌تواند به پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کمک کرده و دستیابی به سیاست‌ها را تسهیل کند. قربانی در ادامه با اشاره به تأمین منابع مالی اظهار کرد: تمام تلاش ما در کمیسیون بهداشت در راستای افزایش ارتباط با مراکز علمی است تا از این طریق به این مراکز کمک شود، زیرا برخی مراکز علمی در گوشه‌ای هستند که شاید صدای‌شان شنیده نمی‌شود. وی افزود: پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی دومین مرکز دانش‌بنیان است که در سال 96 از آن بازدید کردیم.
 


Page Generated in 0/0073 sec