printlogo


کد خبر: 178166تاریخ: 1396/4/22 00:00
اعتراف به دومین قتل
قاتل پارس‌آباد زنجیره‌ای شد
فریاد مجازات در تشییع آتنا اصلانی

گروه اجتماعی: دیروز اهالی پارس‌آباد مغان سنگ تمام گذاشتند و با غم و اندوه فراوان پیکر آتنا اصلانی، دختر 7 ساله را به خاک سپردند.
به گزارش «وطن‌امروز»، مرگ تلخ آتنا نه‌تنها پارس‌آباد مغان و اردبیل بلکه کل ایران را عزادار کرد و در معصومیت این دختر همه ماتم گرفتند. خبرگزاری‌ها گزارش دادند که دیروز خیابان‌های پارس‌آباد پر از ماتم بود چرا که فرزند کوچک این شهر ناجوانمردانه به آغوش خاک رفته بود.  پیکر بی‌جان آتنا اصلانی در میان جمعیت چند هزار نفری در وادی‌الرحمه پارس‌آباد آرام گرفت. مردم در مراسم تشییع آتنا خواستار رسیدگی سریع و مجازات قاتل شدند.
دادستان اردبیل انگیزه اصلی قاتل آتنا اصلانی را اعلام کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل انگیزه قاتل دختر 7 ساله پارس‌آبادی را اعلام کرد. ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ضمن تسلیت به خانواده آتنا اصلانی و ابراز همدردی با شهروندان شهرستان پارس‌آباد در گفت‌وگو با میزان، انگیزه قاتل این دختر 7 ساله پارس‌آبادی را اعلام کرد. وی تصریح کرد: با دستور دادستان مرکز استان اردبیل تیم 4 نفره‌ای از متخصصان پزشکی قانونی با دقت معاینه جسد را انجام دادند. دادستان مرکز استان اردبیل افزود: به‌رغم گذشت مدت طولانی از قتل، تیم پزشکی آثار آزار و اذیت جنسی را تایید کرد. وی خاطرنشان کرد: قاتل ۴۲ ساله، متاهل، دارای فرزند و سابقه‌دار است. عتباتی به خانواده مقتول و اهالی شهرستان پارس‌آباد اطمینان داد که این پرونده در سریع‌ترین زمان رسیدگی خواهد شد و گفت: وفق دستور ریاست محترم دادگستری استان اردبیل و با نظارت دادستان مرکز استان، همه روند پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت. آتنا اصلانی، کودک 7 ساله اهل پارس‌آباد حدود 3 هفته قبل برای دیدن پدرش از خانه خارج شد و به خانه بازنگشت تا اینکه 2 روز گذشته پلیس جسد او را در خانه مظنونی که بازداشت شده بود، پیدا کرد.  متهم که از 5 روز بعد از دزدیده شدن آتنا مورد بازجویی قرار داشت، جسد دختربچه را به طور ماهرانه‌ای در پارکینگ خانه خود جاسازی کرده بود.
قتل‌های دیگر
دادستان پارس‌آباد گفت: هیچ  پرونده‌ای از پزشکی قانونی مبنی بر تایید اختلالات روانی قاتل برای‌مان ارسال نشده است.
طباطبایی، دادستان شهرستان پارس‌آباد در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: با اقرار متهم به قتل آتنا، پرونده به عنوان یک ابرپرونده وارد مرحله جدیدی شد به طوری که با پیگیری‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، احتمال رمزگشایی چندین پرونده دیگر همچون فوت مشکوک و قتل سر به مهر وجود دارد.
دادستان شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه قاتل همه اقدامات خود را در این زمینه برنامه‌ریزی‌شده انجام داده است، افزود: ما با یک قاتل حرفه‌ای روبه‌رو هستیم که در گذشته هم چندین پرونده علیه وی تشکیل و بازداشت شده اما به دلیل نبود دلایل کافی متهم آزاد شده است.
طباطبایی درباره اظهارات قاتل افزود: قاتل هیچ‌گونه اختلالات روانی نداشته و دلیلی هم مبنی بر این رفتار از پزشکی قانونی تاکنون برای ما ارسال نشده به طوری که قاتل تنها انگیزه خود از این قتل را انگیزه مالی عنوان کرده است. وی با تکذیب شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی افزود: جسد آتنا، دختر 7 ساله پارس‌آبادی سالم و دست‌نخورده بود و قاتل با خفه کردن این دختر را به قتل رسانده است. طباطبایی از همکاری همسر و برادر قاتل در کشف جسد خبر داد و گفت: این پرونده نتیجه یک معضل اجتماعی بوده و منحصر به شهرستان پارس‌آباد نمی‌شود، بنابراین از عموم مردم شهرستان و مسؤولان تقاضا داریم از دامن زدن و اظهار نظر درباره این موضوع پرهیز کنند.
سیدعبدالله طباطبایی دادستان پارس‌آباد در گفت‌وگو با رکنا، درباره نقش قاتل  پارس‌آباد در قتل زن 30 ساله در سال 93 گفت: تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و اکنون نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که قاتل آتنا در این پرونده نقش دارد یا خیر، به همین دلیل باید تا پایان تحقیقات صبر کرد. وی خاطرنشان کرد: شمار پرونده‌هایی که احتمال می‌رود با توجه به نحوه قتل، قاتل آتنا در آنها نقش داشته باشد به 3 پرونده می‌رسد.
درخواست مردم
مردم پارس‌آباد مغان این روزها در ماتم از دست دادن آتنا هستند. آنها با تجمعات متعدد خود از دستگاه قضا خواستند هرچه سریع‌تر به جنایت قاتل آتنا و روشن شدن پرونده سایر قتل‌ها رسیدگی کند. پارس‌آبادی‌ها که همه خود را در غم از دست دادن آتنا شریک پدر و مادر وی می‌دانند این روزها با اعلام انزجار از رفتار قاتل آتنا خواستار مجازات وی شدند. آتنای 7 ساله اواخر خرداد از خانه بیرون رفت و هیچ‌گاه باز نگشت تا اینکه روز دوشنبه جسد وی که در بشکه‌ای در پارکینگ خانه قاتل وجود داشت کشف شد. قاتل رنگرزی است که به گفته رسانه‌‌ها نزول‌خوار بوده و احتمالا قتل‌های دیگری نیز انجام داده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec