printlogo


کد خبر: 178168تاریخ: 1396/4/22 00:00
اخبار

لغو همه تصمیمات هیأت دولت درباره پیگیری سند ۲۰۳۰
دولت حسن روحانی تصمیمات قبلی خود درباره پیگیری و اجرای سند 2030 را لغو کرد. سند 2030 شهریورماه سال 94 با اهداف اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یکپارچه در سازمان ملل ارائه شد. این سند به‌رغم تعارضات جدی با فرهنگ و مبانی  نظام آموزش‌وپرورش ایران، از سوی دولت به رسمیت شناخته شد و شهریور‌ماه سال 95 آن را برای اجرا ابلاغ کرد. این سند در ایران البته منتقدانی جدی بویژه در شورایعالی انقلاب فرهنگی داشت. در نهایت با ورود جدی مقام معظم رهبری به این موضوع و تاکید بر استفاده از برنامه‌های تدوین شده در داخل کشور همچون سند تحول بنیادین، شورایعالی انقلاب فرهنگی با رای قاطع این سند را از دستور کار خارج کرد. روز گذشته مشرق گزارش داد سند ۲۰۳۰ که در ماه‌های اخیر و پس از هشدارهای رهبر انقلاب و کارشناسان فرهنگی - اجتماعی درباره زیر سوال بردن هویت و استقلال کشورمان، از جمله موضوعات حساس و داغ محسوب می‌شد، به پایان کار خود نزدیک و نزدیک‌تر شد. هیات دولت در آخرین مصوبه خود رای به لغو اجرای سند ۲۰۳۰ و کارگروه‌های تشکیل‌شده برای پیگیری آن داد.

خواهان شفافیت قرارداد توتال هستم
سیدمصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کانال شخصی خود نوشت: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سال 88 رسما ابلاغ شد اما اجرای آن به تعویق افتاد و از جمله وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور محترم اجرای این قانون بود. ماده 2 این قانون می‌گوید «هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد».  وی افزود: اینجانب به عنوان یک ایرانی، خواهان شفافیت درباره مفاد قرارداد نفتی میان ایران و توتال هستم. انتظار است براساس ماده 7 و 8 این قانون، حداکثر ظرف 10روز این اطلاعات منتشر شود. براساس این گزارش، در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات آمده است هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آنکه قانون منع کرده باشد. استفاده از اطلاعات عمومی یا انتشار آنها تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود. مؤسسه عمومی یا خصوصی باید به درخواست دسترسی به اطلاعات در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهد و در هر صورت مدت زمان پاسخ نمی‌تواند حداکثر بیش از 10 روز از زمان دریافت درخواست باشد.

رئیس سیا: ایران جزو بزرگ‌ترین چالش‌های بلندمدت آمریکاست
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید ایران جزو بزرگ‌ترین چالش‌های بلندمدت این کشور است. به گزارش فارس، مایک پمپئو در اندیشکده ای آمریکایی به نام «اتحاد اطلاعات و امنیت ملی» به «چالش بلندمدت ایران» برای آمریکا اشاره کرد. او مدعی شد: «در ایران، ما با دشمنی مواجه هستیم که در حال جولان دادن است. برخلاف داعش، جمهوری اسلامی ایران یک دولت / ملت قدرتمند است که بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان است». رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در این سخنرانی به قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد و گفت: «وقتی شما به آنچه در سوریه، یمن و عراق می‌گذرد، نگاه می‌کنید، می‌بینید توان و تاثیر و نفوذ (ایران) به طرز قابل ملاحظه‌ای طی سال‌های اخیر گسترش یافته است». وی البته مدعی شد: «تهران مشخصا آرزوی تبدیل شدن به قدرت هژمونیک منطقه را دارد و اگرچه ما هم‌اکنون روی نابودی داعش تمرکز کرده‌ایم (اما) ایران، بزرگ‌ترین چالش بلندمدت ما در خاورمیانه است».

یکی از رزمندگان نیروی زمینی ارتش در سوریه به شهادت رسید
ستوان جودی یکی از رزمندگان
نیروی زمینی ارتش در سوریه به شهادت رسید. به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، ستوان سوم سیدمهدی جودی‌ثانی از رزمندگان نیروی زمینی ارتش در دفاع از حرم
حضرت زینب(س) به شهادت رسید. ستوان جودی‌ثانی که هشتمین شهید مدافع حرم ارتش است، پیش از این در تیپ 377 نیروی زمینی ارتش در قوچان و در رسته توپخانه خدمت می‌کرد که صبح سه‌شنبه 20 تیر در حلب سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد. مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار صبح جمعه 23 تیر پس از برگزاری مراسم دعای ندبه از مقابل مهدیه شهر قوچان برگزار خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0067 sec