printlogo


کد خبر: 178370تاریخ: 1396/4/27 00:00
چرا رئیس‌جمهور آمریکا از سفر به انگلیس وحشت دارد؟
ترامپ به می: استقبال گرم نباشد نمی‌آیم!

رئیس‌جمهوری آمریکا چنان از تظاهرات خشمگینانه اروپایی‌ها در هامبورگ و پاریس علیه خود برآشفته که از سفر به خاک انگلیس که دولت آن را بزرگ‌ترین همپیمان خود می‌داند احساس ناامنی می‌کند. دونالد ترامپ پس از بازگشت از سفر پنجشنبه و جمعه پیش به فرانسه  در گفت‌وگوی تلفنی با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد تا زمانی که از یک «استقبال گرم» در جریان سفرش به جزیره اطمینان حاصل نکند این سفر را انجام نخواهد داد.  به گزارش سان، ترامپ همچنین از می ‌به خاطر عدم توانایی در ایجاد پوشش خبری بسیار خوب از خود در رسانه‌های انگلیسی گلایه کرده و از او ‌خواسته این وضعیت را درست کند. این انتقاد طنزآمیز ترامپ از نخست‌وزیر بریتانیا در حالی است که وضعیت پوشش رئیس‌جمهور آمریکا در رسانه‌های کشور خودش فاجعه‌آمیز است.
این سومین‌بار است که ترامپ سفرش به انگلیس را به تعویق می‌اندازد. قرار بود بریتانیا نخستین مقصد خارجی او پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته باشد اما برنامه دیدار او با ملکه با اعتراض وسیع گروه‌های سیاسی و اجتماعی لغو شد. سپس سفر ماه گذشته میلادی ترامپ به جزیره به خاطر هشدار وسیع گروه‌های مخالف به برگزاری اعتراضات گسترده لغو شد. در نهایت در حالی که او قرار بود پس از نشست گروه 20 به لندن برود باز هم از ترس برخورد معترضانه انگلیسی‌ها این برنامه را لغو کرد. دعوت ترزا می ‌از رئیس‌جمهوری آمریکا برای سفر به انگلیس، موجی از اعتراض را برانگیخت و یک‌میلیون انگلیسی، توماری را برای لغو این سفر امضا کردند. این در حالی است که شبکه ان‌بی‌سی فاش کرده است «سرویس مخفی» یا تیم حفاظتی ویژه رئیس‌جمهور آمریکا از وحشت غیرقابل کنترل بودن تظاهرات چپگرایان فرانسوی در پاریس هنگام دیدار ترامپ با امانوئل مکرون بر فراز برج ایفل و محاصره شدن این برج در قلب پاریس توسط معترضان، در این مورد به پلیس فرانسه هشدار داده بود.
کوربین: دولت انگلیس زامبی است
رهبر بزرگ‌ترین حزب مخالف در پارلمان انگلیس، دولت محافظه‌کار ترزا می ‌را دولت زامبی‌ نامید. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر ضمن اشاره به شکست محافظه‌کاران در انتخابات سراسری ماه گذشته و تشکیل دولت ائتلافی ضعیف گفت: «این دولت زامبی هیچ ایده یا جوابی ندارد و حتی رهبری ندارد، بلکه تنها در اسم دولت است. اگر محافظه‌کاران قادر نیستند کشور را اداره کنند باید کنار بروند و دولت کارگر تنها دولت سایه نیست بلکه دولت در انتظار است». او ضمن انتقاد از سیاست‌های حزب حاکم محافظه‌کار از طرف حزب کارگر به آنها اعلان جنگ کرد.


Page Generated in 0/0069 sec