printlogo


کد خبر: 178372تاریخ: 1396/4/27 00:00
چهارگوشه

حزب‌الله بیش از ناتو موشک دارد
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اعلام کرد حزب‌الله لبنان به علت داشتن حدود 150 هزار موشک، به‌خطر بزرگی برای اسرائیل تبدیل شده است. این روزنامه، در مقاله‌ای ادعا کرد تعداد موشک‌های حزب‌الله لبنان بیشتر از موشک‌های اعضای ناتو به استثنای آمریکا است. این روزنامه اسرائیلی تاکید کرد بزودی جنگ جدیدی میان حزب‌الله و اسرائیل در جنوب لبنان شعله‌ور خواهد شد و حزب‌الله در این جنگ خواهد توانست تهدید خود را مبنی بر شلیک روزانه 1000 موشک به سمت اهداف اسرائیلی اجرا کند که در نتیجه این اقدام هزاران نفر کشته می‌شوند.

پاکسازی کامل شرق حلب از داعش
فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، با اعلام پاکسازی کامل 2 منطقه مسکنه و دیرحافر و اطراف آنها در حومه شرقی حلب، اهالی آنها را به بازگشت به منازل و مزارع خود دعوت کرد. ارتش سوریه در بیانیه‌ای که یکشنبه منتشر شد اعلام کرد واحدهای ارتش روز چهارم آگوست گذشته موفق شدند امنیت و ثبات را به شهرک راهبردی مسکنه و تعدادی از روستاهای واقع در حومه شرقی حلب بازگردانند. این بیانیه افزود: ارتش سوریه، ماه مارس گذشته، امنیت و ثبات را به شهر دیرحافر و 26 شهرک و روستای حومه آن بازگرداندند.

همه‌پرسی غیررسمی بی‌فایده مخالفان در ونزوئلا
با کشته شدن 2 نفر دیگر در جریان برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی روز یکشنبه در ونزوئلا تعداد تلفات خشونت‌های مرگبار این کشور از فروردین تاکنون به 96 نفر افزایش یافت. این در حالی است که به نظر می‌رسد مخالفان در تحقق هدف خود برای ایجاد اجماع علیه دولت از طریق این رفراندوم شکست خورده‌اند. ناظران همه‌پرسی نمادین و غیرقانونی مخالفان ونزوئلا مدعی هستند ۷ میلیون و 200 هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند. به گفته آنها اکثریت رای‌دهندگان با طرح نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا که خواستار تشکیل مجمع ملی جدیدی برای بازنویسی قانون اساسی کشور شده است، مخالفت کرده‌اند. این در حالی است که در آخرین انتخابات سراسری برگزار شده در ونزوئلا (انتخابات پارلمانی 2015) که به پیروزی مخالفان به محوریت حزب اتحاد دموکراتیک انجامید، آنها مجموعا حدود 7 میلیون و 700 هزار رای آوردند. به عبارت دیگر مخالفان سهم کمتری از حدود 20 میلیون واجد شرایط رای دادن در ونزوئلا دارند.  در مقابل نیکولاس مادورو مردم را به شرکت در انتخابات مجلس موسسان دعوت کرده که
30 جولای (12 روز دیگر) برگزار می‌شود و هدف اصلی از تشکیل آن بازنگری قانون اساسی خواهد بود.  سال آینده میلادی نیز انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در راه است.

تعرض نظامیان صهیونیست به نگهبانان زن مسجدالاقصی
تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و نگهبانان آن ادامه دارد. ویدئویی از این موضوع منتشر شده است؛ هنگامی که تعدادی از فلسطینی‌ها جمع شده‌اند و شعار «جان و خون ما فدای تو مسجدالاقصی» سرمی‌دهند نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و زنان نگهبان حمله می‌کنند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. پس از عملیات استشهادی جمعه در مسجدالاقصی که طی آن 2 نظامی اسرائیلی کشته شدند، رژیم صهیونیستی این مسجد را  2 روز بست و یکشنبه به صورت تدریجی بازگشایی کرد. در تحولی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی، شامگاه یکشنبه به شهروندان فلسطینی در منطقه باب‌الاسباط در شهر اشغالی قدس حمله کرده و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند. خبرگزاری فلسطینی «وفا» به نقل از جمعیت هلال‌احمر فلسطین با اعلام این خبر، افزود: 4 شهروند فلسطینی در نتیجه این ضرب و جرح آسیب دیدند که مورد مداوای نیروهای امدادرسان و اورژانس قرار گرفتند. ده‌ها نفر از شهروندان فلسطینی قدس یکشنبه شب به تحصن خود در میدان باب‌الاسباط منتهی به مسجدالاقصی ادامه دادند. این تحصن که همچنان ادامه دارد، در مخالفت با اقدامات جدید رژیم صهیونیستی علیه این مسجد صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی شهروندان فلسطینی را مجبور کرده است از گیت‌های الکترونیکی برای ورود به مسجدالاقصی عبور کنند. همزمان، نیروهای رژیم صهیونیستی 4 جوان را در منطقه باب‌الاسباط بازداشت و با خود بردند.
 


Page Generated in 0/0064 sec