printlogo


کد خبر: 178378تاریخ: 1396/4/27 00:00
اخبار

احتمال پیوستن وراتی به بارسا
جوزپ ماریاکازانواس: تلاش بارسلونا برای جذب مارکو وراتی خوب پیش نرفت. پاری‌سن‌ژرمن زیر بار مذاکره با بارسلونا نرفت و در نتیجه تلاش ستاره ایتالیایی برای بازی در کنار مسی بی‎‌نتیجه ماند. باشگاه فرانسوی حتی او را مجبور کرد تا عشق همیشگی‎اش و باشگاهی را که از بچگی بازی کردن در آن را دوست داشته، فراموش کند اما در فوتبال هرگز نباید گفت هرگز. هرگز نباید از کلمه غیرممکن استفاده کرد. همیشه رازهایی وجود دارند که می‎توانند هر شرایطی را تغییر دهند. حتی امروز که به نظر می‏رسد پرونده انتقال وراتی به بارسا بسته شده هم می‎توان تصور کرد او به نیوکمپ بیاید. تنها یک شانس کوچک و پیچیده وجود دارد اما احتمال وجود دارد. فقط باید
3 اتفاق بیفتد که در آن پاری‌سن‌ژرمن، موناکو و بارسلونا و امباپه، وراتی و راکیتیچ دخیل هستند. یکی از عملیات‎هایی که انجامش آسان نیست. صحبت از پول زیاد است، باید آرامش و صبر زیادی وجود داشته باشد. شروع همه‌چیز با امباپه است. پاری‌سن‌ژرمن، رئال‌مادرید و منچسترسیتی او را می‏خواهند. اگر او بخواهد به پی‌اس‌جی برود مالک ثروتمند عرب باید 130 میلیون یورو برایش بپردازد. اگر بتواند این کار را بکند بازیکنی را به خدمت گرفته که چشم همه بزرگان اروپا به آن خیره است. تنها در صورت انجام این معامله است که پی‌اس‌جی حاضر می‏شود وراتی را بفروشد تا بخشی از پول پرداختی برای امباپه را بازگرداند. اونای امری هم این را می‎داند و گفته اگر ستاره ایتالیایی بخواهد برود باید برایش جایگزینی پیدا کرد. این قسمتی است که به بارسلونا هم ربط دارد. آبی‌واناری‎ها می‏توانند راکیتیچ به اضافه 70 میلیون پول را بدهند و وراتی 100 میلیونی را به خدمت گیرند. در فصل 14-2013 زمانی که امری سرمربی سویا بود با راکیتیچ کار کرده بود. ستاره کروات نه‌تنها کاپیتان سویایی بود که قهرمان یورولیگ شد، بلکه ستاره آن تیم هم بود. به همین دلیل بود که کارشناسان انتقال او به بارسلونا در ازای 18 میلیون یورو را انتقالی موفق می‎دانستند. او بازیکنی بود که توسط مونچی و در ازای 5/1 میلیون یورو از شالکه به سویا پیوسته بود. این می‎تواند زنجیره اموری باشد که به شرط انجام شدن‌شان وراتی می‎تواند به بارسا برود: پاری‌سن‌ژرمن امباپه را در ازای 130 میلیون یورو بخرد، با فروش وراتی 100 میلیون را بازگرداند یا با جذب راکیتیچ و 70 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کند. بارسلونا هرگز حاضر نیست 100 میلیون یورو برای وراتی بپردازد اما با دادن راکیتیچ به اضافه 70 میلیون یورو مخالفتی ندارد. بازیکن اهل کرواسی هم مطمئنا بین ماندن در بارسا و ذخیره وراتی شدن یا رفتن به پاری‌سن‌ژرمن و دریافت پول بیشتر مطمئنا دومی را ترجیح می‎دهد. پس همه چیز به امباپه از موناکو و احتمال پیوستنش به پاری‌سن‌ژرمن ربط دارد و وراتی و بارسا فعلا باید فقط تماشاچی باشند.


فرمول جادویی رونالدو
درخشش دنباله‌دار
در ماه‎های آخر فصل گذشته کریستیانو رونالدو فوق‎العاده ظاهر شد و حالا آماده است در فصل پیش رو هم همان برنامه را از پیش بگیرد. البته این بار تغییراتی جزئی هم وجود دارد و دلیلش هم این است که او این تابستان سالم بوده و مصدومیتی نداشته است. در حالی که تابستان گذشته مصدوم شده بود و در طول فصل در حال ریکاوری مصدومیت زانو بود و تا هفته سوم هم بازی نکرد. هدف او این است که فصل را با شرایط ایده‎آل و آمادگی کامل آغاز کند و بویژه در ماه‌های اول خوب بازی کند تا مطمئن شود به پنجمین توپ طلا خواهد رسید. حتی جرارد پیکه هم مدعی شده بعد از قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان، ستاره پرتغالی بیشترین شانس را برای بردن توپ طلا دارد اما خود رونالدو می‌داند برای بردن باید در چند ماه اول فصل 18-2017 هم بدرخشد.
حتی جام‌جهانی باشگاه‎ها هم در ذهن او هست و می‎خواهد در آن تورنمنت شرایط ایده‎آلی داشته باشد، مثل فصل گذشته که در فینال در ژاپن 3 گل زد و جایزه بهترین بازیکن تورنمنت را هم از آن خودش کرد. بعد از آن کمی آرام‌تر کار را دنبال می‎کند تا برای تورنمنت‎های بعدی آماده باشد و مصدومیتی پیدا نکند. اگر او برخی بازی‎ها را از روی نیمکت دنبال کند به خوبی می‎تواند فصل آینده هم شرایط ایده‎آلی داشته باشد. انتظار می‎رود ستاره پرتغالی فصل‌ آینده هم شرایط خوبی داشته باشد و بتواند زمینه قهرمانی را برای رئال‌مادرید فراهم کند. رونالدو فصل گذشته در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا 10 گل زد و در بازی‎های لالیگا هم در 4 بازی آخر 6 گل زد. استراحت کردن و حضور در بازی‎های مهم باعث شد رونالدو فصل گذشته آمار خوبی از خودش به جا بگذارد. این فرمول جادویی یک بار برای او جواب داده و حالا امیدوار است بتواند دوباره از آن استفاده کند.
 


Page Generated in 0/0072 sec