printlogo


کد خبر: 178409تاریخ: 1396/4/27 00:00
اخبار

شورای نگهبان تحت تأثیر فشارها و تهدیدها قرار نمی‌گیرد
 دبیر شورای نگهبان گفت: ما بر مواضع خود پافشاری کرده و از مواضع‌مان عدول نمی‌کنیم و تحت تاثیر تهدیدها و امثال آن قرار نمی‌گیریم. به گزارش صداوسیما، آیت‌الله احمد جنتی اظهار کرد: هماهنگی کاملی میان اعضای این شورا وجود دارد و درباره خودمان دغدغه داخلی نداریم؛ ما بر مواضع خود پافشاری کرده و از مواضع‌مان عدول نمی‌کنیم و تحت تاثیر تهدیدها و امثال آن قرار نمی‌گیریم. وی افزود: بعضی‌ها حرف‌هایی می‌زنند که ما اینها را تحمل می‌کنیم، البته چاره‌ای نداریم، باید تحمل کنیم و به آنان سلام می‌کنیم. برخی نیز مطالبی می‌گویند که نمی‌دانیم تا چه حد دقت می‌کنند، آنان می‌خواهند همه مسائل شورای نگهبان را گردن من بیندازند در حالی که این شورا ۱۲ عضو دارد و بنده فقط یک عضو آن هستم. آیت‌الله جنتی گفت: کسانی که درباره عملکرد ما حرف دارند گوش ما آماده شنیدن است، نامه بنویسند تا جواب بدهیم، حتی حاضریم به شکل حضوری با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، تلفنی هم می‌توانند مطالب را بیان کنند. دبیر شورای نگهبان افزود: فردی اخیرا نامه‌ای نوشته بود که در یکی از نشریات دیدم، مبنی بر اینکه شورای نگهبان نظری داده بود که به ضرر این فرد تمام شده بود زیرا منافعی داشته و می‌خواسته در قانون تامین شود اما شورای نگهبان آن را رد کرده بود. وی اضافه کرد: اینها خیال کردند که شورای نگهبان منافع آنان را به خطر انداخته است و حمله به مرا آغاز کرده بودند و مدعی شدند که ما حقوق فراوانی می‌گیریم و با توجه به مسؤولیت‌های مختلف بنده پرسیده بودند بابت هر یک از این سمت‌ها چقدر حقوق می‌گیرم، حتی سوال کرده بودند که بابت جایگاه امامت جمعه تهران چقدر دریافت می‌کنم. آیت‌الله جنتی گفت: به این آقا می‌گویم که من فقط از یک جا حقوق می‌گیرم؛ خیالتان راحت باشد. وی با ابراز خرسندی از ایستادگی شورای نگهبان بر مواضع شرعی و قانونی‌اش ابراز امیدواری کرد خداوند و مردم از ایستادگی و عملکرد این شورا رضایت داشته باشند.

بعد از دیدار با رهبری نیرو گرفتیم
رئیس قوه‌قضائیه می‌گوید پس از دیدار اخیر مسؤولان این قوه با رهبر انقلاب، آنها برای احقاق حقوق مردم نیروی مضاعف گرفتند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی دیروز در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به دیدار مسؤولان قضایی با رهبر معظم انقلاب در هفته قوه‌قضائیه، این دیدار را سرشار از فضای معنوی و عاطفی توصیف کرد و با قدردانی از مقام معظم رهبری به دلیل فرصتی که برای این دیدار اختصاص دادند، اظهار کرد: احساس می‌کنم دوستان و همکاران بعد از این جلسات نیروی بیشتری برای کار بیشتر و فعالیت جهادی در جهت احقاق حقوق مردم پیدا می‌کنند و مصمم‌تر از پیش به انجام وظایف خود می‌پردازند. رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این دیدار پیرامون ضرورت انجام کار جهادی، نگاه تحولی، احیای حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین، رفع تظلمات و دفاع از آزادی‌های مشروع، این تذکرات را بسیار مفید و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: گاه تصویری که از قوه‌قضائیه در اذهان وجود دارد این است که به واسطه برخورد با افراد، خلاف آزادی مردم رفتار می‌کند در حالی که وقتی یک فرد شرور و مخل امنیت به زندان می‌رود در واقع حقوق و آزادی‌های مردم تضمین می‌شود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تأکید بر لزوم عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از سوی همه ارکان و نیروهای دستگاه قضایی گفت: امیدواریم این توصیه‌ها از طریق مسؤولان عالی و مدیران اجرایی از مسیرهای مختلف بویژه در عرصه‌های مربوط به احیای حقوق عامه و نظارت‌ها بیش از پیش دنبال شود.

درباره حادثه متروی شهرری 3 نفر باید تشویق شوند
علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه اجتماعی خود در واکنش به حادثه متروی شهرری نوشت: حادثه ایستگاه متروی شهرری که طی آن یک روحانی مصدوم و ضارب شرور کشته شد 3 تشویق را ضروری کرده است؛ یکی تشویق 2 جوانی که به کمک روحانی مظلوم شتافتند و بی‌تفاوت نماندند و دیگر پلیسی که بموقع عکس‌العمل نشان داد. حتی اگر تیر به پای ضارب عربده‌کش می‌خورد و او زنده می‌ماند حکم او اعدام بود، زیرا مطابق فقه اسلام کسی که با سلاح گرم یا سرد مردم را ارعاب و اخافه کند و رعب و ترس در جامعه ایجاد کند محارب شمرده می‌شود و حکم او اعدام است. خوب است مسؤولان این سه تشویق را انجام دهند.


Page Generated in 0/0056 sec