printlogo


کد خبر: 178411تاریخ: 1396/4/27 00:00
اخبار

همه‌پرسی کردستان عراق کردها را منزوی می‌کند
دریابان شمخانی با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت:  اگرچه ممکن است ظاهر این موضوع جذاب باشد اما در حقیقت موجب انزوا و فشار بر کردهای عراق و تضعیف کردستان و در نهایت کل کشور عراق خواهد شد. عبدالله رسول‌علی، معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی اقلیم کردستان و ملابختیار، رئیس دفتر سیاسی این اتحادیه در رأس هیاتی بلندپایه عصر دیروز دوشنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین وضعیت تحولات اقلیم کردستان عراق و منطقه گفت‌وگو کردند. شمخانی در این دیدار گفت: عراق امن، باثبات و متحد، تأمین‌کننده امنیت پایدار، ثبات و پیشرفت این کشور بوده و مجموعه کشورهای دوست و خیرخواه عراق باید پشتیبان این رویکرد باشند. وی با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: اگرچه ممکن است ظاهر این موضوع جذاب باشد اما در حقیقت موجب انزوا و فشار بر کردهای عراق و تضعیف کردستان و در نهایت کل کشور عراق خواهد شد. دبیر شورایعالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: پیگیری موضوع برگزاری همه‌پرسی برای جدایی و ایجاد انشقاق در ملت عراق به‌لحاظ حاشیه‌ای بودن و عدم پاسخگویی به هیچ یک از اولویت‌ها و نیازهای واقعی مردم، با تدبیر و سیاست مسؤولان عراق همخوانی ندارد. وی با بیان اینکه خواست برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای، تضعیف عراق و کشورهای بزرگ غرب آسیاست، تصریح کرد: با هوشیاری و در نظر داشتن منافع ملی و منافع جهان اسلام نباید اجازه داد این طرح‌های استعماری و وارداتی همچون خاورمیانه بزرگ محقق شود.

عربستان چند شهروند خود را به جاسوسی برای ایران متهم کرد
یک روزنامه سعودی اعلام کرد عربستان چند تن از شهروندان خود را به جاسوسی برای سازمان اطلاعات ایران متهم کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عکاظ، عربستان چند تن از شهروندان خود را به جاسوسی برای سازمان اطلاعات ایران متهم کرده و دادستان عمومی این کشور به پرونده تحقیق و بازجویی آنان خاتمه داده و آن را به مقامات قضایی ارجاع داده است. این روزنامه در ادامه نوشت: سازمان‌های امنیتی عربستان چندی پیش چند تن از شهروندان خود را به اتهام همکاری با سازمان اطلاعات ایران و جاسوسی برای آن دستگیر کردند و دادستان عمومی عربستان پس از بازجویی و تحقیق پرونده آنان را به مقامات قضایی ارجاع داده است تا بقیه کارهای قضایی این پرونده
انجام شود.

روز گذشته در ادامه روند بازپرسی پرونده اتهامات مالی
حسین فریدون با تأمین وثیقه 50 میلیارد تومانی آزاد شد
با تامین وثیقه مقرر، حسین فریدون، برادر حسن روحانی آزاد شد. به گزارش «وطن امروز» حسین فریدون روز شنبه و به دلیل اتهامات مالی مورد پیگرد قرار گرفت. قاضی مربوط برای این متهم دانه‌درشت، قرار وثیقه تعیین کرد که به دلیل عدم تامین وثیقه، او شنبه و یکشنبه را در بازداشت به سر برد. در نهایت حسین فریدون بعدازظهر دیروز دوشنبه با تامین وثیقه‌های لازم، آزاد شد. یکی از خبرگزاری‌ها میزان این وثیقه را 50 میلیارد تومان اعلام کرد. خبر دستگیری فریدون را سخنگوی قوه قضائیه روز یکشنبه اعلام کرد. به گفته حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای اتهامات فریدون مالی است.

اعضای کابینه دوازدهم باید غیراشرافی باشند
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: یکی از مطالبه‌های اساسی مردم از کابینه دوازدهم، مردمی بودن آنهاست و انتظار می‌رود آقای رئیس‌جمهور در انتخاب اعضای کابینه به این مطالبه جدی و اساسی مردم توجه داشته باشد. حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با تسنیم؛ با بیان اینکه دولت دوازدهم باید بر اساس نیازهای کشور و مردم از دولت انتخاب شود، گفت: یکی از مطالبه‌های اساسی مردم از کابینه دوازدهم مردمی بودن آنهاست و انتظار می‌رود آقای رئیس‌جمهور در انتخاب اعضای کابینه به این مطالبه جدی و اساسی مردم توجه داشته باشد. سالک گفت: مردم انتظار دارند وزرا و مسؤولان کشور از مردم باشند و در بین مردم زندگی کنند و کسانی که زندگی اشرافی دارند و درآمدها و نوع زندگی‌شان با مردم متفاوت است نمی‌توانند مسؤولانی شایسته برای نظام اسلامی باشند.


Page Generated in 0/0059 sec