printlogo


کد خبر: 178456تاریخ: 1396/4/28 00:00
نبض جامعه

هواشناسی اعلام کرد
رطوبت ۸۲ درصدی و گرما در خوزستان
رطوبت بالا به همراه گرمای شدید هوا که از اوایل هفته برخی مناطق خوزستان را فراگرفته است، در برخی مناطق استان به مرز 82 درصد رسید. به گزارش میزان، کورش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: هندیجان با ۸۲، ماهشهر ۸۰، شادگان ۶۳ و اهواز ۵۶ درصد بیشترین میزان رطوبت را بین شهر‌های استان ثبت کرده‌اند. وی با بیان اینکه موج افزایش گرما که از اوایل هفته استان را فراگرفته تا فردا ادامه دارد، گفت: ولی تا یکشنبه هفته آینده رطوبت نسبی در نوار ساحلی استان وجود دارد. زمان اتمام کار ادارات خوزستان هم به علت موج گرما تا پایان هفته ساعت ۱۳ اعلام شده است. در ۲۴ ساعت گذشته بستان، امیدیه، اهواز و آبادان با حداکثر ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.

اعلام زمان امتحانات نهایی شهریورماه دانش‌آموزان
امتحانات نهایی نوبت شهریورماه دانش‌آموزان مربوط به سال تحصیلی
۹۶-۱۳۹۵ از اول شهریور آغاز می‌شود. به گزارش فارس، زمان برگزاری امتحانات نهایی تمام رشته‌های تحصیلی دوره‌های متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و پیش‌دانشگاهی شهریورماه سال تحصیلی 96-1395 دانش‌آموزان مشخص شد. این امتحانات، دانش‌آموزان سال سوم متوسطه سالی- واحدی روزانه، پیش‌دانشگاهی سالی- واحدی روزانه و نیم‌سالی- واحدی بزرگسالان، راه دور و داوطلبان آزاد را شامل می‌شود. امتحانات شهریورماه از روز چهارشنبه اول شهریور 96 با درس معارف اسلامی، تعلیمات دینی و قرآن آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه 21 شهریور ادامه خواهد داشت. همچنین یک هفته تا 10 روز پس از برگزاری آخرین امتحان، نتایج و کارنامه دانش‌آموزان اعلام خواهد شد. امتحانات جبرانی دانش‌آموزان مقاطع و پایه‌های تحصیلی دیگر هم از اول شهریور به صورت داخلی توسط مدارس برگزار می‌شود.

لباس مأموران پلیس مجهز به دوربین می‌شود
جانشین رئیس پلیس پیشگیری گفت: لباس ماموران پلیس به دوربین مجهز می‌شود تا رفتارشان ثبت شود.  به گزارش میزان، سردار مهدی معصوم‌بیگی گفت: بزودی البسه ماموران پلیس برای رعایت حقوق شهروندی به دوربین مجهز می‌شود. اکنون این طرح به صورت پایلوت در استان تهران در حال اجراست؛ اگر شکایتی از ماموران و رفتار آنها شود موضوع بررسی و شکایت‌های نادرست از ماموران حذف می‌شود. وی ادامه داد: این دوربین‌ها در زمان فعالیت ماموران اقدامات آنها را به صورت مستمر ثبت و ضبط می‌کنند.  جانشین رئیس پلیس پیشگیری ناجا از تجهیز خودروها به این دوربین‌ها خبر داد و افزود: خودروهای پلیس که در میادین مستقر یا مشغول گشتزنی هستند هم به دوربین مجهز خواهد شد. معصوم‌بیگی گفت: مردم می‌توانند از اماکن تجاری و منازل خود براحتی با فشار یک دکمه با پلیس 110 تماس بگیرند، گفت: مردم در این طرح با فشار دادن دکمه به سامانه پلیس متصل و ماموران به محل ثبت شده اعزام می‌شوند.  

بیماری‌های التهابی روده رو به افزایش است
یک فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری‌های التهابی روده رو به افزایش است، گفت: درمان این بیماری‌ها مادام‌العمر است. به گزارش میزان، صدیف درویش‌مقدم در ارتباط با بیماری‌های شایع مربوط به دستگاه گوارش اظهار داشت: بیماری‌هایی همچون زخم‌های پپتیک، بیماری عملکردی دستگاه گوارش و سرطان دستگاه گوارش از بیماری‌های شایع مربوط به سیستم گوارش در ایران است. وی افزود: از جمله بیماری‌های دستگاه گوارش که افزایش چشمگیر داشته بیماری التهابی روده یا IBD است در حالی که این بیماری در ۳۰ سال پیش شیوع چندانی نداشته است.


Page Generated in 0/0065 sec